Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci začali prodávat inovované rodinné auto pro 7, za 246 tisíc Kč nabízí pozoruhodně mnoho
19.4.2022 | Petr Miler
Na premiéry podobných aut nejsme v poslední době zvyklí a běžně se s nimi skutečně nepotýkáme. Výjimky potvrzující pravidlo ale zjevně existují, jen se musíme smířit s tím, že nám zůstanou zapovězeny.
Kam se podělo kouzlo jednoduchých a přitom šikovných aut, která poslouží svému účelu a nezruinují ani člověka s normálními příjmy? Nechtějte po nás upřímnou odpověď, bez vulgarit by se neobešla. Na tomto poli se ještě nějak snaží Dacia, ale to je tak vše. Navíc je třeba se ptát, jak moc se to Rumunům daří, když i oni zdražují o desetitisíce co chvíli.
Někteří říkají, že Evropa zpychla, podle nás se ale spíše zbláznila. Představa, že si můžeme dovolit - a teď nemluvíme o nikom konkrétním, ale o společnosti jako takové - hodit za hlavu elementární snahu o ekonomickou efektivitu, honit pochybné zelené cíle a skončit u toho, že všichni jezdíme hybridními nebo elektrickými SUV za milion, aniž bychom tím ekonomicky trpěli, je nekonečně odtržená od reality.
Bohužel tímto směrem míříme a fakt, že z trhu zmizela téměř všechna levná auta s kouzelným poměrem výkonu a hodnoty, je toho jedním z projevů. Automobilky přitom taková auta vyrobit umí, všechny, jen v EU je prodávat rozumně nemohou. A dost pravděpodobně ani nechtějí - vydělávejte po koruně na rohlíku, když můžete vydělávat po pětikorunách na koblihách, že...
I v relativně zaostalých zemích více vládne trh, ne úředník, ne regulátor, a tak automobilkám nezbývá než se prát i o přízeň obyčejných kupců obyčejnými auty. A tak se tam prodávají vozy třeba jako ten, o kterém bude řeč dnes. Jde o Suzuki Ertiga, které se poprvé odhalilo již v roce 2018 a nyní prošlo modernizací pro rok 2022.
Je to vlastně MPV, byť trochu specifické. Nejde o velkou krabici na kolech, spíše o prodloužený hatchback či zvýšený kombík, chcete-li. Auto měří na délku 4,4 metru s rozvorem 2,74 metru, takže bez potíží ubytuje až 7 lidí, popř. 5 pasažérů a více jejich zavazadel. Je to skutečně jednoduše pojaté auto, stojí na platformě HEARTECT, kterou používá i malý Swift, tomu ale odpovídá také cena. K té se nicméně ještě dostaneme.
Japonský stroj používá za motor 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 105 koní výkonu a 138 Nm točivého momentu. O jejich přenos na přední kola se přitom může starat pětistupňový manuál či šestisupňový automat, který nahradil dosavadní čtyřstupňový. Dechberoucí dynamiku tedy nečekejte, auto ale váží mezi 1 135 a 1 245 kilogramy, a tak nebude ani pomalé. K tomu přes přední pohon zvládne i nějaký ten terén, světlá výška 178 mm to naznačuje. Navíc by to mělo být úsporné auto, což bude ještě více platit pro verzi schopnou spalovat zemní plyn (CNG). Ta ovšem nabízí jen 100 koní na benzin nebo 87 na plyn.
Přepracovaný interiér dostal novou elektroniku v čele se 7" palcovým displejem infotainmentu, jinak je vůz nabízen ve třech úrovních výbavy, z nichž každá již ve standardu počítá s předními airbagy, dětskými pojistkami na zadních dveřích nebo s ABS a EBD. Nechybí ani elektrické ovládání všech oken, stejně jako třeba multimédia disponující funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
Vnější vzhled zůstává jednoduchý, přepracovaná příď s novým nárazníkem a maskou chladiče ale vypadá přece jen atraktivněji. Nejatraktivnější je ale na tomto autě cena od 835 000 rupií, tedy asi 246 tisíc Kč. A i úplně vším našlapaná verze z vrcholu nabídky přijde na 1 279 000 INR, tedy asi 377 tisíc Kč. To by si tu našlo zákazníky, zapomeňte ale na to, že byste si tu kdy mohli takový vůz koupit. Vyhrazený zůstává Indii a dalším asijským či africkým zemím.




Velké rodinné auto za malé peníze, nic takového tady už nekoupíte. Přitom se taková dál vyrábí, třeba přepracované Suzuki Ertiga toho nabízí opravdu hodně už od 246 tisíc Kč, ovšem v Indii. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
před 7 hodinami
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
před 9 hodinami
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 10 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
dnes
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
