Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je nelegální vyrábět Alfu Romeo v Polsku, stěžují si politici. Byla by jinak o čtvrt milionu dražší, vrací ránu Tavares
13.4.2024 | Petr Prokopec
Věříme, že by se Italům líbilo, kdyby tohle sexy auto bylo italské víc než jen původem či jménem, to by ale museli být schopni jej vyrábět tak, aby bylo následně také prodejné. A to zjevně nejsou.
V našem představení nové Alfy Romeo Milano jsme stávajícího šéfa koncernu Stellantis Carlose Tavarese přirovnali k jeho zesnulému předchůdci Sergiu Marchionnemu. Také ten soustavně zmiňoval, kterak se italská automobilka vrátí na výsluní. Pomoci jí s tím měly modely Giulia a Stelvio, které byly postavené na nové platformě Giorgio počítající primárně s pohonem zadních kol, což značku technicky přiblížilo BMW a Mercedesu, dvěma největším konkurentům v oboru. Auta to celkově nebyla nepovedená, přesto ani tato změna nakonec nezafungovala a Alfa Romeo nadále zůstává pouze sekundární alternativou.
Nejsme si jisti, zda Milano dosáhne čehokoli lepšího. Je to znovu atraktivní auto s už časem prověřenou technikou, jenže je to pořád Alfa a není zrovna levná. Původně se mluvilo o tom, že by měla být jen elektrická, což by pro ni zřejmě byla smrtící rána ještě před premiérou. V tu chvíli by značka za víc jak 1 milion korun prodávala 4 170 milimetrů dlouhé (nebo krátké? Škoda Fabia je jen o 62 mm kratší...) SUV, to by bylo sakramentsky hodně. Přesto mohlo být ještě hůř, kdyby současný šéf Stellantisu trval jako Marchionne také na italské výrobě.
Carlos Tavares totiž podle Auto News uvedl, že na přijatelnou úroveň dostal cenu Milana jen fakt, že se vyrábí v Polsku. Pokud by důsledně kráčel ve stopách svého předchůdce a přes italskou produkci by nejel vlak, bylo by Milano o 10 tisíc Eur (cca 254 tisíc Kč) dražší. Elektrická verze by v tu chvíli byla k mání za 51 500 Eur (1,3 milionu korun), což je na auto s bateriemi o kapacitě 54 kWh, jenž jsou ekvivalentem 13,5litrové nádrže v dieselovém autě, neskutečná darda.
Tavares tím reagoval na kritická slova italských politiků, mj. tamního ministra pro hospodářský vývoj Adolfa Ursa, podle nějž je dokonce nelegální vyrábět produkt s tak italsky znějícím jménem mimo Itálii, jak informuje Reuters. De iure může mít pravdu, i on ale nakonec bude muset uznat, že lepší i pro italskou značku bude, když bude konkurenceschopná s italsky působícím produktem z Polska, než kdyby se marně pokoušela uspět s autem skrznaskrz italským. Nakonec, jak by se pak novinka měla jmenovat? Alfa Romeo Tychy? Kdo by si takové auto koupil?
Tímto rozhodnutím tedy Stellantis dal novému SUV alespoň nějaké šance na úspěch. A ještě více je podpořil spalovacím pohonem. Auto tedy oproti očekávání nakonec dostalo také 1,2litrový mild-hybridní benzinový motor, se kterým je Milano o dalších 10 tisíc Eur levnější než bateriová varianta. Ani za nějakých 800 tisíc korun to na trhu nebude mít snadné, předem odsouzena k neúspěchu ale jistě není.






Alfa Romeo Milano vypadá atraktivně, zvláště v benzinové verzi s adekvátní, nikoli vyumělkovanou čelní maskou. Italským politikům se nelíbí, že se bude vyrábět v Polsku, jen díky tamním nižším výrobním nákladům ale zůstane prodejná. Foto: Alfa Romeo
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 3 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
před 2 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 3 hodinamiCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 4 hodinamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před 5 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva