Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci jdou dál proti proudu, s novými motory mohou splnit další přání fanoušků
8.2.2021 | Petr Prokopec
Zatímco většina automobilek přemýšlí, jak co nejrychleji přejít k elektrické mobilitě a auta co možná nejvíce „zneutralizovat” kvůli emisím CO2, Mazda hrne na trh nové šestiválce a s nimi uvažuje o návrat ostrých modelů.
O japonských sportovních vozech se v poslední době mluví poměrně často. Toyota je stále aktivnější se svojí divizí GR, Subaru se vrací s novým BRZ a Nissan chystá náhradu stárnoucí 370Z. Mimo to značka nadále nabízí GT-R, stejně jako u Hondy pořídíte Civic Type-R či NSX. Pokud jste ovšem fanouškem Mazdy, nejspíše máte v současné době slzy na krajíčku. Jediným jejím sportovním modelem je totiž roadster MX-5, který navíc produkuje maximálně 184 koní. A jakkoliv to na zábavu za volantem stačí, na pokoření většiny jiných aut stejného zaměření nikoliv.
Japonci se nicméně připravují na světlejší zítřky. Příští generace Mazdy 6 bude totiž jedním z prvních vozů značky, jenž dostanou novou zadokolkovou platformu a řadové šestiválce. Šéf australského zastoupení Vinesh Bhindi nyní naznačil, že právě tato kombinace by mohla přivést zpátky dříve nabízené sportovní modely MPS. Stejně tak by mohlo dorazit i přiostřené SUV CX-5. V případě takové Mazdy 3 je ale třeba opět vytáhnout kapesníček, neboť vyšší výkony jsou spojené s architekturou, kterou hatchback nedostane.
„Mazda veřejně deklarovala, že s její velkou platformou, kterou dostane CX-5 a veškeré další větší vozy, je ve hře řadový šestiválec, pohon zadních kol i elektrifikace. Všechny tyto oblasti jsou diskutovány. Novinek ale bude daleko více, a až přijde ten správný čas, řekneme vám o nich,“ naznačil poněkud tajnůstkářsky Bhindi. A jakkoliv již neupřesnil, zda mluví o sportovních derivátech, následně potvrdil, že japonská automobilka se pozvolna přesouvá do jakéhosi mezipatra mezi mainstreamem a prestiží.
„Nejsme luxusní značkou, říkáme, že jsme prémiovou. A v tom je rozdíl,“ uvedl dále šéf australského zastoupení s tím, že Mazda si díky této strategii bude zachovávat odstup jak od mainstreamových značek, tak od Audi, BMW, Mercedesu či Lexusu. Oné prémiovosti chce přitom dosáhnout tak, že jednoduše zákazníkům nabídne volbu, jaké se mu jinde již nedostane. Řada výrobců totiž poměrně tvrdošíjně lpí na downsizingu, načež Mazda objemově překoná i zmiňované BMW.
Za takovou svobodu pochopitelně bude třeba zaplatit, a to vlastně více, než byla klientela značky zvyklá. Zatímco totiž Mazda 6 MPS s 260 koňmi stála před patnácti lety, kdy byla v prodeji, rovný milion korun, dnes ceny startují o zhruba 180 000 Kč níže. Za to ovšem dostanete koní jen 145. Se šestiválci bude ale spárován minimálně dvojnásobek, což znamená, že benzinový třílitr a nejspíše i 3,3litrový turbodiesel (skutečně) budou startovat někde okolo 1,2 milionu korun.
Je pak jen otázkou, zda tuto unikátní nabídku si zákazníci nebudou moci užít pouze pár let. Prodeje sedanů totiž globálně klesají, přičemž ani Mazda nemůže veškeré trendy ignorovat donekonečna. Kalhoty dalece před brodem však stahovat nebudeme, zvláště když marketingový ředitel australské divize Alastair Doak dodává, že Mazdu 6 „budeme nabízet tak dlouho, dokud budeme moci“.


Mazda už sama ukázala architekturu nových motorů, mezi nimiž bude i 3,3litrový naftový šestiválec. Foto: Mazda








Benzinový šestiválec a pohon zadních kol pak má dostat nová generace modelu 6, která může dorazit i verze MPS. Pár let starý koncept Mazdy Vision Coupe naznačil, co od takového auta automobilky očekávat. Foto: Mazda
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 2 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 09:12 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
