Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025 | Petr Prokopec
Je to Ital, který si navíc vysloužil ostruhy hlavně mimo Evropu v dnes podstatně konkurenčnějším prostředí. Zdá se tak být tím pravým, kterého dnes Stellantis potřebuje, aby se vrátil na správnou cestu i se záplavou svých slavných značek.
Trvalo to celý půlrok, ale koncern Stellantis má konečně nového šéfa. Tím byl jmenován Antonio Filosa, který byl od prosince loňského roku členem dočasného výboru vedoucího všech 14 značek. Letos v únoru se navíc stal šéfem divize dohlížející na kvalitu a od 23. června otěže Stellantisu převezme naplno. A čeká ho opravdu hodně práce.
Širší vedení koncernu doufá, že si povede stejně skvěle jako v Jižní Americe, kde Filosa dosáhl až menších zázraků. Svou kariéru tento jednapadesátiletý manažer odstartoval v roce 1999 u Fiatu, kde zastával různé funkce. Díky nim se dostal do Brazílie, kde nejprve šéfoval továrně Betim, než se nakonec v roce 2018 stal šéfem tehdejšího FCA (Fiat Chrysler Automobiles) pro celou Jižní Ameriku. V této roli setrval i po zformování koncernu Stellantis, přičemž během svého působení se Fiat stal lídrem na trhu a podíl Jeepu mezi výrobci SUV narostl z pouhého jednoho procenta na dvacetinásobek.
V listopadu 2023 se přitom Filosa stal šéfem Jeepu jako takového, v této roli jej ovšem letos v únoru oficiálně nahradil Bob Broderdof. Důvodem nebyla nespojenost s Filosou, nýbrž pravý opak, jak nově potvrdil John Elkann, dědic Fiatu a šéf Exoru, který Stellantis do značné míry ovládá a on v něm léta zastává nejvyšší neexekutivní funkci. „S Antoniem jsem úzce spolupracoval posledních šest měsíců, během kterých jeho odpovědnost jen rostla. A jeho efektivní vedení v Severní a Jižní Americe jen potvrdilo jeho výjimečné kvality,“ uvedl.
„Antonio plně chápe naši společnost, a to včetně jejích zaměstnanců, které považuje za klíčové jádro, a průmyslu jako takového. Jako takový se tedy perfektně hodí na post šéfa Stellantisu v jeho příští a velmi důležité fázi,“ dodal dále Elkann. Na Filosova bedra toho ale nakladl opravdu hodně. Rodák z Neapole má totiž aktuálně krvácející koncern v Severní Americe znovu dostat na výsluní i do zisku. Zároveň se musí vypořádat se stále větší evropskou byrokracií a také konkurencí z Číny.
Klíčové ale dost možná bude, jakým způsobem se postaví k jednotlivým značkám. Mnohé se totiž momentálně navzájem překrývají i proto, že nabízí stejné produkty, jen opatřené jiným logem a karoserií. Právě to je jeden z důvodů, proč Stellantis začal ztrácet pozice. Lancia tak i přes nedávný příchod nového Ypsilonu, což je jen jinak karosovaný Fiat 600 či Alfa Romeo Junior, přežít opravdu nemusí. A podobně tomu může být u další značky jednoho modelu, u Chrysleru.
Kandidátů na zvážení další existence, popř. jejího způsobu, je ale víc, neboť ani DS si nevede zrovna skvěle a třeba taková Alfa Romeo je víceméně už jen evropskou záležitostí. Jistoty jsou naopak spojeny třeba s Jeepem, který je jedinou koncernovou značkou bodující na obou stranách Atlantiku. Filosa již loni jakožto jeho šéf zmiňoval, že je třeba zákazníkům ponechat svobodu při výběru pohonu, což je přesně to, co nyní trh očekává.
Na bedrech nového šéfa Stellantisu je toho tedy aktuálně opravdu hodně, doufejme ale, že se s tím vypořádá se ctí. Po tak trochu promarněných letech si celá firma zaslouží pár pozitivních impulsů.

Antonio Filosa odstartoval svou kariéru u Fiatu již v roce 1999. Největších úspěchů pak dosáhl v Jižní Americe, podobné zázraky má nyní dokázat se Stellantisem po celém světě. Foto: Stellantis
Zdroj: Stellantis
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejnovější články
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
před 7 hodinami
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
před 9 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 10 hodinami
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
dnes
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
dnes
Živá témata na fóru
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
