Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep odhalil všech šest specialit pro Easter Safari 2014, v terénu jsou jako doma
11.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po dřívějším poodhalení tu máme všechny koncepty Jeepu pro velikonoční safari. Úpravy všech směřují k lepší průchodnosti terénem, míří i do produkce.
Velikonoce se kvapem blíží a s nimi i 2014 Easter Jeep Safari, každoroční offroadová akce s podporou automobilky Jeep. Mopar a Jeep na přípravě speciálek pro tuto velikonoční událost spolupracují již od roku 2002 a za tu dobu spatřila světlo světa více než čtyřicítka konceptů. Letos se jich ukáže šest. Po poodhalení Cherokee Dakar a Wrangleru Mojo tu máme kompletní fotogalerie a informace o všech šesti speciálních strojích.
Začněme od těch drsnějších, Wranglerů. Černočervený stroj se jmenuje Level Red a za základ mu posloužil dvoudveřový Jeep Wrangler kabrio. Oproti standardnímu modelu je přizvednutý o 5 cm, má nápravy a diferenciály Dana 44 a rozvodovku Rock-Trac. To mu dodává vskutku obdivuhodný plazivý převodový poměr 73:1. To doplňují 17" kola s 35" pneumatikami BF Goodrich Mud Terrain a naviják vpředu. Spolu s krátkým rozvorem tak tento Wrangler zvládne projet kdeco.
Sílu tomuto vozu dodává 3,6litrový šestiválec Pentastar, který standardně na kola posílá 285 koní a 354 Nm. Pro tuto aplikaci dostal nové sání a nízkoodporový výfukový systém, čímž se z něj pravděpodobně povedlo dostat pár koníků navíc, přesná čísla však nemáme. Zvenčí je Level Red odlišný díky černé metalíze Pitch Black a červeným detailům TorRed. Uvnitř najdeme sedadla čalouněná kůží Tuscany Katzkin ve stejné barevné kombinaci, jako je exteriér.



Oranžový Wrangler Mojo je jedním ze dvou strojů, které Jeep zveřejnil při nedávném poodhalení. Po technické stránce je téměř stejný, jen pneumatiky jsou ještě o dva palce větší. Základem byl Wrangler Unlimited, tedy pětidveřová verze. Jiné jsou také nárazníky Jeep Performance, kapota z verze Rubicon X a oranžová barva, kterou výrobce zvolil, aby tento stroj vyčníval i v písku Moabské pouště. A jak se dalo očekávat, šedé části na přídi zobrazují vrstevnice Auburn Hills v Michiganu, kde sídlí ředitelství Jeepu.
Modrý stroj je o něco drsnější. Dostal název Maximum Performance a nápravy Dana 60 s manuálně ovládanými uzávěrkami diferenciálů a pomalejším převodem než v případě dvou předešlých strojů. Sílu jim dodává stejný motor Pentastar se stejnou rozvodovkou Rock-Trac. Pneumatiky BFGoodrich mají průměr 37 palců a vůz je o 10 cm výše nad terénem, než standardní Wrangler.
Uzavřená pětidveřová karoserie dostala ocelový přední nárazník Stinger s poctivým ochranným rámem, lepší ochranu podvozku, ledkovou světelnou lištu nad přední sklo a přední světla využívající stejnou technologii, která dostal i oranžový Wrangler Mojo. Barva zevnějšku se jmenuje Mopar blue a kapota z Rubiconu X dostala po stranách dekorace kopců, které s největší pravděpodobností souvisí s Moabskou pouští.
Od Wranglerů se můžeme přesunout na trochu civilnější Cherokee, který se ukáže ve dvou různých variantách. Ta ve světle žluté barvě se saténově černými detaily se jmenuje Cherokee Adventurer a stojí na základech špičkové verze Trailhawk, což napovídá přítomnost pohonu všech kol Active Drive Lock s uzamykatelným zadním diferenciálem a plazivého převodového poměru 48:1.
Oproti sérii tu jsou stran techniky navíc pouze boční ochranné plasty, lepší ochrana spodku, zahrádka na střeše a pneumatiky BF Goodrich All Terrain. Co je pod kapotou, není přesně známo, verze Trailhawk může být vybavena buď 2,4litrovým čtyřválcem TigerShark o 184 koních a 233 Nm nebo 3,2litrovou V6 Pentastar o výkonu 271 koní a 315 Nm. Devítistupňový automat je standardem.
Druhý, stříbrný Cherokee s černými a červenými detaily dostal přídomek Dakar a jeho obrázek byl také součástí předchozího poodhalení. Podle výrobce je to „nejextrémnější Cherokee všech dob” a pro boj s nástrahami přírody dostal 33" pneumatiky BF Goodrich Mud Terrain, obuté na 17" kolech se speciálním designem.
Podvozek je zvýšený, přednímu nárazníku se dostalo úprav v návaznosti na ochranu podvozku a také strany vozu a blatníky dostaly nové plasty. Vpředu i vzadu najdeme červené tažné háky, navijákem tento vůz vybaven není. Nájezdové úhly se zlepšily, konkrétně na 32 stupňů vpředu a 39 stupňů vzadu. Plazivý převodový poměr 48:1 naznačuje, že i zde byla základem verze Trailhawk a pohonné ústrojí zůstalo beze změn.
A konečně tu máme poslední velikonoční koncept: Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior. Jak napovídá název, pod kapotou je naftový třílitrový šestiválec o 240 koních a 572 newtonmetrech, který dle webu automobilky zvládne jezdit mimo město za 7,8 litru a se kterým Grand Cherokee utáhne až 3,3t přívěs. Vůz sedí o něco výše díky vzduchovému podvozku Quadra-Lift a jeho plazivý převodový poměr činí 44:1.
Karoserie dostala světlou barvu s názvem Mojave Sand a saténově černé detaily. V této barvě je např. i přední maska a všechna světla dostala zatmavení. Dalšími novinkami jsou černá dvacetipalcová kola, obouvající pneumatiky BF Goodrich All Terrain a stejná zahrádka na střeše, jakou dostal Cherokee Adventurer. Interiér je dle dostupných informací oděn v černé a béžové kůži, palubní deska dostala lesklé černé detaily a prahy se chlubí podsvícenými logy.
Neočekávejme, že se všechno, co tu vidíme, dostane do prodeje. Některé věci, jako třeba ledková světla Wranglerů Mojo a Maximum Performance nebo zahrádku na střeše „Bojovníka” a „Dobrodruha”, však jsou v rámci Jeep Performance Parts ve stádiu prototypů, takže bychom je mohli potkat i na reálných cestách i necestách.
Jeep Wrangler Level Red má vylepšený podvozek a černočervené lakování, krátký rozvor a naviják mu pomohou v terénu
Oranžový Wrangler Mojo je technicky téměř shodný s verzí Level Red, základem však je delší Wrangler Unlimited
Modrý Jeep Wrangler Maximum Performance má jako jediný pevnou střechu a v terénu toho zvládne ještě více, než jeho otevření bratři
Jeep Cherokee Adventurer je asi nejblíž sériovému stroji. Přibyla zahrádka, která však činí prosklenou střechu trochu zbytečnou
Cherokee Dakar dostal stříbrný lak s černými a červenými detaily a poctivé terénní pneumatiky. Podvozek jinak nejspíš zůstal sériový
Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior s naftovým šestiválcem má větší světlou výšku díky vzduchovému podvozku. Zvenčí přibyly saténově černé detaily a zatmavená světla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1