Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou
24.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejmenší Kia je v prodeji jen přes rok, ale na domácím trhu už byl představen její facelift. Stihly ji menší vzhledové a větší technické inovace.
Kia Picanto má za sebou jednu z těch modernizací, nad kterou si v případě zájmu budete muset v klidu sednout, dát vedle sebe fotky vozu před a po a srovnávat, hledat, přemýšlet... Snad je v pořádku, že se nejedná o větší změny. Druhá generace městského mini je na trhu pouze rok a něco, takže zásadnější modifikaci vzhledu patrně nepotřebuje, Korejci se nicméně domnívali, že jemné „přepudrování nosu“ Picantu neublíží.
Předně bychom asi měli říci, že Picanto si své jméno navzdory nápisům na místě espézetky ponechá - Morning je označení používané v Koreji a některých dalších asijských trzích a není žádnou novinkou. Pokud se ale pozorně podíváte na příčku sloužící k uchycení SPZ a lem mřížky v nárazníku i kolem plastu s mlhovkami, mohli byste si všimnout, že jsou nově udělané z lesklého černého plastu.
Podle dostupných, ale neúplných informací byla rovněž rozšířena paleta barev (kromě jiného i o růžovou z fotografií), přibylo osvětlení schránky před spolujezdcem, pozměněný volant a součástí standardní výbavy se stal stabilizační program ESP a systém start-stop zvaný u Kie ISG.
Podle korejských kolegů to rovněž vypadá na menší zvrat pod přední kapotou. Chybí totiž jakékoli zmínky o čtyřválci 1,25 litru s výkonem 86 koní. Tím netvrdíme, že stoprocentně vypadl z nabídky, ale s ohledem na posílení litrového tříválce to možné je. Původně měl motor 1,0 CVVT 69 koní při 6 200 ot./min., nově však nabízí buď 82 koňských sil při 6 400 ot./min. ve spojení s manuální převodovkou (základní i BiFuel schopný jezdit na LPG) anebo 80 koní při objednávce nového CVT. A vedle takové jednotky už 86 koní dosavadního čtyřválce 1,25 moc velký smysl nedává, tedy alespoň čistě papírově.
Verze 1,0 CVT (přesněji CVVT CVT, ale to byste se z toho mohli zbláznit - prostě ta s automatickou převodovkou) se v kombinaci s ISG chlubí průměrnou spotřebu jen 4,8 l/100 km, což je ale o 0,6 l více než současný litrový vůz s manuálem. Nelogický výsledek pochopitelně způsobují rozdíly v metodice měření, ale Korejci tvrdí, že nové auto je o necelých deset procent úspornější, takže podle evropských tabulek by mělo jezdit za 3,8 litru na sto.
Berte zatím uvedené informace s rezervou, s přibývajícím časem je jistě zaktualizujeme. Našeho trhu se buď jak buď prozatím netýkají, ale to bude také jen otázka času - Kia nemá ve zvyku modely pro jeden trh faceliftovat a pro jiný nikoli, maximálně to dělá v trochu jiném čase.













































Pokud můžeme věřit fotkám, ve skutečnosti se toho změnilo mnohem více, než jsme zmínili, některé prvky výbavy (jako třeba digitální rychloměr) však můžou být pouze specifika korejského trhu
Zdroj: Kia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 10 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 11 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva