Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích
3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.
Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.
Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.
O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.
Dodejme po tuto chvíli tedy už jen tolik, že v plánu je výroba 25 ks, deset z nich už je předobjednáno. Je-li vám tedy Porsche 911 GT3 RS málo, můžete nad Agerou RS pořád přemýšlet, tušíme ale, že rozpočet připravený na koupi Porsche vám na tento stroj stačit zdaleka nebude...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.




















Koenigsegg Agera RS ukázal v Ženevě aerodynamičtější karoserii ze všech stran
Koenigsegg Agera RS je nekompromisní stroj úchvatných parametrů, vedle Regery ale jeho sláva letos v Ženevě poněkud bledne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 11 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 10 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 11 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva