Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vypustili na trať velmi podivně tvarovaný vlak, má být nejrychlejší na světě
13.5.2019 | Mirek Mazal
Zvláštní tvary předních partií připomenou kde co, mají ale své technické opodstatnění. Jsou jednou z mnoha technických fines, které učiní z nového japonského rychlovlaku vůbec nejrychlejší stroj svého druhu na celém světě.
Japonsko je v řadě oblasti na špici světového vývoje a železniční doprava patří mezi ně. Je kolébkou vysokorychlostních vlaků Šinkansen, které neustále vylepšuje. Pod vlajkou Východojaponské železniční společnosti tak o víkendu začalo testování nejnovějšího vlaku, který si říká Alfa-X.
Vedení firmy s ním nemá skromné záměry. Očekává, že zbrusu nová souprava po dokončení dosáhne v běžném provozu rychlost přesahující 400 km/h, což by stačilo na titul nejrychlejšího vlaku planety. Běžná cestovní rychlost má činit 360 km/h, čili o 40 km/h více než současný rekord Šinkansenu série E5 na trati Tóhoku. Na nejdelším úseku v zemi bude docházet k testovacím jízdám, konkrétně dvakrát týdně stroj dostane prostor mezi městy Aomori a Sendai. Probíhat budou až do roku 2021, kdy se očekává dokončení zkušební fáze.
Vlak měří 250 metrů na délku a skládá se z deseti jednotlivých vozů usazených na vzduchovém podvozku odolném i proti zemětřesení. Nevšedních 22 metrů délky je vyhrazeno pro zvláštní nos rychlovlaku, který je vůbec nejdelším, jaký kdy byl použit. Tento prvek lépe rozráží vzduch hlavně v nájezdech do tunelů, omezuje hlučnost soupravy a stabilizuje ji v plném tempu.
Alfa-X z dílny Kawasaki Heavy Industries a Hitachi poprvé dostane inovovaný systém brzdění. Nadstandardní brzdný účinek slibuje klasická brzdová soustava na každém voze doplněna o magnetické desky u kolejnic. Efektivnější zpomalování by měly zajistit také aerodynamické brzdy v podobě výsuvných spojlerů na střeše.
Je to „nové nejvíc”, které bude možné na železnicích potkat a skutečná mašina budoucnosti, což futuristický vzhled stroje jen podporuje. Kdy by se Alfa-X mohla objevit v provozu, je zatím otázkou, konkrétní termín se odvine od výsledků zmíněných testů, které budou probíhat během následujících dvou let.
Prototyp nejrychlejšího vlaku na světě najíždí první zkušební kilometry, v běžném provozu má překonat rychlost 400 km/h
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva