Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Labutí píseň motorů V10: Poslední auto s desetiválcem se loučí 8 speciály, z finálních Audi R8 si ale nekoupíte ani jedno
17.12.2023 | Petr Prokopec
Někteří měli dlouho problém uvěřit, že na tuhle popravu opravdu dojde. Ale došlo a ten nejvíce hmatatelný důkaz máte před sebou. Díváte se na jedno z pouhých osmi Audi R8 v rozlučkové edici, další už nebudou.
I když prodeje elektrických aut v poslední době víc než co jiného drhnou a všespásným řešení pro všechny se zdají být ještě méně než kdy dříve, Audi dál počítá už pro brzkou budoucnost jen s nimi. Vůbec poslední nový vůz se spalovacím motorem tak chce představit v roce 2025 a s koncem jeho životního cyklu v roce 2032 prodej spalovacích aut zcela zastavit bez ohledu na to, co zákazníci chtějí.
Považujeme to za bláhové, Audi ale tomuto záměru dál podřizuje vše a rozličná lákadla se spalovacími motory posílá k ledu. Na morálně snad největší oběť dochází nyní, kdy se značka s modelem R8. Ten zůstal po rozprodání posledních kusů spřízněného Lamborghini Huracán vůbec posledním novým vozem, který šlo koupit s motorem V10. Jelikož ale s touto jednotkou dál nepočítá ani Audi, ani Ital, máme tu loučení, při kterém jistě ukápne nejedna slza. Přitom Audi by při správném marketingu na tomto voze vydělávalo hory doly klidně ještě dekády.
Ideologie je ale dnes víc než byznys, a tak opravdu nastal čas k vytažení kapesníků. Důvod je k tomu hned dvojí, neboť labutí píseň tohoto vozu ani není určena pro celý svět či alespoň Evropu. Místo toho se finální edice týká pouze japonského trhu. Na ten zamíří jen osm speciálních exemplářů, jenž jsou vyvedeny v tamních národních barvách - tedy bílé, červené a zlaté. Technika se nicméně nemění, všechna čtyři kola tak onen desetiválec roztáčí 620 koňmi.
Rozdíly jsou tedy opravdu jen vizuální a spočívají v karoserii nalakované matně bílým odstínem Ibis White Matte, se kterým kontrastují aerodynamické komponenty vyvedené v černém karbonu a pětipaprsková 20palcová kola v bronzovo-zlaté barvě. Za nimi se pak skrývají keramické brzdy s červeně lakovanými třmeny. Dovnitř se nastěhovala kůže Nappa a Alcantara, přičemž také v tomto případě lze počítat s kombinací černé a alabastrově bílé. Nechybí ani ozdobné prošívání.
Zmínit lze ještě ozdobné prahy s individuálním číslováním, tím ale změny skutečně končí. Ve finále tedy nejde o nic až tak zásadního, tím je samotný odchod R8 do věčných lovišť. Případný nástupce tohoto vozu by přitom měl již vyfasovat elektrické ústrojí, se kterým to už ale jednou zkoušel a dopadlo to naprosto tragicky, auto si nekoupila ani stovka lidí. Zkuste Ingolstadtu byť jen připomenout tuto historii, se zlou se potážete...









V japonských barvách vypadá R8 působivě, pod zakázkovým kabátem se ovšem skrývá standardní technika. Tedy standardní donedávna, výjimečná dnes, nedostupná už za pár dnů. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V prostřední kubatuře není nic rozhodnuto včera 18:52
- Vznikl ES Road Racing včera 15:07
- Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů včera 14:41
- Finále šampionátu MS-Superbike začíná v Aragónu 24.9.2025
- Stane se Marquez mistrem světa už v Motegi? 24.9.2025
Nejnovější články
Číňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před hodinouDalší dostupný Mercedes končí, pozvolna mizí z konfigurátorů. Jeho konec má být rychlý a definitivní
před 4 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
včeraStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 11:04 - jerry
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch