Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejošklivějších aut je najednou šik: Dnes už spíš bývalý SsangYong Actyon se ukázal v novém
16.7.2024 | Petr Prokopec
Jak si u nás nakonec bude říkat automobilka za ním stojící, je otázkou, v případě modelu ale můžeme s jistotou mluvit o návratu poněkud neslavného jména z počátku milénia. Někdejší ošklivosti ovšem dává vale velmi rázně.
SsangYong nikdy nepatřil mezi automobilky, které by ohromovaly vysokými prodejními čísly. Spojitost to jistě bude mít s jinými žebříčky, ve kterých se korejská automobilka pravidelně objevovala na těch nejvyšších příčkách. Pokud byste totiž hledali nejošklivější auto, jaké kdy vzniklo, pak mnohé její předchozí modely byly a vlastně stále jsou favority na vítězství. Třeba takový Rodius neboduje snad z jediného úhlu, a tak je otázkou, zda by Ken Greenley, který je pod ním podepsán, neměl rozhodně titul, který mu udělila londýnská Royal College of Art.
Greenley se svým týmem je pak podepsán i pod SsangYongem Actyon, což bylo SUV-kupé, jenž se poprvé objevilo v roce 2005. A pokud něčím zaujalo, pak maximálně vzhledem silně připomínajícím o pět let starší Pontiac Aztek. Tedy vůz, v jehož případě většina lidí přemýšlí maximálně tak nad tím, zda je ošklivější než Rodius, či je tomu naopak. Vlastně tak nebylo ani v nejmenším překvapivé, že se Korejci potáceli v problémech, po těch posledních ale automobilka připadla firmě KG Group.
SsangYong tak byl na řadě trhů přejmenován na KG Mobility nebo KGM, u nás si říká „Ssangyong by KGM”. Zda se i v Česku časem přetransformuje jen na KGM, je otázkou, neboť novým názvem má firma v poslední době spíš problémy. Mimo jiné i kvůli stížnosti rakouského výrobce motocyklů KTM, který poukazuje na možné zmatení publika. Bude tedy zajímavé sledovat, jak Korejci ze všeho vybruslí, jisté je ale jedno - pod libovolnou značkou budou prodávat nový Actyon, který s tím předchozím nemá společného víc než jméno.
O jeho návratu se poprvé začalo mluvit na sklonku loňského roku, kdy se začaly objevovat snímky zakamuflovaného prototypu, který připomínal BMW X6. Z aktuálně publikovaných snímků je ovšem zjevné, že Korejci nakonec zamířili trochu jiným směrem. Stále zde totiž sice máme výrazně zešikmenou záď a pozvolna se svažující střechu, nicméně spíš než SUV-kupé zde nyní máme o trochu stylovější, ale jinak spíše konzervativnější SUV.
Je přitom nutné zmínit, že zatímco dříve Actyon právě čelními partiemi leda odrazoval, dnes jimi přitahuje. O trochu horší je to již při pohledu zezadu, kde bude váš zrak dráždit hlavně dvojice nízko položených světel, která jsou navíc zasazena do jakési mřížky. Jde možná o odkaz na motiv podsvícené čelní masky, nicméně v jejím případě tu máme horizontální design, zatímco u koncových lamp jde o vertikální provedení. Je to ale asi jediná kontroverze, jenž Actyon v současné době obklopuje.
Co se techniky týče, Korejci jsou spíše skoupí na slovo. Podle všeho by nicméně pod kapotou měla pracovat přeplňovaná jedna-pětka z modelu Torres, v jehož případě dává až 163 koní. Zda tomu tak ale opravdu bude, zjistíme až následujících týdnech.








Nový Actyon už není pojízdná hrůza, jako tomu bylo v případě předchůdce, vypadá šik. Víc než jeho vnější vzhled vám ale zatím neukážeme. Foto: KG Mobility
Zdroj: KG Mobility
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před hodinouBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB