Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pořád je o čem snít, Němci budou ještě roky vyrábět auto jdoucí zcela proti proudu
16.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud vám v žilách koluje vysokooktanový benzin, uši vám laská řev atmosféricky plněných motorů a milujete, když vás zaměstnává vlastnoruční změna převodových stupňů, dnes už skoro nemáte po čem sáhnout. Porsche bude takové auto vyrábět ještě dlouho.
V roce 2016 představilo Porsche limitovaný model 911 R. Ten byl založen na verzi GT3 RS, oproti ní však došlo na řadu změn. Atmosférický čtyřlitrový šestiválec pod kapotou sice zůstal, značka z Zuffenhausenu jej však spojila s manuálem a nikoliv s automatem PDK. Kromě toho odstranila zadní křídlo, načež novinka nedávala příliš najevo, že stovku zvládne za 3,7 sekundy a její maximum činí 320 km/h. Zájem byl nicméně enormní, koupěchtivých zákazníků bylo daleko více než plánovaných 991 exemplářů.
Daný recept se automobilka rozhodla oprášit jen o rok později, tentokráte však již s regulérním provedením. Nabídku totiž rozšířila varianta GT3 Touring, která byla velmi blízkým příbuzným verze R. Též ona postrádala zadní křídlo a přes palubu byla hozena i možnost volby automatu, k mání byl pouze manuál.
Přesunout se můžeme do současnosti, neboť Porsche vyrukovalo s další generací modelu GT3 Touring. Ten od již odhaleného GT3 pochopitelně odlišuje absence zadního křídla, kromě toho ovšem došlo na nalakování čelního spoileru stejnou barvou, v jaké je vyveden zbytek karoserie. Dále tu pak máme hliníkovou linku okolo oken namísto černé. Tím však rozdíly končí, přičemž uvnitř jediný odklon spočívá v rozšíření koženého čalounění i na palubku.
V podstatě by se tedy dalo říci, že zatímco základní Porsche 911 GT3 bylo zrozeno především pro závodní tratě, varianta Touring vám nabídne o trochu více cestovního komfortu. Automobilka nicméně dodává, že zachováno má být veškeré vzrušení z jízdy, stejně jako dynamika. O tu se stará atmosférický čtyřlitrový šestiválec, který produkuje 510 koní. Ve srovnání s minulostí jej ovšem můžete spárovat s manuálem i PDK, jenž zvedá hmotnost z 1 418 na 1 435 kilogramů.
S dvouspojkovým automatem přitom můžete počítat s mnohem lepší akcelerací, stovku totiž máte na tachometru již za 3,4 sekundy (namísto 3,9 sekundy u manuálu). Na druhou stranu ale klesá nejvyšší rychlost, a to z 320 na 317 km/h. Je tedy na vás, jakým směrem zamíříte. Pokud byste ovšem nakonec přeci jen zatoužili po onom křídle, pak vězte, že v případě Porsche 911 GT3 můžete počítat s prakticky stejnými parametry. Jen u manuálu je maximálkou 318 km/h.
Tím bychom mohli končit, zmínit je však třeba ještě jednu svéráznou těžkost, která paradoxně vyšla najevo právě při představení nové verze Touring. Porsche toto provedení nemůže v Kalifornii prodávat s manuálem, neboť dochází k překročení hlukových norem. Totéž se pak týká i standardní GT3. Automobilka uvádí, že s úřady již jedná o řešení, neboť předpokládala, že tento stát vyrukuje s novelou zákona z roku 1998. To se ale nakonec nestalo, byť je to stále v plánu.
Kaliforňané si tedy prozatím mohou koupit pouze automatické verze obou modelů, které bůhvíproč procházejí. Či případně vyčkat, až se situace vyjasní. Od toho je však Porsche spíše odrazuje, neboť momentálně nedokáže vyrukovat s žádným časovým rámcem. Pro jednou tedy Evropa může zajásat, že je na tom lépe, než nový svět, tedy alespoň jeho část. Pro nás je ale nejlepší zprávou, že s odhalením nového GT3 Touring je jasně patrné, že silniční cestovní auta s atmosférickými motory a manuálem ještě nějakých pět šest let nikam pakovat nebudou. Pravda, nepůjde o levné zboží, pořád je tu ale aspoň ta možnost.


















Porsche 911 GT3 Touring bude nově k mání nejen s manuálem, ale také s PDK. Namísto pevného zadního křídla dostaly obě varianty výsuvný zadní spoiler. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva