Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada s novou nivou přešlapuje na místě, jako by vůbec nevěděla, zda ji poslat do výroby
25.8.2020 | Petr Prokopec
Je to ošemetná záležitost a dá se pochopit, že ruská automobilka nechce šlápnout vedle jako Land Rover. Přesto je poněkud zvláštní se dva roky po odhalení konceptu ptát lidí na to, kudy s autem zamířit.
Nahradit legendu není nikdy jednoduché. Takový Mercedes se pokusil třídu G poslat do důchodu před nějakými čtrnácti lety, ovšem kvůli hněvu fanoušků nakonec nechal nové SUV GL operovat dále po boku ikony. Land Rover oproti tomu zkusil být odvážnější, ovšem zatím se nezdá, že by nový Defender byl zrovna úspěšný.
Nyní se odvažuje přijít s druhou generací své ikony Lada. Ta již předloni odhalila koncept 4x4 Vision, který by se měl proměnit v produkční verzi. Oproti stávajícímu provedení modelu Niva jde o neskutečný posun, ovšem právě to může vyústit v problém. První generace totiž sází na jednoduchost a zažité tvary, které doplňuje nízká cenovka. A také možnost opravit prakticky cokoliv, kdykoliv a kdekoliv jen za pomocí šroubováku, kladiva a kombinaček.
Nová generace však přepřáhne na komplexnější modulární platformu CMF-B konglomerátu Renault-Nissan a jakkoliv půjde o nízkonákladovou specifikaci LS, s cenou se stoprocentně půjde nahoru. Majitelé navíc budou moci zapomenout na samoopravy. De facto se tedy sice dočkáme modernějšího, pohodlnějšího a lépe vybaveného, ovšem také zcela jiného vozu. Nejde tedy o sázku na jistotu, načež lze nejistotu Rusů pochopit, přesto je zvláštní, že tak dlouho po odhalení konceptu pořád přešlapují na místě.
Že tomu tak je, naznačuje anketa, kterou nyní AvtoVAZ spustil. Může se ji zúčastnit každý, ovšem pouze jednou. Automobilka se lidí ptá, zda jim vzhled konceptu 4x4 Vision evokuje linie klasické Lady Niva. Stejně tak ji zajímá, o jaké prvky přesně jde. Stejně jako to, zda stylistické elementy ve tvaru písmene X zvýrazňují off-roadový charakteru vozu. Kromě toho by AvtoVAZ rád věděl, jaká by dle lidí měla být cena a zda by je více retro prvků zlákalo více.
To jsou zcela elementární otázky, které bychom čekali ve velmi raných fázích projektu, ne dva roky po odhalení konceptu, který se nezdál být vzdálený možné produkční podobě. Nyní to působí dojmem, jak by Rusové ani nevěděli, zda auto vyrábět. Dodejme, že automobilku dále zajímá věk, pohlaví a bydliště respondentů. I to, jaký automobil vlastní nyní a jaký by si chtěli koupit napříště.
Firma před časem spustila i jinou anketu, která se pro změnu týká názvu novinky. Sama značka si již zaregistrovala možnosti jako Tensa, Forta, Kayna, z dřívějška pak má ještě uschované označení Svoboda, Fortuna a dokonce i Kamčatka. Označení Niva ale nyní má k dispozici též, takže možností je zde skutečně nespočet.





































Ruskou automobilku zajímá, zda lidem koncept Vision připomíná klasickou Ladu Niva a zda by si jí koupili. To nás dva roky po odhalení takto pokročilé studie poněkud zaráží. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včeraPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Konec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
před 2 hodinamiMuž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
včeraSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
včeraJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
včeraI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva