Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Kalina Cross: už žádný tuning, na světě je originální Scout od Lady
26.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
AvtoVaz před uvedením allroadové verze zkoumal zákaznické ohlasy, až mu nápad bleskově vyfoukl jeden z ruských úpravců. Tentokrát tu máme originál.
Ještě donedávna visel na webových stránkách Lady dotazník, v němž se značka ptala zákazníků na možnosti personalizace u jednotlivých modelů. Ve všech případech se přitom designéři AvtoVAZu více či méně vyřádili především na barvách či přidaných plastech. Ty dostaly hlavně modely Kalina a Largus, přičemž oba nesly kromě plastů také přídomek Cross. Účelem bylo zjištění, po čem by mohli být tamní zákazníci lační, čímž se značka chtěla vyhnout potenciální hrozbě neúspěchu při uvádění některé z novinek.
Neuplynula dlouhá doba a rázem byla nová Kalina Cross, tedy rádoby terénní verze stejnojmenného modelu k dispozici. Jenomže ho nezačal vyrábět AvtoVaz, nýbrž tuningová firma Autoprodukt, která zvýšila světlou výšku, dodala jiná kola a samozřejmě řádné oplastování a ostatní prvky, bez nichž se žádný podobný „krosový vůz“ prostě neobejde. AvtoVaz po odhalení Kaliny Cross od Autoproduktu vydal až hystericky znějící prohlášení, které říkalo, že produkty tohoto úpravce nejsou schváleny AvtoVazem a navíc upozorňoval, že ruský úpravce nezákonně používá ochrannou známku, kterou měla automobilka zaregistrovanou.
Spor se možná táhne do dnešních dnů, každopádně naštvaný AvtoVaz usoudil, že Kalina Cross bude mít úspěch, a tak uvedl vlastní podobu, na kterou se podíváme podrobněji. Základem ke stavbě allroadu posloužil nikoli hatchback, ale kombiverze Kaliny ve verzi Norma s 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 87 koní spřaženého s manuálním pětikvaltem. Zároveň došlo ke zvýšení světlé výšky o 23 milimetrů na konečných 208, to aby nikde dobrodruzi neposadili vůz na „břicho“. Nové tlumiče jsou údajně i tlumiče a několik změn bychom napočítali i na přední nápravě.
Kromě toho u AvtoVazu vyměnili čtrnáctipalcová kola za větší patnáctky, které se také podepsaly na nepatrném rozšíření rozchodu kol (o čtyři milimetry). Souběžně s tím a úpravami tyče řízení se zvýšil nepatrně i poloměr otáčení. Dokonce se konstruktéři rozhodli pro zástavbu odolnějších ložisek, avšak pohonu všech kol se Kalina nakonec nedočkala. Proto se dá považovat jen za další spíše stylový automobil. Proč by ho tedy měl někdo chtít? Samozřejmě primárně kvůli lákavým plastovým doplňkům.
Oko přihlížejícího si jednoznačně všimne odolnějších bočních prahů, modifikovaných nárazníků a ochranných plastů na dveřích, stejně tak i stříbrných střešních ližin a nápisů Cross. Podle automobilky se změny obtiskly také v krycích plastech pro podvozek, což odkazuje trochu i na kategorii crossoverů. Největší pozornost si hned po exteriéru bude jistě získávat kabina, ve které se objevují oranžové výplně středního segmentu sedadel i další stejnobarevné dekory. Podle všeho se dočkala modifikací dokonce i hluková izolace.
Podle automobilky odstartuje výroba Kaliny Cross už k prvnímu září letošního roku a to za velmi konkurenční cenu, přičemž hlavním cílem bude přilákání nových zákazníků a to zejména těch z velkých ruských měst, kde automobilům značce Lada vůbec nedaří. V září příštího roku je plánován nový model Vesta, v roce 2016 XRAY a XRAY Cross jen o pár měsíců později. V současné době je ale kromě Kaliny Cross na řadě také Lada 4x4 Urban, jejíž premiéra by se měla odehrát už prvního října.




Lada Kalina Cross je allroadovou verzí Kaliny kombi, ovšem bez pohonu všech kol. AvtoVaz s ní hodlá zaujmout především mladší zákazníky z velkých měst
Zdroj: ZR.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 9 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Ojetá italská kráska láká už po pár letech nízkými cenami. Je to pořád normální auto s plejádou motorů, také je to ale pořád Ital
před 7 hodinami
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
před 8 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 9 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
před 10 hodinami
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
