Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový model Hyundai dostal drastický facelift, ani nepoznáte, že to je pořád stejný model
27.3.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto přišlo na trh před pouhými čtyřmi léty a prodávat se bude i dál. Jenže jeho nová stylizace je tak drasticky odlišná, že dosavadní pojetí vozu nepřipomíná ani v nejmenším.
Hyundai Sonata již delší dobu není součástí evropské nabídky korejské automobilky, třebaže z globálního hlediska zůstává pro Korejce klíčovým modelem prodávaným po statisících ročně. Jeho odchod z Evropy původně asi mnoho příznivců značky nepálilo, neboť nešlo zrovna o technologický či designový vrchol. Nicméně v případě osmé generace, která byla představena v březnu roku 2019, udělali Korejci oproti minulosti hned několik obřích skoků kupředu. Narostly tedy rozměry, přičemž vizáž odpovídala prozatím poslednímu designovému jazyku Sensuous Sportiness. Sedan tak působil velmi přitažlivě, přičemž pod kapotou jste mohli počítat s až 290 koňmi.
Loni v květnu se nicméně začalo spekulovat o tom, že Sonata by měla být zaříznuta také ve Spojených státech. To ale nakonec automobilka vyvrátila s tím, že tento model je pro ni skutečně klíčový, a proto má budoucnost jistou. Korejci ale na druhou stranu kladou velký důraz na elektrifikaci, přičemž loni představili nový sedan Ioniq 6. Jde přitom o prakticky stejně velký vůz jako Sonata, který je navíc produkován stejnou továrnou. Nepřekvapilo by nás proto, kdyby se po nějaký čas oba modely doplňovaly, než ten se spalovacími jednotkami bude odejit.
Aby Sonata zhruba do roku 2027 působila přitažlivě, dočkala se faceliftu. Ten je opravdu drastický, i když na změnu techniky nedošlo. Vpředu se vůz nechal inspirovat druhou generací Hyundai Kona, a proto přichází z podsvícenou lištou táhnoucí se přes celou příď. Hlavní světla jsou ukryta v horní části krajních segmentů, zatímco z nárazníku nezůstalo prakticky nic. Místo toho zde máme daleko širší a ostře řezanou masku chladiče.
Přepracování se dočkala rovněž kapota motoru, stejně jako záď. Také v tomto ohledu lze Korejcům zatleskat, neboť pokud na dosavadním provedení bylo co kritizovat, byla to hlavně níže spuštěná LEDkami podsvícená lišta táhnoucí se od jednoho boku k druhému. Nově ji však značka přizvedla a změnila i grafiku světel. Pozměněno bylo rovněž víko zavazadelníku, stejně jako nárazník. A jelikož na něj navazuje linka vedoucí ve spodní části dveří, došlo také na její úpravu. Sonata tak působí sportovněji ze všech úhlů pohledu.
S výraznými změnami je spojena rovněž kabina, kde dominantu tvoří 12,3palcový digitální přístrojový štít a na něj navazující stejně velká obrazovka multimédií. Hyundai nicméně překopalo rovněž středovou konzoli a tunel, ze kterého zmizelo ovládání převodovky. Nově jej najdeme na sloupku řízení, což je hlavně americká libůstka. I to ve finále dokazuje, kterak je tento trh pro značku důležitý. Ve finále se tak dost možná Sonata vrátí i v deváté generaci. Vše ale pochopitelně bude záviset na zájmu publika.
Po stránce technické zatím nemůžeme posloužit mnoha detaily nad rámec toho, co už padlo. Nicméně dle zvěstí by vůz měl vůbec poprvé ve své historii vyfasovat i pohon všech kol. Přeplňovaný 2,5litrový čtyřválec produkující oněch 290 koní by pak již neměl být spojen pouze s výbavou N-Line, ale bude k mání také s níže položenými úrovněmi výbavy. Tím nám ale dostupné informace prozatím končí, s návratem do Evropy se pak bohužel nepočítá. A to přesto, že vůz je k mání i s hybridním ústrojím či s dvoulitrem spalujícím LPG.



















Sonata osmé generace se čtyři roky po debutu dočkala opravdu drastického faceliftu, který ji zvenčí i uvnitř změnil k nepoznání. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Pin rádio Bolero 12.15. 03:26 - athenasmith
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
