Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží
29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektromotor sice může vůz i pohánět, ale jen v nízkých rychlostech. Hlavním cílem elektřiny zde je zvednout výkon za současného snížení spotřeby a emisí.
Kia Optima by v budoucnu měla být k mání i s diesel-elektrickým pohonným ústrojím, lze-li soudit podle poodhaleného konceptu T-Hybrid. Nečekejme lokomotivu, výsledný vůz bude tzv. mild-hybrid, ale s možností jízdy čistě na elektřinu na krátké vzdálenosti a v nízkých rychlostech. A podobně jako skoro všechny novinky, o kterých se v posledních týdnech píše, i tento stroj se veřejnosti naživo ukáže na pařížském autosalonu.
Pohonné ústrojí Optimy T-Hybrid se bude skládat ze standardního 1,7litrového dieselového čtyřválce CRDi, který sám o sobě nabídne 134 koní a 325 Nm. Ta hybridní část znamená 48voltovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadelníku, tam, kde by normálně bylo rezervní kolo, která bude napojena na generátor nahrazující klasický alternátor a schopný i nastartovat motor pod přední kapotou.
Díky tomuto uspořádání má být startování motoru v rámci funkce start-stopu "téměř bez hluku a vibrací". První, tedy studený start bude s největší pravděpodobností obstarávat obyčejný startér, který i s běžným akumulátorem pod kapotou také najdeme. Kromě mild-hybridu dostane motor také elektřinou poháněný kompresor, který má v nízkých otáčkách výrazně zvyšovat točivý moment motoru.
Podle automobilky se díky těmto úpravám zvedne výkon pohonného ústrojí o 15 až 20 procent, což by mohlo znamenat 154-161 koní, resp. 374-390 Nm. Podle informací o elektrickém kompresoru však očekávejme změny zejména v křivkách výkonu a točivého momentu a tedy i ve zrychlení na stovku a pružnosti. A pochopitelně se také hovoří o "výrazném snížení" spotřeby a emisí CO2. Že papírovým údajům nebude možno příliš věřit, snad nemusíme dodávat.
Kia pro hybridní část pohonu této Optimy nepoužila dnes běžné lithium-ionové baterie, namísto nich je pod podlahou kufru standardní olovo-uhlíkový akumulátor, stejný, jaký v dnešních konvenčních autech najdeme pod kapotou. Argumenty pro jeho použití jsou docela jednoduché - není ho potřeba tolik chladit a když skončí jeho životnost, recyklace je mnohem snazší.
Podle automobilky je Optima T-Hybrid stále ve vývoji; stroj, který uvidíme v Paříži, je zatím jen koncept. Nejspíš ale nebude dlouho trvat, než se dostane do nabídky. "Nový mild-hybrid je naší vlajkovou technologií pro zlepšení efektivity modelů, poháněných motorem s vnitřním spalováním. V budoucnosti tato technologie pomůže snížit emise celé evropské nabídky," komentoval T-Hybrid Michael Cole, evropský šéf automobilky. Na rozdíl od elektromobilů by takováto aplikace skutečně mohla pomoci snížit emise CO2 při prodejní ceně, která nebude tak moc vzdálená konvenčnímu turbodieselu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Kia Optima T-Hybrid využívá elektřiny ke snížení spotřeby; k jízdě již výrazně méně















Vnější vzhled se oproti variantě s konvenčním pohonem příliš měnit nebude (na obrázcích americká verze Optimy)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
