Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia poprvé nafocena, tohle je Hyundai i30 Fastback
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí karosářská varianta se oproti hatchbacku a kombíku změní v čelních partiích jen lehce. Výrazně jiná je však záď i svažující se střešní linie.
Škodovky nemusíte milovat a můžete žít klidně v přesvědčení, že o Octavii byste si neopřeli ani kolo, jednu věc ale v případě české automobilky a jejího klíčového modelu musíte uznat - je s ním velmi úspěšná. Nerodil se hned s cílem být tím, čím je dnes, rychle si ale našel své místo na trhu kombinací tří faktorů - na základech kompaktního Golfu staví o něco větší auto, které nabídne větší prostor uvnitř a obří zavazadelník dostupný skrze rozměrné páté dveře.
Pochopitelně, jen to dobré auto nedělá, pro Octavii to ale byl a je klíčový recept, jak se prosadit na trhu zaplaveném kompaktními hatchbacky a kombíky všeho druhu. Pochopitelně tím neříkáme, že nikdo jiný s autem podobné koncepce nikdy nepřišel, ani v jednom případě to ale nebyla v tu chvíli etablovaná automobilka, která by s něčím takovým mohla na klíčových trzích Octavie pomýšlet úspěch. Až se člověk diví, že se jí nikdo nepokusil vážně konkurovat, přesně to se ale brzy změní.
Hyundai totiž už nějaký ten pátek hovoří o nové generaci své i30 jako o celé rodině modelů. Z té jsme si prozatím mohli představit hatchback a kombík, tedy nic přelomového, kromě toho ovšem víme také o příchodu sportovního derivátu s logem N. Ten se ukáže v druhé polovině letošního roku, výstavní premiéru tedy logicky můžeme očekávat na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě toho se ale chystá i třetí karosářská varianta, a sice i30 Fastback, které automobilka říká pětidveřové kupé.
Dlouho jsme tápali, co si pod tím představit, teď už je to ale zřejmé - bude to auto svým pojetím velmi blízké právě Škodě Octavia, které nebude vzadu ani sedanem, ani kombíkem, ale něčím mezi. V případě škodovky tomu říkáme liftback, tady dostane přednost označení fastback, obě auta k sobě ale zjevně nebudou mít příliš daleko.
Ukazují to první špionážní snímky korejského magazínu Motorgraph, které „korejskou Octavii“ zachycují dlouho před původně plánovaným debutem na počátku roku 2018, tedy velmi pravděpodobně příští rok Ženevě. Jak je patrné i přes nemalou kamufláž, vzhled je plně hotový a v přední části plně reflektuje obě odhalené karosářské varianty. Snad až na lehce odlišná světla pro denní svícení. Ostře řezaná litá kola jsou ale již opět shodná.
Novinkou jsou pak samozřejmě zadní partie, kde najdeme specifické víko zavazadelníku a svažující se střešní linii. Unikátní budou rozhodně i koncová světla, ačkoliv jejich grafika zjevně zůstane zachována. A povšimnout si můžeme i koncovky výfuku vykukující na pravé straně nárazníku. Zda ovšem tyto modifikace budou stačit na úspěch, to si budeme moci lépe říci poté, co dojde k odstranění veškeré kamufláže.
V rámci motorového prostoru ale již tápat nemusíme, jistotou je kopírování nabídky hatchbacku a kombíku. Benzinovým základem se tedy stane litrový tříválec se 120 koňmi, nad který se postaví nová přeplňovaná jedna-čtyřka T-GDI naladěná na 140 koní. Turbodiesel 1,6 CRDi pak dorazí ve třech variantách, přičemž výkony pokryje škálu od 95 až po 136 koní. Jedinou volbou je vždy pohon předních kol.
Vybírat si ovšem zákazníci budou moci mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jenž bude spárována s výkonnějšími motorizacemi. Tím jsme ale momentálně na konci dostupných informací, v průběhu roku ale lze očekávat větší sdílnost korejské značky. Na plné odhalení si ale opravdu ještě dvanáct měsíců počkáme.












Nové Hyundai i30 Fastback bylo poprvé zvěčněno na fotografiích. Zatím s nemalou kamufláží, i tak jasně ukazuje, kam míří
Zdroj: Motorgraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 4 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub