Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích
3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.
Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.
Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.
O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.
Dodejme po tuto chvíli tedy už jen tolik, že v plánu je výroba 25 ks, deset z nich už je předobjednáno. Je-li vám tedy Porsche 911 GT3 RS málo, můžete nad Agerou RS pořád přemýšlet, tušíme ale, že rozpočet připravený na koupi Porsche vám na tento stroj stačit zdaleka nebude...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 1 - Koenigsegg Agera RS zive 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 2 - Koenigsegg Agera RS zive 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 3 - Koenigsegg Agera RS zive 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 4 - Koenigsegg Agera RS zive 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 5 - Koenigsegg Agera RS zive 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 6 - Koenigsegg Agera RS zive 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 7 - Koenigsegg Agera RS zive 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 8 - Koenigsegg Agera RS zive 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 9 - Koenigsegg Agera RS zive 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 10 - Koenigsegg Agera RS zive 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 11 - Koenigsegg Agera RS zive 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 12 - Koenigsegg Agera RS zive 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 13 - Koenigsegg Agera RS zive 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 14 - Koenigsegg Agera RS zive 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 15 - Koenigsegg Agera RS zive 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 16 - Koenigsegg Agera RS zive 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 17 - Koenigsegg Agera RS zive 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 18 - Koenigsegg Agera RS zive 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 19 - Koenigsegg Agera RS zive 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 20 - Koenigsegg Agera RS zive 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Koenigsegg Agera RS ukázal v Ženevě aerodynamičtější karoserii ze všech stran
Koenigsegg Agera RS je nekompromisní stroj úchvatných parametrů, vedle Regery ale jeho sláva letos v Ženevě poněkud bledne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha