Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: produkční verze nafocena bez maskování, od studie se liší jen detaily
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský sedan je prozatím určen jen pro čínský trh, který hodlá okouzlit benzinovými motory a košatou výbavou již ve standardu.
S koncepční Kiou K4 jsme se poprvé a prozatím naposledy setkali v dubnu, kdy tento korejský sedan debutoval na pekingské Auto China. Při té příležitosti jsme i uvedli, že na Starém kontinentu novinku s největší pravděpodobností neuvidíme, i když tato možnost samozřejmě vyloučena není. Hierarchicky se totiž Kia K4 zařadila mezi modely K3 a K5, které my známe jakožto Cee'd a Optima. Oba dva tyto vozy se navíc v českých luzích a hájích prodávají, není tedy důvod, proč by do Evropy nemohl zamířit i nový sedan.
Od těchto úvah ale raději zamiřme k produkční verzi, která byla momentálně nachytána během finálních testů před říjnovým zahájením prodeje na svém budoucím působišti, tedy v Číně. Od konceptu se K4 liší jen drobnými detaily, mezi něž patří třeba menší litá kola nebo pozměněné mlhovky. Mimo to pak chromované kliky nahradily kousky lakované stejnou barvou jako zbytek karoserie. Tím ale souhrn změn víceméně končí.
Po stránce mechanické pak sedan i nadále bude používat přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec GDI Turbo, který přední kola zásobuje výkonem 201 koní. Mimo to by ovšem portfolio měla tvořit také Jedna-osma naladěná na 148 koní a 175 Nm nebo dvoulitrový motor produkující 165 koní a 194 Nm. V obou případech se přitom jedná o atmosférické agregáty, jež doplní šestistupňový manuál.
Model osazený přeplňovaným motorem pak bude osazen sedmistupňovou dvouspojkou, spotřebu či jízdní dynamiku ovšem značka neudává ani v jednom případě. Poinformovat tak můžeme pouze o délce, která by se měla natáhnout na 4,72 metru, a rozvoru, jenž činí 2,7 m. Samotná platforma přitom byla převzata ze sesterského Hyundai Mistra.
Uvnitř kabiny má pak Kia K4 nabízet šest airbagů, stabilizaci, zpětnou kameru, startovací tlačítko či multimediální systém UVO již ve standardu. Základní model by přitom měl vyjít na 140 000 čínských yuanů (cca 451 600 Kč), vrcholné provedení osazené turbomotorem a automatem vyjde na 180 000 RMB (580 600 korun).






Produkční Kia K4 se oproti konceptu změnila jen minimálně
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 6 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 11 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 3 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 4 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 6 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 7 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva