Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jensen postaví nový Interceptor, britské sportovní GT ukáže už v Ženevě
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Majitel britského Jensenu potvrdil, že chystá nástupce slavného modelu Interceptor. Už do Ženevy ale veze GT s přeplňovaným V8 o výkonu 674 koní.
Možná vám jméno Jensen Interceptor nic zvláštního neříká, ale tohle dvoudvéřové kupé vyráběné v řadě postupně vylepšovaných provedení mezi léty 1966 a 1976 se každopádně proslavilo především svým designem, který tehdy dostala na starosti italská firma Carrozzeria Touring. Elegantní cestovní vůz účinkující především v řadě britských filmů, fascinuje mnohé dodnes. Samotná společnost z britského Cropredy Bridge od skončení výroby této legendy žila především z přestaveb svých děl, které osazovala moderními komponenty v čele s motorem z Chevroletu Corvette.
Posledním oficiálně schváleným a vyrobeným modelem bylo S-V8, které se dostalo na světlo v roce 2001, ale už o rok později se celý plán sesypal jak domeček z karet a od té doby jsme slyšeli jen o několika plánech na znovuzrození. O to více potěší, že nešlo jen o fámy, jelikož Jensen chystá velkolepý návrat, a sice přímo na půdě nadcházejícího ženevského autosalonu. Po třinácti letech se prý objeví před publikem nový model GT, který bude znamenat „další kapitolu v příběhu Jensen“.
Podle prvních informací výkonného ředitele Jensen Group Tima Hearleyho navíc dojde souběžně s tím k nastínění plánů na další modely budoucnosti. Nás ale musí v první řadě zajímat hned první auto pojmenované zřejmě Jensen GT. Tato novinka je údajně dvoudveřovým dvoumístným kupé s motorem uloženým za přední nápravou, který se od počátku snaží vážit co možná nejméně.
O nízkou hmotnost se starají opracovaná hliníková žebra, jimiž jsou spojeny hliníkové a kompozitové panely karoserie. Sami tvůrci tohle řešení nazývají „moderní verzí konstrukce Superleggera“ a hovoří o výsledných 1 530 kilogramech. Dveře mají být z oceli, zatímco prostor pro cestující je formován sendvičovou konstrukcí s karbonovými vlákny a pěnou, která je vázána na ocelový prostorový rám. K němu jsou na všech rozích připevněny dvojité lichoběžníky - stejné řešení jako v posledním modelu S-V8.
Pod přední kapotou najdeme vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru od General Motors, který by s pomocí kompresorového doppingu měl ve finále produkovat výkon 674 koní (496 kW), což v kombinaci s nízkou hmotností a docela slibně nízkým těžištěm jistě zajistí více než jen zajímavé zážitky za volantem.
Motor vybavený přímým vstřikováním a řízeným přísunem vzduchu ke chladiči bude se zadními devatenáctipalcovými koly spojen buď klasickým šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů (dle přání zákazníka). Kromě toho bude každý nový Jensen vybaven nastavitelnou elektronickou kontrolou trakce, což slibuje i docela tučné černé čáry na asfaltu.
Pokud už jste se kvůli zmíněnému stihli zamilovat - a že bychom se vám ani nedivili - pak vězte, že společnost má v úmyslu ručně vyrobit jen omezené množství GT. Bude to však jen lákadlo, které vydláždí cestu druhé generaci Interceptoru přichystané pro příští rok. Informace ohledně této novinky (Interceptor 2) sice nemáme, ale proslýchá se, že bude vznikat ve spolupráci se „zavedeným automobilovým koncernem“. No, tohle bude bezesporu zajímavé...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.




Jensen GT připravený pro Ženevu slibuje velmi zajímavé jízdní zážitky. Limitovanou edici tohoto modelu má v příštím roce následovat Interceptor nové generace
Zdroje: Jensen, Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva