Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejznámějších lidových výkonných aut končí bez nástupce, jeho další osud uhádnete snadno
23.3.2023 | Petr Prokopec
Ani jeho dekády trvající sláva, která se pne přes šestici jeho dosavadních generací, nestačila k tomu, aby si vysloužil generaci sedmou. Nepřímý nástupce nakonec se zpožděním dorazit může, spekuluje se však o nahrazení osmiválce elektřinou.
Pokud dáme stranou Chevrolet Corvette, pak jsou nejikoničtějšími americkými vozy bezesporu Ford Mustang, Dodge Challenger i Charger a Chevrolet Camaro. Za neskutečnou popularitu tato čtveřice muscle cars vděčí svému pohonnému ústrojí, zejména pak tomu osmiválcovému. S ním je totiž spojena oslňující dynamika, působivý zvukový doprovod i velmi nízká cena. I když tedy všichni tři výrobci hojně mluví o elektrifikaci, zrovna v těchto případech by na ní mělo dojít až v poslední fázi. Či by se Dodge a Chevy měly řídit příkladem Fordu.
Modrý ovál totiž v loňském roce představil Mustang sedmé generace, u kterého i nadále počítá s benzinovými agregáty. Mimo to nicméně nabízí také elektrickou variantu Mach-E. Ta nicméně není klasickým muscle carem, místo toho jde o crossover stojící na pomezí mezi klasickými liftbacky a SUV. Oslovovat tak může nejen zcela novou klientelu, nýbrž i tu tradiční - pochopitelně jako jisté doplnění vozového parku. Sloužit by tak mohl třeba na denní cesty do práce, zatímco u víkendových kratochvílí by stál osmiválec.
Dodge původně plánoval, že by u nové generace Chargeru kráčel už pouze elektrickou cestou. Dočkal se však opravdu velmi negativní odezvy. Automobilka tak nakonec uvedla, že platforma STLA Large, na které má vůz vzniknout, umožňuje i zástavbu spalovacího ústrojí. To pak sice nebude osmiválcové, nýbrž pouze šestiválcové, i to by ale na uchlácholení davů mělo stačit. Zvláště když už konkurence nejspíše nebude k dispozici ani to. Chevy totiž oznámil, že Camaro v lednu příštího roku skončí.
Odchod není definitivní, dle globálního viceprezidenta značky Scotta Bella „se nejedná o finální kapitolu názvu Camaro“. Na premiéru nástupce ale hned tak nedojde a společné má mít s dosavadním Camarem jen jméno. Dle spekulací totiž Chevrolet chystá radikálnější krok než Ford nebo Dodge a vsadit má pouze na elektrické provedení, které bude disponovat architekturou Ultium. Tu již používá GMC Hummer či Cadillac Lyriq, přičemž v prvním případě tu máme až tři elektromotory a výkon 1 000 koní.
Pokud by tytéž parametry nabídlo i Camaro, rázem by bylo ze všech muscle cars tím nejsilnějším. Jenže s paketem baterií o kapacitě alespoň 100 kWh by se rovněž stalo dalece nejdražším. Tradiční klientela by tak vyšuměla jak pára nad hrncem, zatímco noví zákazníci by zamířili spíše k modelům Silverado, Equinox a Blazer, jenž disponují stejnou technikou, ovšem jako SUV nabízí větší praktičnost. O to více je schůdnější cesta Fordu, tou ale Chevy zřejmě nepůjde.
Odchod šesté generace je tedy o to zásadnější událostí. Automobilka přitom slibuje, že se s fanoušky rozloučí s pomocí velmi speciální verze. Tu si v náznacích můžete prohlédnout na přiloženém videu. Dle všeho přitom půjde o vyšperkované provedení ZL1, jenž kromě pevného zadního křídla nabídne zřejmě více než 650 koní. Do Evropy se ale bohužel osmiválcová rozlučka nepodívá, a to nepřekvapivě kvůli emisím.






Camaro šesté generace přišlo na svět již v roce 2015. V lednu nicméně výroba skončí, a co bude poté, automobilka zatím odmítá prozradit. Pokud však skutečně vsadí vše jen na elektrický pohon, bude stávající rozlučka o to významnější i smutnější. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 2 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch