Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Menší Kia Optima staví na prostoru pro zadní cestující a bohaté výbavě. K mání bude jen s automatem, oslnit chce 80 tisíc lidí ročně, v Číně.
Koncepční verzi sedanu K4 představila korejská automobilka v dubnu letošního roku, již záhy však na světlo světa pronikly snímky produkční verze. Ta byla nyní oficiálně představena na autosalonu v Chengdu, přičemž je zjevné, že minimálně k designovému odklonu nedošlo. Stále tedy máme co do činění s modelem, který vypadá jako lehce pozměněná Optima. Ve srovnání s tímto sedanem je však novinka menší, neboť měří 4 724 milimetrů na délku, 1 815 mm na šířku a 1 465 mm na výšku.
Zatímco v rámci těchto rozměrů mluvíme o opravdu zásadním rozdílu (na délku je K4 o 121 mm kratší), rozvor je kratší jen nepatrně (2 795 mm versus 2 770 mm). Díky tomu by nová Kia měla nabízet dostatek prostoru pro cestující nejen vpředu, ale hlavně vzadu, splněn by tak zřejmě mohl být plán značky, který počítá s 80 000 registracemi ročně. Vše ale samozřejmě bude záviset na ceně, která prozatím nebyla zveřejněna.
Ve výbavě má přitom novinka nabízet vyhřívaná přední i zadní sedadla, stejně jako volant. Chybět nebude ani audio systém kompatibilní s prakticky veškerými mobilními telefony, šest airbagů, monitoring tlaku v pneumatikách či stabilizační systém. Standardem pak pro všechny verze bude i automat, zpočátku ovšem dorazí na trh pouze se šesti stupni.
Kia totiž nejprve uvede na trh verze osazené 1,8litrovým a dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem, kdy první produkuje 143 a druhý 155 koní. Později ovšem dorazí také přeplňovaný 1,6litrový motor T-GDI, který již nabídne koní 176. Spjat bude se zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která prý staví spíše na dynamice než spotřebě.
Je pochopitelně otázkou, zda tomuto tvrzení značky můžeme věřit či nikoliv, data o jízdní dynamice totiž rovněž nebyla zveřejněna. Na samotný test pak můžeme rovnou zapomenout, neboť Kia K4 je čistě čínskou záležitostí. Počítat tedy můžeme maximálně se zasažením ostatních asijských trhů, Evropa má ale utrum stoprocentní.




































Nová Kia K4 vypadá prakticky stejně jako v Evropě prodávaný sedan Optima. Vyhrazena ovšem bude čínskému trhu, kde nabídne až 176 turbokoní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu s zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
před 9 hodinamiBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
před 10 hodinamiHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
včeraAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
včeraAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.