Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jihoafričané odhalili nový stroj na potlačování demonstrací, mají s tím bohaté zkušenosti
18.10.2021 | Petr Prokopec
Evropa je - alespoň zatím - příliš humánní na to, aby zde podobné prostředky mohly najít větší uplatnění, v Jihoafrické republice ale panují jiné pořádky. Právě odtamtud pochází speciální hydraulická radlice, která dokáže rozehnat davy.
Svět se za poslední dost změnil. Stojí za tím koronavirus, který je první větší hrozbou, s níž musely mnohé generace bojovat. A jelikož řada politiků pandemie využila k tomu, aby sledovali spíše vlastní zájmy než veřejné blaho, usadil se v hlavě mnoha lidí červíček nedůvěry. Ten se následně stal tikající bombou, pro kterou v mnoha případech stačila jen velmi malá rozbuška. Stále častěji tak slyšíme o různých nepokojích, demonstracích a protestech.
Že nejde jen o pouhé naše domněnky, dokládá pohled na trh s prostředky proti demonstracím a demonstrantům, který výrazně roste podobně jako ten s obytnými vozy. Zatímco ty jsou ale zaměřené na váš komfort, ve druhém případě jde pochopitelně o maximální nepohodlí. Tedy za předpokladu, že stojíte na opačném konci barikády než ti, kteří mají ony prostředky k dispozici. Mezi ně se přitom nově zařadila speciální radlice jihoafrické firmy SVI Engineering.
Pokud si uvědomíme, že jih černého kontinentu je značně turbulentní, pak není divu, že specialista na takovou výbavu pochází právě odtud. Však kde jinde vyvíjet prostředky proti protestujícím než v místech, kde konflikty jsou pomalu na denním pořádku? Představit si tedy můžeme speciální radlici zvanou Anti-Riot Hydraulic Scraper, která je určena veřejným i soukromým organizacím, v druhém případě pak hlavně těžařům. Pro ně demonstrace nejsou ničím novým, zejména kvůli pracovním podmínkám. Často se proto stává, že přístup do dolů je zablokován demonstrujícími.
V Evropě by je policisté s kyticemi šli požádat o odchod, v Jihoafrické republice spíše poznají schopnosti oné radlice, která váží zhruba 100 kilogramů a jenž dokáže projet prakticky vším. Nezáleží tedy na tom, zda protestující zahradili cestu hořícími pneumatikami či třeba cihlami a kameny, neboť stačí jeden průjezd, a rázem jsou překážky rozmetány. Radlice je navíc usazena na hydraulických ramenech, díky nimž ji lze zvednout a použít i jako beranidlo. Stejně jako nás napadají mnohé další účely, jenž ale snad raději ani nebudeme popisovat.
SVI Engineering si přitom své řešení cení na 4 400 dolarů (cca 97 tisíc Kč), což nejsou až tak velké peníze. Jakkoliv je třeba dodat, že za ně skutečně dostáváte pouze hydraulicky ovládanou radlici a nikoliv třeba Toyotu Land Cruiser, která byla použita jako ukázkové vozidlo. Výroba přitom zabere měsíc a realizuje se teprve po sepsání objednávky, každý kus je tak vlastně trochu unikát.












Novinka společnosti SVI Engineering je zaměřena na potlačování demonstrací. Při jejím zaměření je jmenován těžební průmysl, hodit se však může prakticky kdekoliv, kde se mírové protesty změní na násilné demonstrace a budování barikád. Foto: SVI Engineering
Zdroj: SVI Engineering
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 11 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejčtenější články
Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom