Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Klíčovou novinku VW dál trápí rozsáhlé problémy, desetitisíce aut skladuje, kde se dá
1.3.2020 | Petr Miler
Měl to být zásadní trumf Volkswagenu v boji za snížení průměrných emisí CO2 prodávaných aut a jeho výroba začala už v listopadu. Kolik aut bylo od té doby prodáno? Přesně 0, všechna vyrobená jsou doteď odstavená a čekají na opravy softwaru.
Již na počátku loňského listopadu Volkswagen vítězoslavně spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. Už to bylo neobvyklé, neboť běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. Tady to ale neplatilo a nyní se ukazuje, že ani v létě ID.3 do prodeje nedorazí.
S odkazem na své zdroje u Volkswagenu to tvrdí německý Manager Magazine. Problémy jsou se software vozu, který se už měsíce nedaří doladit tak, aby fungoval podle očekávání. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, které jsou neustále připojeny na internet, navíc je prvním ryzím elektromobilem stojícím na nové platformě MEB. To pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané a evidentně neprobíhá hladce.
O tomto už se mluvilo dříve, problémy ale eskalují. Z našich zdrojů můžeme potvrdit přinejmenším to, že potíže skutečně nebyly vyřešeny a navíc Němci se potýkají i s nedostupností akumulátorů. Podle Manager Magazinu tak byla koncem týdne svolána přímo ve Wolfsburgu krizová schůzka nejvyššího vedení v čele se samotným Herbertem Diessem. Téma? Desítky tisíc aut stojících na různých místech v okolí továrny na ID.3 s nehotovým software. Podle zdroje VW uvolnil neskutečných 10 tisíc techniků na to, aby auta vyladili k dokonalosti, do dnešního dne ale neuspěli.
Na nižších pozicích už padají hlavy a jistý si ničím nemůže být ani sám Diess. Zdánlivě jde o okrajový model, který si letos koupí nejspíše jen pár desítek tisíc lidí, ať už bude k dispozici kdykoli, celá věc je ale složitější. VW musí prodávat elektromobily, aby dostal průměrné emise CO2 svých aut na patřičnou úroveň a pokud to nesvede, může platit snadno miliardové pokuty. Takový finanční otřes by od kormidla mohl dostat i Diesse.
Původní termín doladění všech dětských nemocí byl jaro 2020, to ale začne za 20 dnů a tomuto termínu nevěří ani Thomas Ulbrich, který je u VW odpovědný za elektromobilitu. Počet vyrobených aut se blíží už 30 tisícům, prodat ale nelze jediný. A zastavení výroby nepřipadá v úvahu, to by pro Němce byla jen další ekonomická rána.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, možná ale vše časem „vyřeší” jiný problém, který se v mezičase objevil. Pokud bude nový koronavirus zasahovat další a další země, pak se stane nereálnou výroba a prodej nejen ID.3, ale i dalších modelů. V tu chvíli se zřejmě potíže se software elektrického benjamínka stanou druhořadým















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 odstartovala již dávno, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad. Vyprodukovala jich už desítky tisíc, prodat ale nemůže jediné a problémy trvají dál
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
