Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci začnou v Evropě velkolepě prodávat novou dodávku, která bude ve skutečnosti 18 let stará
1.6.2022 | Petr Prokopec
Pokrok nezastavíte a Japonci, ti jsou přece vždy o trochu napřed... Jak s tím jde dohromady tento krok, nemáme tušení, když ale do hry přidáme úlitbu Evropské unii ze strany koncernu Stellantis, začíná vše dávat smysl i v této podobě.
Pokud toužíte po dodávce od Toyoty, pak můžete sáhnout pouze po modelu Proace. Ten je sice nabízen v opravdu široké míře variant, ovšem i tak může klon Citroënu SpaceTourer/Jumpy a Peugeotu Traveller/Expert mnohé zklamat. Koneckonců je třeba si uvědomit, že tato rodina užitkových vozů v základní konfiguraci disponuje 4,6metrovou délkou. Na této úrovni pak sice startuje i větší model HiAce, ovšem v jeho prospěch hovoří větší šířka či výška. Do Evropy se ale tato dodávka nedováží.
Japonci se proto rozhodli, že využijí příležitosti dané Bruselem a danou díru na trhu zaplní. Protože však od novinky neočekávají enormní registrace, zvolili co nejlevnější možnou cestu. Došlo proto na prohloubení spolupráce s koncernem Stellantis, který aktuálně oznámil, že bude „zásobovat“ Toyotu „novým“ velkým užitkovým vozem. Podstatná je přitom v předchozí zmínce zmínka o novosti, neboť veškeré indicie naznačují, že půjde o Fiat Ducato třetí generace, který se začal prodávat již v roce 2006.
Provedení od Toyoty nicméně nedorazí letos, nýbrž až v roce 2024. Znamená to tedy, že půjde o dodávku, která v době debutu bude mít na kontě již pomalu dva křížky. Něco takového vlastně nemá v branži obdoby, načež se nelze divit spekulacím o brzkém příchodu nové generace Fiatu Ducato. Pokud si však uvědomíme, jak velké peníze investoval Stellantis do druhého faceliftu, který byl představen teprve loni, pak to jednoduše není reálné. Zvláště když Italové přišli i s elektrickou variantou.
Dle zdrojů zevnitř automobilky by tedy Ducato mělo v roce 2024 dostat další facelift (ten první je datován k roku 2014). Varianta od Toyoty by měla být jeho součástí, potud tedy o novosti mluvit lze, i když mechanický základ vozu bude v daný moment již osmnáct let starý. V rámci loňské modernizace se nicméně Ducato dočkalo moderních aktivních bezpečnostních systémů, jako jsou autonomní brzdy a monitoring jízdy v daném jízdním pruhu. Kromě toho disponuje i tempomatem.
Zmiňovaná elektrická verze, která by taktéž měla vyfasovat logo Toyoty, pak disponuje bateriemi o kapacitě 47 či 79 kWh. Varianty s logem Peugeotu a Citroënu však mají zcela odlišného dodavatele akumulátorů než Fiat, načež se Japonci dost možná v tomto ohledu taktéž vydají vlastní cestou. Otázkou je, jak moc jsou svolní k vlastním investicím. Zvláště když možnost představit Ducato pod vlastním logem dostali jako dar shůry.
Evropská unie totiž začala v roce 2020 prošetřovat chystané spojení koncernu PSA a FCA kvůli možné dominanci na poli užitkových vozů. Zmíněné Ducato je totiž k mání i jako varianta od Opelu. Kromě toho koncern nabízí ještě v úvodu zmíněnou rodinu menších dodávek. Na starém kontinentu tak ovládá hned 34 procent trhu, tedy výrazně větší podíl než Renault a Ford (16 %) nebo Volkswagen (12 %).
Aby Stellantis mohl vzniknout, byl tento koncern donucen k k oné užší spolupráci s Toyotou. Z té bude profitovat jak klientela, tak vlastně všechny zúčastněné automobilky. Došlo totiž na další rozmělnění vývojových nákladů, které budou za oněch 16 let už mnohokrát splaceny.






Fiat Ducato prošel loni výrazným druhým faceliftem, který mu nadělil nové bezpečnostní technologie. Kromě toho dorazila i elektrická verze, třetí generace italské dodávky tedy z trhu hned tak nezmizí. Právě naopak bude základem pro variantu od Toyoty, která se ukáže za dva roky. Foto: Fiat
Zdroj: Drive
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB