Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z nejsilnějších kombíků se ukázal v novém, jede až 322 km/h, k mání je i diesel
11.6.2020 | Petr Prokopec
Němci si na velmi rychlé kombíky obecně potrpí, BMW od nich ale dlouhodobě dává ruce pryč. Alpina, která z bavoráků staví trochu jiná auta, ale nikoli. A právě ta přišla s modernizací modelů B5 a D5 S.
Již příští týden se dočkáme faceliftovaného BMW M5, u nějž má novou vizáž podle některých spekulací doprovodit hybridní provedení. Zda jsou tyto informace pravdivé, zjistíme už za pár dní, jistotou nicméně je návrat 4,4litrového osmiválce twin-turbo, který by v případě základního provedení měl produkovat 600 koní. Zároveň ale máme počítat i s variantou Competition, v jejímž případě se výkon zvedne na 620 koní. Standardně však bude stále svázán s nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Pokud ovšem netoužíte po koupi paketu M Driver’s Package, jenž by maximálku posunul do sféry supersportů, a zároveň vám nestačí ani tovární výkon, pak rovnou místo do Mnichova zamiřte do Buchloe. Alpina vyrukovala s modernizací modelů B5 a D5 S, z nichž první zmíněný taktéž profituje z 4,4litrového osmiválce. Naladěn byl na 621 koní a zároveň dává k dobru také 800 Nm točivého momentu, což vede ke sprintu na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Nejdůležitější je ovšem to, že zatímco BMW vám nabídne M5 pouze ve formě sedanu, u Alpiny můžete B5 dostat i jako kombík. Pohonná jednotka se přitom nemění, stejně jako její výkon. Ovšem na zdolání stovky budete potřebovat o dvě desetiny sekundy více, zatímco maximálka klesá na 322 km/h. I to je nicméně hodnota, na kterou se tovární M5 nedostane ani po posunutí omezovače na 305 km/h.
Přesunout se můžeme pod kapotu modelu D5 S, kde trůní třílitrový šestiválcový diesel tri-turbo, jenž dává k dobru 408 koní a stejných 800 Nm jako benzinový model. Sedan díky tomu zvládá stovku za 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 286 km/h, zatímco u kombíku je možné počítat s 4,6sekundovým sprintem a maximálkou 283 km/h. I to jsou hodnoty, které vám dnes žádné dieselové BMW nenabídne.
Protipólem posílených jednotek se pak ve všech případech stává posílený brzdový systém s kotouči o rozměru 395 milimetrů vpředu a 398 mm vzadu. Nechybí ani modře lakované třmeny, kromě toho navíc zákazníci mohou sáhnout i po příplatkových kompozitních brzdách. V doplňkové výbavě se pak objevuje i samosvorný diferenciál, stavitelné tlumiče a tužší pružiny jsou ale již opět standardem.
Po stránce vizuální přerod zahrnuje instalaci nového nárazníku s výraznějšími vzduchovými otvory, pod který se nastěhoval ještě splitter. Samozřejmostí jsou 20palcová kovaná kola v klasickém vícepaprskovém designu, zatímco dovnitř se nastěhoval sportovní volant. Zbytek kabiny si zákazníci mohou zcela přizpůsobit svému vkusu a potřebám, a to do nejmenšího detailu.
Zbývá jen dodat, že objednávky je možné do Buchloe zasílat již nyní, první vozy pak k zákazníkům dorazí v říjnu. Alpina B5 jako sedan startuje na částce 117 700 Eur (cca 3,13 milionu Kč), zatímco za spřízněný kombík dáte 120 700 Eur (3,21 milionu Kč). Provedení D5 S je pak výrazně levnější, neboť je k mání od 92 500 Eur (2,46 milionu Kč), respektive od 95 500 Eur (2,54 milionu Kč).























Alpina omladila modely B5 a D5 S, na rozdíl od BMW nabízí své pojetí verze M5 i jako kombík
Zdroj: Alpina
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 8 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 10 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 11 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan