Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jensen postaví nový Interceptor, britské sportovní GT ukáže už v Ženevě
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Majitel britského Jensenu potvrdil, že chystá nástupce slavného modelu Interceptor. Už do Ženevy ale veze GT s přeplňovaným V8 o výkonu 674 koní.
Možná vám jméno Jensen Interceptor nic zvláštního neříká, ale tohle dvoudvéřové kupé vyráběné v řadě postupně vylepšovaných provedení mezi léty 1966 a 1976 se každopádně proslavilo především svým designem, který tehdy dostala na starosti italská firma Carrozzeria Touring. Elegantní cestovní vůz účinkující především v řadě britských filmů, fascinuje mnohé dodnes. Samotná společnost z britského Cropredy Bridge od skončení výroby této legendy žila především z přestaveb svých děl, které osazovala moderními komponenty v čele s motorem z Chevroletu Corvette.
Posledním oficiálně schváleným a vyrobeným modelem bylo S-V8, které se dostalo na světlo v roce 2001, ale už o rok později se celý plán sesypal jak domeček z karet a od té doby jsme slyšeli jen o několika plánech na znovuzrození. O to více potěší, že nešlo jen o fámy, jelikož Jensen chystá velkolepý návrat, a sice přímo na půdě nadcházejícího ženevského autosalonu. Po třinácti letech se prý objeví před publikem nový model GT, který bude znamenat „další kapitolu v příběhu Jensen“.
Podle prvních informací výkonného ředitele Jensen Group Tima Hearleyho navíc dojde souběžně s tím k nastínění plánů na další modely budoucnosti. Nás ale musí v první řadě zajímat hned první auto pojmenované zřejmě Jensen GT. Tato novinka je údajně dvoudveřovým dvoumístným kupé s motorem uloženým za přední nápravou, který se od počátku snaží vážit co možná nejméně.
O nízkou hmotnost se starají opracovaná hliníková žebra, jimiž jsou spojeny hliníkové a kompozitové panely karoserie. Sami tvůrci tohle řešení nazývají „moderní verzí konstrukce Superleggera“ a hovoří o výsledných 1 530 kilogramech. Dveře mají být z oceli, zatímco prostor pro cestující je formován sendvičovou konstrukcí s karbonovými vlákny a pěnou, která je vázána na ocelový prostorový rám. K němu jsou na všech rozích připevněny dvojité lichoběžníky - stejné řešení jako v posledním modelu S-V8.
Pod přední kapotou najdeme vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru od General Motors, který by s pomocí kompresorového doppingu měl ve finále produkovat výkon 674 koní (496 kW), což v kombinaci s nízkou hmotností a docela slibně nízkým těžištěm jistě zajistí více než jen zajímavé zážitky za volantem.
Motor vybavený přímým vstřikováním a řízeným přísunem vzduchu ke chladiči bude se zadními devatenáctipalcovými koly spojen buď klasickým šestistupňovým manuálem nebo automatizovanou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů (dle přání zákazníka). Kromě toho bude každý nový Jensen vybaven nastavitelnou elektronickou kontrolou trakce, což slibuje i docela tučné černé čáry na asfaltu.
Pokud už jste se kvůli zmíněnému stihli zamilovat - a že bychom se vám ani nedivili - pak vězte, že společnost má v úmyslu ručně vyrobit jen omezené množství GT. Bude to však jen lákadlo, které vydláždí cestu druhé generaci Interceptoru přichystané pro příští rok. Informace ohledně této novinky (Interceptor 2) sice nemáme, ale proslýchá se, že bude vznikat ve spolupráci se „zavedeným automobilovým koncernem“. No, tohle bude bezesporu zajímavé...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.




Jensen GT připravený pro Ženevu slibuje velmi zajímavé jízdní zážitky. Limitovanou edici tohoto modelu má v příštím roce následovat Interceptor nové generace
Zdroje: Jensen, Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejčtenější články
Šéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
16.6.2025Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
16.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025Volkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
16.6.2025Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
16.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva