Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jednomu z nejošklivějších nových aut roku se všichni smáli, teď se vyprodalo za 4 dny
3.12.2020 | Petr Prokopec
Věhlasný Liberace kdysi na slova svých kritiků reagoval jen tím, že se smál celou cestu do banky. To teď může svým kritikům vzkázat i Mitsuoka.
Japonská automobilka Mitsuoka není široce známá, třebaže vznikla již v roce 1968, o dva roky dříve než podobně znějící a o mnoho slavnější automobilka Mitsubishi. Přístup obou výrobců byl nicméně diametrálně odlišný, neboť zatímco Mitsubishi se soustředí na masy, Mitsuoka cílí na klientelu požadující zakázkové vozy. Těmto lidem po léta nabízela hlavně speciály připomínající designem britské sporťáky z 50. a 60. let minulého století.
Se svou poslední novinkou nicméně Japonci hledali inspiraci jinde. Model Buddy totiž nejen názvem připomíná americkou produkci, konkrétně pak hlavně Chevrolet Tahoe z devadesátých let. I ten se pyšnil velkou chromovou maskou a dělenými hranatými světlomety. Při pohledu na záď si pak nelze nevzpomenout na vozy jako AMC Gremlin, jakkoliv ty jsou spíše vzdálenými předobrazy. Tak jako tak je nicméně patrné, že oba konce vozu jsou tak trochu z jiného těsta a především - hezké auto to opravdu není.
Když tedy Mitusuoka uvedla, že model Buddy pustí do prodeje, mnozí se ji smáli, třebaže po technické stránce jde o schopný stroj. Stojí na základech Toyoty RAV4 a zachovává i hnací ústrojí dárcovského vozu. Zákazníci si tedy mohou vybírat mezi ryze benzinovým dvoulitrem produkujícím 171 koní či 2,5litrovou hybridní jednotkou, která má na kontě koní 222. Mimo to je k mání pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako šestistupňový manuál a automatická převodovka CVT.
Smích ale kritiky brzy přešel, neboť Mitsuoka oznámila, že celou produkci pro roky 2021 a 2022 vyprodala, k čemuž ji stačily pouhé čtyři dny. To při pohledu na design působí překvapivě, jakkoliv se novinka značky soustředí na japonskou klientelu, jejíž vkus Evropané mnohdy nechápou. Nicméně je třeba zdůraznit, že výrobní kvóta v tomto případě není nijak extrémně vysoký - příští rok hodlá firma vyrobit jen 50 aut a ten přespříští 150. Přesto je s podivem, že se o tuto podivnost přihlásilo 200 lidí.
Zarážející je to i při pohledu na cenu. Buddy neboli „kámoš“ je k mání od 4 697 000 yenů (cca 983 000 Kč) za předokolku s dvoulitrem. Za pohon všech kol a hybrid pak zákazníci musí vysázet na stůl nejméně 5 899 300 JPY (1 235 000 Kč).
















Mitsuoka Buddy je jedním z nejošklivějších nových aut letošního roku. Prapodivně stylizované SUV postavené na bázi Toyoty RAV4 je oproti dárcovskému vozu dvakrát dražší, přesto se vyprodalo za pouhé čtyři dny. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Japonci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
před hodinouJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 2 hodinamiŠéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před 4 hodinamiDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 5 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva