Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
24.8.2025 | Petr Miler
A byl to pěkný pohřeb - svítila světla, hrála hudba, lidé tleskali, dokonce i na projevy potentátů došlo. Nic to ale nemění na tom, že šlo o dost smutný akt. Co všechno se dá slavit, že?
Kia letos v Česku prodala podle dat SDA 6 801 aut. Tři ze čtyřech jejích největších propadáků jsou modely EV9, EV6 a EV3, které si koupilo pouhých 325 lidí. Typy EV9 a EV6, které se jako jediné prodávaly loni, pak letos zaznamenaly 8procentní meziroční propad prodejů z beztak minimálních čísel.
Na opačném konci tabulky najdeme model Ceed, odvěkého miláčka Čechů, kterého si letos pořídilo 3 657 lidí, o 52 procent víc než loni. Kdybychom k němu pak připočetli více či méně spřízněné modely Proceed a XCeed, jsme dokonce na 4 151 autech. Ceed tak tvoří sám o sobě zřetelnou nadpoloviční většinu všech prodejů (54 procent) a s deriváty vůbec (61 procent). Na silnicích sotva vídaný XCeed pak překonává odbyt všech elektrických typů Kie dohromady, už jen z hrstky skladových zásob doprodávaný Proceed se pak letos prodává lépe než kterýkoli z modelů EV6 a EV9, který jste zaručeně měli jen letos tisíckrát pod nosem, i když jste ani nechtěli.
Tolik výchozí data, nyní zbytek slovní úlohy: Jaký model byste za tohoto stavu přestali prodávat bez náhrady? A jaký byste zařadili do výroby místo něj? Pokud je vaší odpovědí: „Pryč se Ceedem a pojďme místo něj nabídnout nějaký ten model EV!” pak říkáme po vzoru jednoho českého moderátora: To si pište, vy kocouři. Navíc od nás dostáváte zlatého bludišťáka za nejvíc zmatenou odpověď v soutěži Svět naruby 2025.
Stejně jako Kia.
Jakkoli bizarně to zní, přesně tohle se stalo. Jak jsme nedávno probírali, prodejní hit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, se Ceedem je prostě amen. Je sice fakt, ze míra jeho obliby v Česku je anomálií, ale ani v evropském měřítku si nevede špatně. Podle statistik Data Force se za první letošní pololetí stal prodejní dvojkou firmy za SUV Sportage a po boku Picanta, dalšího normálního malého auta. Přesto je s ním amen bez náhrady, aspoň bez té, která by mohla být k dispozici v jakkoli dohledné době.
Tento model se vyráběl u slovenské Žiliny, kde mu včera vystrojili pohřeb za účasti modelu EV4, který jej ve výrobě nahrazuje. Je to další elektrické poloSUV podivných tvarů, takových aut je na trhu asi milion a podobná bude i jeho cena v korunách (prodej zatím oficiálně nezačal). Vzhledem k tomu, že o model EV3 za cenu od 850 tisíc Kč je v Česku pramalý zájem (v červenci 6 aut, Ceed 464 v podstatě ze zásob), nedá se čekat, že by to s EV4 bylo jakkoli podstatně lepší. Koupí si ho pár nadšenců, zásobí se dealeři, to udělá pár set ročních prodejů a je víceméně konec.
Je to skutečně hodně tragikomický krok. Pokud se tedy nyní ptáte, kdo na vás asi zrovna myslí, pak Kia to rozhodně není. A věci se mají tak, že když se my podivíme nad tím, jak si automobilka přinejmenším v Česku řeže větev, na které sedí, její místní zastoupení bude nakonec spílat nám za to, že si dovolujeme neroztleskávat zájem o modely, které tu lidé zjevně nechtějí. To prosím místo toho, aby s pomocí těch samých, v tomto případě opravdu dokonale výmluvných čísel bojovalo u vlastní centrály za to, aby tu vůbec mělo co prodávat. Někomu to možná přijde normální, nám ne.






Pohřeb Ceedu v Žilině byl vážně pěkný, přijel ředitel evropské Kie i „nástupce” v podobě modelu EV4. GLWS, chce se dodat. Foto: Kia
Zdroje: Kia, dat SDA, Data Force
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 2 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před hodinou
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
před 3 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 4 hodinami
James May prodává další ze svých aut a je to hotový řidičský ideál, Češi a Slováci na něm ale vadu najdou
před 6 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
