Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Forte Koup 2013: americký Cee'd kupé zůstane věrný Americe
27.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modelovou řadu Forte obohatila třetí karosářská verze Koup. Podobně jako u sedanu a hatchbacku se však Kia ani tentokrát s evropskou klientelou nepodělí.
Před necelými dvěma měsíci představila korejská automobilka Kia na autosalonu v Chicagu pětidveřový hatchback Forte jako americkou alternativu evropského Cee'du. Loni v listopadu předcházel tomuto vozu stejnojmenný čtyřdveřový sedan odhalený na výstavě v Los Angeles a dnes v New Yorku uzavírá tuto typovou řadu nové dvoudveřové kupé Forte Koup.
Přímý konkurent Hondy Civic Coupe byl navržen v kalifornském stylistickém centru Kie a automobilka jej chce začít prodávat koncem letošního roku. Design přídě vychází hatchbacku, od sloupků A však auto nemá se sourozenci mnoho společného a originální nejsou jen všechny vnější panely ale také zadní světla či nárazník.
O technice toho víme jen málo, potvrzuje se nám však předchozí nevyslovená domněnka, že Forte využívá poněkud jednodušší platformu než jeho evropský bratranec Cee'd. U sedanu jsme zachytili informaci, že místo víceprvkového zavěšení zadních kol dostal vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Tu samou teď dostalo i kupé, a proto se nám zdá docela nepravděpodobné, aby americký hatchback měl něco jiného.
Motorizace jsou podle očekávání dvě. Pro nás zajímavý, nicméně nedostupný dvoulitrový atmosférický čtyřválec GDI má výkon 175 koní při 6 500 ot./min a točivý moment 209 Nm při 4 700 ot./min. Druhá jednotka je v našich končinách poněkud známější. Jedná se o přeplňovanou šestnáctistovku s 204 koňmi a 264 newtonmetry dostupnými od 1 750 do 4 500 otáček.
Standardem pro obě varianty je šestistupňová manuální převodovka, pro turbo si však zákazníci budou moci připlatit za automat o stejném počtu kvaltů a řadit třeba pádly pod volantem. Slabší model bude v sérii jezdit na šestnáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 205/55 R16, výkonnější 1,6 T-GDI pak osmnáctky s obutím 225/40 R18.
Jak správně předpokládáte, ani Kia Forte Koup nebude automobilem, který byste mohli v příštích letech běžně potkat na evropských silnicích. Pokud se vám nějaký spatřit podaří, vězte, že půjde o individuální import, Korejci jej totiž do EU vyvážet nehodlají.









Forte nemá se Cee'dem asi opravdu mnoho společného, americký vůz dostal místo multilinku vzadu pouze torzní příčku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 4 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 5 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera
Živá témata na fóru
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB