Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025 | Petr Prokopec
Je to Ital, který si navíc vysloužil ostruhy hlavně mimo Evropu v dnes podstatně konkurenčnějším prostředí. Zdá se tak být tím pravým, kterého dnes Stellantis potřebuje, aby se vrátil na správnou cestu i se záplavou svých slavných značek.
Trvalo to celý půlrok, ale koncern Stellantis má konečně nového šéfa. Tím byl jmenován Antonio Filosa, který byl od prosince loňského roku členem dočasného výboru vedoucího všech 14 značek. Letos v únoru se navíc stal šéfem divize dohlížející na kvalitu a od 23. června otěže Stellantisu převezme naplno. A čeká ho opravdu hodně práce.
Širší vedení koncernu doufá, že si povede stejně skvěle jako v Jižní Americe, kde Filosa dosáhl až menších zázraků. Svou kariéru tento jednapadesátiletý manažer odstartoval v roce 1999 u Fiatu, kde zastával různé funkce. Díky nim se dostal do Brazílie, kde nejprve šéfoval továrně Betim, než se nakonec v roce 2018 stal šéfem tehdejšího FCA (Fiat Chrysler Automobiles) pro celou Jižní Ameriku. V této roli setrval i po zformování koncernu Stellantis, přičemž během svého působení se Fiat stal lídrem na trhu a podíl Jeepu mezi výrobci SUV narostl z pouhého jednoho procenta na dvacetinásobek.
V listopadu 2023 se přitom Filosa stal šéfem Jeepu jako takového, v této roli jej ovšem letos v únoru oficiálně nahradil Bob Broderdof. Důvodem nebyla nespojenost s Filosou, nýbrž pravý opak, jak nově potvrdil John Elkann, dědic Fiatu a šéf Exoru, který Stellantis do značné míry ovládá a on v něm léta zastává nejvyšší neexekutivní funkci. „S Antoniem jsem úzce spolupracoval posledních šest měsíců, během kterých jeho odpovědnost jen rostla. A jeho efektivní vedení v Severní a Jižní Americe jen potvrdilo jeho výjimečné kvality,“ uvedl.
„Antonio plně chápe naši společnost, a to včetně jejích zaměstnanců, které považuje za klíčové jádro, a průmyslu jako takového. Jako takový se tedy perfektně hodí na post šéfa Stellantisu v jeho příští a velmi důležité fázi,“ dodal dále Elkann. Na Filosova bedra toho ale nakladl opravdu hodně. Rodák z Neapole má totiž aktuálně krvácející koncern v Severní Americe znovu dostat na výsluní i do zisku. Zároveň se musí vypořádat se stále větší evropskou byrokracií a také konkurencí z Číny.
Klíčové ale dost možná bude, jakým způsobem se postaví k jednotlivým značkám. Mnohé se totiž momentálně navzájem překrývají i proto, že nabízí stejné produkty, jen opatřené jiným logem a karoserií. Právě to je jeden z důvodů, proč Stellantis začal ztrácet pozice. Lancia tak i přes nedávný příchod nového Ypsilonu, což je jen jinak karosovaný Fiat 600 či Alfa Romeo Junior, přežít opravdu nemusí. A podobně tomu může být u další značky jednoho modelu, u Chrysleru.
Kandidátů na zvážení další existence, popř. jejího způsobu, je ale víc, neboť ani DS si nevede zrovna skvěle a třeba taková Alfa Romeo je víceméně už jen evropskou záležitostí. Jistoty jsou naopak spojeny třeba s Jeepem, který je jedinou koncernovou značkou bodující na obou stranách Atlantiku. Filosa již loni jakožto jeho šéf zmiňoval, že je třeba zákazníkům ponechat svobodu při výběru pohonu, což je přesně to, co nyní trh očekává.
Na bedrech nového šéfa Stellantisu je toho tedy aktuálně opravdu hodně, doufejme ale, že se s tím vypořádá se ctí. Po tak trochu promarněných letech si celá firma zaslouží pár pozitivních impulsů.

Antonio Filosa odstartoval svou kariéru u Fiatu již v roce 1999. Největších úspěchů pak dosáhl v Jižní Americe, podobné zázraky má nyní dokázat se Stellantisem po celém světě. Foto: Stellantis
Zdroj: Stellantis
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
dnesMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
před 4 hodinamiMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
před 6 hodinamiŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
před 7 hodinamiDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před 9 hodinamiRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 17:01 - Předseda
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch