Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 2 hodinami | Petr Miler
A byl to pěkný pohřeb - svítila světla, hrála hudba, lidé tleskali, dokonce i na projevy potentátů došlo. Nic to ale nemění na tom, že šlo o dost smutný akt. Co všechno se dá slavit, že?
Kia letos v Česku prodala podle dat SDA 6 801 aut. Tři ze čtyřech jejích největších propadáků jsou modely EV9, EV6 a EV3, které si koupilo pouhých 325 lidí. Typy EV9 a EV6, které se jako jediné prodávaly loni, pak letos zaznamenaly 8procentní meziroční propad prodejů z beztak minimálních čísel.
Na opačném konci tabulky najdeme model Ceed, odvěkého miláčka Čechů, kterého si letos pořídilo 3 657 lidí, o 52 procent víc než loni. Kdybychom k němu pak připočetli více či méně spřízněné modely Proceed a XCeed, jsme dokonce na 4 151 autech. Ceed tak tvoří sám o sobě zřetelnou nadpoloviční většinu všech prodejů (54 procent) a s deriváty vůbec (61 procent). Na silnicích sotva vídaný XCeed pak překonává odbyt všech elektrických typů Kie dohromady, už jen z hrstky skladových zásob doprodávaný Proceed se pak letos prodává lépe než kterýkoli z modelů EV6 a EV9, který jste zaručeně měli jen letos tisíckrát pod nosem, i když jste ani nechtěli.
Tolik výchozí data, nyní zbytek slovní úlohy: Jaký model byste za tohoto stavu přestali prodávat bez náhrady? A jaký byste zařadili do výroby místo něj? Pokud je vaší odpovědí: „Pryč se Ceedem a pojďme místo něj nabídnout nějaký ten model EV!” pak říkáme po vzoru jednoho českého moderátora: To si pište, vy kocouři. Navíc od nás dostáváte zlatého bludišťáka za nejvíc zmatenou odpověď v soutěži Svět naruby 2025.
Stejně jako Kia.
Jakkoli bizarně to zní, přesně tohle se stalo. Jak jsme nedávno probírali, prodejní hit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, se Ceedem je prostě amen. Je sice fakt, ze míra jeho obliby v Česku je anomálií, ale ani v evropském měřítku si nevede špatně. Podle statistik Data Force se za první letošní pololetí stal prodejní dvojkou firmy za SUV Sportage a po boku Picanta, dalšího normálního malého auta. Přesto je s ním amen bez náhrady, aspoň bez té, která by mohla být k dispozici v jakkoli dohledné době.
Tento model se vyráběl u slovenské Žiliny, kde mu včera vystrojili pohřeb za účasti modelu EV4, který jej ve výrobě nahrazuje. Je to další elektrické poloSUV podivných tvarů, takových aut je na trhu asi milion a podobná bude i jeho cena v korunách (prodej zatím oficiálně nezačal). Vzhledem k tomu, že o model EV3 za cenu od 850 tisíc Kč je v Česku pramalý zájem (v červenci 6 aut, Ceed 464 v podstatě ze zásob), nedá se čekat, že by to s EV4 bylo jakkoli podstatně lepší. Koupí si ho pár nadšenců, zásobí se dealeři, to udělá pár set ročních prodejů a je víceméně konec.
Je to skutečně hodně tragikomický krok. Pokud se tedy nyní ptáte, kdo na vás asi zrovna myslí, pak Kia to rozhodně není. A věci se mají tak, že když se my podivíme nad tím, jak si automobilka přinejmenším v Česku řeže větev, na které sedí, její místní zastoupení bude nakonec spílat nám za to, že si dovolujeme neroztleskávat zájem o modely, které tu lidé zjevně nechtějí. To prosím místo toho, aby s pomocí těch samých, v tomto případě opravdu dokonale výmluvných čísel bojovalo u vlastní centrály za to, aby tu vůbec mělo co prodávat. Někomu to možná přijde normální, nám ne.






Pohřeb Ceedu v Žilině byl vážně pěkný, přijel ředitel evropské Kie i „nástupce” v podobě modelu EV4. GLWS, chce se dodat. Foto: Kia
Zdroje: Kia, dat SDA, Data Force
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejnovější články
Bugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před hodinouKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 3 hodinamiTenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 08:08 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch