Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou

Tato novinka poněkud zapadla vedle po dekádách prvního skutečně nového SUV značky, to ale neznamená, že není hodná pozornost. Niva Travel se teď pyšní větší čelní maskou zlepšující chlazení motoru, který se změnil poprvé od roku 1998.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou

/

Foto: AvtoVAZ

Tato novinka poněkud zapadla vedle po dekádách prvního skutečně nového SUV značky, to ale neznamená, že není hodná pozornost. Niva Travel se teď pyšní větší čelní maskou zlepšující chlazení motoru, který se změnil poprvé od roku 1998.

Okolo Lady je v současné době hodně živo, a to hlavně díky jejímu novému SUV Azimut. Rusové ovšem v posledních dnech opravdu nezaháleli, neboť představili také facelift Nivy Travel. Tedy té verze, která původně spatřila světlo světa v roce 1998 jako Chevrolet Niva. Protože pak byla na úvod zamýšlena jako nástupce originálu, který debutoval v roce 1977, ten dostal obchodní označení 4x4. Koncern General Motors ale nakonec ze společného podniku vystoupil, načež se z Chevroletu Niva stala Lada Niva Travel a z Lady 4x4 je Niva Legend.

V roce 2021 nicméně nedošlo jen na změnu názvů, Niva Travel totiž prošla také faceliftem, který zásadně změnil její vizáž, ať jste se již na SUV podívali z jakéhokoli úhlu. Současná modernizace je vedle toho umírněnější, neboť se soustředí hlavně na čelní partie. Maska chladiče se dočkala zvětšení a je usazena o trochu výše. Lehce přestylizován pak byl i nárazník, přičemž o poznání výraznější je nyní okolí mlhovek. Odlišné je pak i spodní sání, stejně jako ochranný plát spodku motoru. Opomenout pak nesmíme ani nová litá kola.

O interiéru se Lada zatím nezmiňuje, vrátit se tedy můžeme k čelním partiím, které vypadají až překvapivě světě. A provedené změny nepřispěly pouze k modernizaci vzhledu, ale rovněž k lepšímu chlazení motoru. Ten je v tomto případě opravdu podstatný, neboť největší novinka se skrývá pod povrchem. Niva Travel totiž poprvé od zmiňovaného roku 1998 dostává nový motor, a sice 1,8litrový čtyřválec. Ten vznikl přepracováním dosavadní jedna-sedmy, stále tedy využívá osmiventilovou techniku.

Jednotka má nicméně více než 50 nových komponentů, a to včetně sání, výfuku, chlazení či palivového systému. V důsledku toho posílá na všechna čtyři kola 90 koní, tedy o sedm víc než dosud. K výraznějším hrátkám došlo v případě točivého momentu, který vzrostl o 24 Nm na 151 Newtonmetrů, z čehož 80 procent je k dispozici již od tisíce otáček. Spotřeba se tak v závislosti na zvoleném jízdním režimu snížila o 3 až 30 procent, kromě toho je nové ústrojí tišší než předchozí.

Vyšší výkon si vyžádal také úpravu pětistupňové manuální převodovky, zatímco podvozek profituje z nového stabilizátoru, který vylepšuje ovladatelnost i komfort. Přední náprava pak navíc počítá s novými ložisky, stejně jako s odvětrávanými brzdovými kotouči. Po stránce mechanické je tedy facelift vážně rozsáhlý, jak moc ale ovlivní ceny začínající dnes na 1 314 000 rublech (cca 371 tisíc Kč), ukáže teprve čas. Zahájení prodeje by mělo proběhnout v druhé polovině letošního roku.


Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou - 1 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 01Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou - 2 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 02Lada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou - 3 - Lada Niva Travel 2025 facelift prvni foto 03
Lada Niva Travel se dočkala dalšího faceliftu, který změnil hlavně čelní partie. Za nimi pak trůní nová jednotka, která si vyžádala také modifikaci převodovky. Upraven byl ovšem i podvozek. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše