Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Granta Hybrid: první ruský hybrid je hotov, dostal turbo se 163 koňmi
26.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Zatím jako prototyp ukázal AvtoVaz svůj první hybridní model. Vznikl v reakci na vládní zájem o snížení spotřeby resp. emisí CO2.
Nedá se říci, že by ruský AvtoVaz momentálně zažíval zlaté časy. Pro něj klíčový domácí trh se propadá, sklady jsou plné a výroba jede na půl plynu. Rusové ale jako kdyby nechtěli dát kůži lacino a svou aktivitu v posledních měsících spíše stupňují. V průběhu tohoto týdne jsme vám tak mohli spolu s uvedením do prodeje ještě lépe představit novou Ladu Kalina Cross, ještě před tím jsme byli svědky cesty Lada Kalina 2 na trhy západní Evropy a to všechno následovalo po odhalení konceptů Lada Vesta a X-Ray 2, které navíc doprovodila závodní Vesta WTCC. To je na relativně malou ruskou automobilku na několik měsíců poměrně dost novinek, ani tento výčet ale nereflektuje vše, co v Togliatti v tuto chvíli chystají.
O další chystané novince se špitalo již v loňském roce, teď je skutečností. Jedná se o hybridní verzi modelu Granta, který je v sériové verzi všechno možné, jen ne výkladní skříní moderní techniky. Přesto se právě do tohoto typu Lada rozhodla vměstnat pohonnou jednotku sestávající ze dvou motorů - spalovacího a elektrického. A jak se za chvíli dozvíte, není vůbec tuctová.
Možná se vám zdá divné, proč si zrovna v Rusku pouštějí do projektů, které se nesetkávají s úspěchem ani u zákazníků Audi. Však ve voze zaměřeném jasně na co nejlepší poměr výkonu a ceny hybridní technika leda zvýší pořizovací cenu na neúnosnou úroveň, kterou vyšší provozní efektivita těžko spasí. Vysvětlení je ale ryze ruské - automobilka tímto krokem nevyslyšela volání trhu, ale volání vlády, podle nějž má pracovat na snížení spotřeby paliva svých aut a tedy i emisí CO2. A hybridní pohon je nepochybně jednou z možných cest k tomuto cíli.
O Grantě Hybrid, kterou zatím Lada představila ve formě prototypu, vám nejvíce poví přiložené video. My můžeme dodat, že automobil plní emisní normu Euro 5 a případné splnění Euro 6 prý „není problém”. Zajímavější je ale samotné pohonné ústrojí, které se má podle šéfa projektu Konstantina Demina postarat o snížení spotřeby paliva vozu o více než 21 procent.
Je ale obtížné říci, co s čím Rusové srovnávají, neboť vůz nepoužívá spalovací motor, který by byl k mání ve standardním provedení Granty. Lada totiž elektromotor neznámých parametrů spojila s novým přeplňovaným benzinovým agregátem. A jeho základní parametry už známy jsou. Demin uvádí, že disponuje výkonem až 120 kW (163 koní) v 5 600 ot./min a maximálním točivým momentem 240 Nm v rozmezí začínajícím na 2 000 ot./min. V souvislosti s ním si šéf projektu dále chválí projev motoru v celém spektru použitelných otáček.
Jestli je maximální výkon celé pohonné soustavy vyšší nebo má elektromotor za úkol jen „vyžehlit” projev turba v nižších otáčkách a pomoci s provozní efektivitou, nevíme, spojení přeplňovaného benzinu a elektromotoru je ale na dnešním trhu krajně neobvyklé řešení. Automobilky volí buď přeplňování nebo hybrid sázející na spalovací motor s atmosférickým plněním a nakonec je třeba říci, že pokud Lada pošle hybridní Grantu do výroby, zachová se stejně.
O tak výkonný motor prý zákazníci značky nestojí a akorát by kvůli němu museli platit vyšší daně. Jestliže se tedy někdy setkáme Grantou Hybrid u dealerů Lady, pak máme počítat se spojením s elektromotoru s jedním z agregátů, který už dnes nabízí sériové provedení vozu.
Více vám v tuto chvíli povědět nemůžeme, se znalostí ruštiny ale můžete další podrobnosti vyzkoumat z přiloženého videa doplněného o komentáře zástupců automobilky. A také na něm můžete vidět samotný prototyp Granty Hybrid, který se při pohledu zvnějšku od dnes známých variant neliší, jeho útroby už jsou ale poněkud specifické...















Granta Hybrid vypadá stejně jako dnes už známé varianty této Lady. Její specifika se skrývají uvnitř...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
VW zastavil prodej jednoho ze svých elektrických propadáků na klíčovém trhu. Dealeři varují, že už se nevrátí
před 2 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
