Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci se chtějí zbavit strůjců svého úspěchu, míří prý stejným směrem jako VW
15.12.2021 | Petr Prokopec
Korejské automobilky udělaly v posledních letech další obrovský skok a vzhledově i technicky mohou pomýšlet na skalpy zkušenějších soupeřů. Vděčí za to i řadě personálních akvizic, mimo jiné Petera Schreyera a Alberta Biermanna, právě ti ale mají jít od válu.
Současné produkty korejských automobilek Hyundai a Kia jsou lze bez váhání označit za přitažlivé. Pyšní se pohledným zevnějškem, uvnitř nabízí dostatek prostoru i moderních technologií a na úrovni jsou také technicky. Ostré modely ostatně dokážou okouzlit i nadšené řidiče, neboť spojují slušný výkon s manuálními převodovkami. Není tedy divu, že prodeje jen stoupají. Korejci si navíc sérií chytrých rozhodnutí zajistili i dostatek čipů, načež jejich úspěchu prakticky nic nestojí v cestě. Možná i proto chtějí obě značky začít stavět své vlastní.
Korejská média totiž aktuálně hovoří o tom, že firma se chce zbavit Petera Schreyera, bývalého designéra Audi a autora mimo jiné modelu TT a Alberta Biermanna, technické eso a bývalého šéfa divize BMW M. První je nejvyšším designovým šéfem skupiny Hyundai, druhý pak má na starosti veškerý vývoj, stejně jako sportovní divizi N. Jde tedy o stěžejní osoby, bez nichž by Hyundai a Kia rozhodně nebyly tam, kde jsou. Ony spekulace jsou tedy překvapivé, s ohledem na plánovanou budoucnost obou automobilek nicméně dávají smysl, jakkoliv se nám to nemusí líbit. Předznamenávají totiž proměnu celé branže.
„Hyundai Motor Group je nakloněné k přijetí nových tváří, neboť celá skupina se v současné době snaží změnit vnímání sebe samé jakožto poskytovatele mobilních řešení, nikoli jen jako automobilku,“ uvedl k chystaným změnám jeden z nejmenovaných zdrojů, který mý být s novou strategií obeznámen. Daná slova přitom takřka do puntíku kopírují prohlášení šéfa VW Group Herberta Diesse, který rovněž touží po tom, aby koncern přestal být brán jako výrobce aut.
V podstatě se tak dá předpokládat, že forma individuálního vlastnictví aut, jakou známe nyní, se začíná chýlit ke konci. To ostatně koresponduje i s neustálým zdražováním, stejně jako s tlakem na elektrifikaci. Vlastní auto si tak do budoucna bude moci dovolit jen někdo a pokud politici sáhnou nejen po zákazu prodeje spalovacích vozů, ale i po zákazu jejich provozu, pak spoustě lidí nezbude než naskočit na vlak sdíleného vlastnictví.
Když ke všemu ještě připočteme snahu skoncovat s dealery, rázem vše dává ještě větší smysl. Auta totiž zůstanou ve vlastnictví automobilek, které je budou moci obměňovat dle potřeby a možností. Neustálou modernizaci pak zaplatí zákazníci, kteří budou platit za pronájem. Jakkoliv však díky tomu budou moci jezdit každý den něčím jiným, přičemž se dost možná ani nebudou muset starat o parking, je otázkou, koho to vlastně bude těšit.
Zatím jde stále o spekulaci, nicméně její realizaci bychom se opravdu nedivili. Schreyerova a zejména Biermannova se pojí spíše s individuálním vlastnictvím, které se ale nejen dle Korejců má stát minulostí, stejně jako spalovací motory.
Peter Schreyer se nechal zlákat Korejci již v roce 2006 a zejména s pomocí „tygřího čumáku“ Kie změnil vnímání korejských aut. Albert Biermann pak pro tyto značky pracuje od roku 2016 a stihl navýšit jejich přitažlivost mezi nadšenými řidiči. Foto: Hyundai/Kia
Zdroj: The Korea Times
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz