Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia po pár letech pouhým faceliftem změnila model K8 k nepoznání, má bizarní světla táhnoucí se až do poloviny karoserie
12.8.2024 | Petr Prokopec
Už dosavadní pojetí auta bylo docela odvážné, značka se přesto rozhodla jej pouhé tři roky po premiéře změnit v pojetí úplně jiné. A nemáme pocit, že by to bylo k lepšímu.
Přiznám se, že mi stávající design nových aut Kie moc nesedí. Korejská automobilka se totiž v rámci své strategie Opposites United rozhodla, že zkusí klientelu oslovit s pomocí protikladů a ostrých kontrastů. Nudu jejímu portfoliu nelze vytknout, ani přílišná odvaha ale nemusí být zrovna k užitku. Pokud totiž opravdu hodně tlačíte na agresivní notu, jste více náchylní k různým módním trendům. Ty přitom nebývají stálé, nýbrž pořádně vrtošivé. A co se tedy líbí jeden den, to ten následující může být „out“.
Ve výše zmíněném duchu je aktuálně vyvedena i Kia K8, tedy jeden z vrcholných modelů značky. Ten přišel na svět teprve v roce 2021, kdy její čelní partie ozdobilo tehdy nové pojetí tradičního tygřího čumáku. Co ale bylo Korejcům dobré v roce 2021, není jim dobré letos, třeba prodeje auta zůstávaly vysoko. K8 tak poněkud předčasně zamířila do péče svých plastických chirurgů, kteří se v rámci faceliftu zkrátka opravdu nedrželi a nezůstali jen u obvyklého přepudrování nosu. Místo něj tu máme spíš dramatický přerod.
Nové provedení tedy to původní nepřipomíná ani v nejmenším, vlastně byste ani neřekli, že jde o stejnou generaci auta. Místo horizontálních světel tu máme vertikální, což si pochopitelně vyžádalo změnu veškeré navazující plechařiny. Jiná je tedy i kapota motoru, blatníky či nárazník. Přední světla jsou pak protáhlá hodně do hloubky karoserie a téměř si „podávají ruce” s těmi zadními. V případě zadních partií se toho totiž zase tolik nezměnilo, byť jiného nárazníku s falešnými koncovkami výfuků (či jak to nazvat) si jistě všimnete.
Modernizované provedení tak působí docela bizarně a kvůli odlišnému přístupu k přepracování přídě i zádě také poněkud nesourodě. Uvnitř je to ovšem jiná písnička, i když změny nejsou až tak razantní, jako je tomu u přídě. Drobných nuancí je ovšem značné množství, neboť Korejci přepracovali jak palubní desku s digitálním přístrojovým štítem a obrazovkou multimédií zasazených do jednoho panelu, tak i středovou konzoli a tunel. Nový je rovněž volant, přeživší tlačítka pak vypadají elegantněji. Celkově tak kabina působí hodnotněji.
Zajímavá je též nabídka pohonných jednotek, která je i částečným vysvětlením, proč auto kalibru K8 už není (dříve bylo, K8 je nepřímým nástupcem modelu Opirus) v evropské nabídce Kie. Automobilka totiž počítá s 2,5litrovým čtyřválcem a 3,5litrovým šestiválcem. Ten se navíc prodává ve dvou verzích, kdy první spaluje pouze benzin (300 koní), zatímco druhá je uzpůsobena i LPG (240 koní). Korejci pak sice počítají s příchodem 1,6litrového hybridu, ten ovšem nebude k dispozici dřív než v závěru roku.
K8 není k mání už ani v Americe, předchozí generace K7 zvaná ve Státech Cadenza totiž příliš nebodovala. Aktuálně by ale Korejci mohli své předchozí rozhodnutí přehodnotit, neboť většina automobilek z daného segmentu prchla. Ne všichni zákazníci ale touží po SUV, přičemž kombinace vé-šestky a délky 5 050 milimetrů by je mohla i přes onu nesourodost přídě a zádě okouzlit. Nejsme si ovšem jisti, že se tak stane.










Sedan K8 od Kie prošel faceliftem, který ho změnil téměř k nepoznání. Foto: Kia
Pro srovnání dosavadní provedení téhož vozu, jde vážně o totéž auto. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před hodinouPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 3 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 4 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle