Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl

Připomíná to, že v případě cen neplatí u Lady tak úplně obvyklá měřítka, neboť ani nejdražší verze není vyloženě drahá. Přesto mají Rusové jasnou představu, jak má vypadat vzhledem ke zbytku nabídky a tu verze Bronto přestala naplňovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl

7.9.2020 | Petr Prokopec

Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl

/

Foto: AvtoVAZ

Připomíná to, že v případě cen neplatí u Lady tak úplně obvyklá měřítka, neboť ani nejdražší verze není vyloženě drahá. Přesto mají Rusové jasnou představu, jak má vypadat vzhledem ke zbytku nabídky a tu verze Bronto přestala naplňovat.

Ruská automobilka Lada se momentálně veze na vlně úspěchu, jako jedna z mála byla totiž v září spojena s růstem registrací. I díky tomu zavelela ke kroku, o němž si konkurence může nechat zdát, a od 1. října zdražila celé své portfolio o nějaká dvě tři procenta. V té souvislosti se jeví poněkud protichůdně vyřazení nejdražší verze Lady 4x4 (jinak známé jako Niva) z nabídky. Za tím ovšem nestojí nezájem, Rusové došli k závěru, že Bronto vedle ostatních variant vozu působí až příliš obyčejně.

Niva totiž prošla razantním faceliftem, tedy alespoň na poměry tohoto modelu. Ten se sice prakticky nedotkl zevnějšku, uvnitř je nicméně možné počítat s novým přístrojovým štítem či přepracovanou středovou konzolí. Legendární off-road totiž dostal do vínku nové ovládání klimatizace, stejně jako bylo zapracováno na odhlučnění. A jakkoliv je sice na poměry 21. století i nadále zastaralý, oproti předchozímu provedení udělal několik skoků kupředu.

Touto modernizací prošlo jak klasické provedení, tak i luxusněji koncipovaná verze Urban. Nicméně Bronto dosud setrvávalo u staré koncepce kabiny, což má své opodstatnění. Jeho výrobu totiž nemá na starosti přímo AvtoVAZ, nýbrž dceřiná společnost VIS-Auto. Nejdražší provedení totiž kromě jiného disponuje vyšší světlou výškou či zesílenou zadní nápravou. Kromě toho počítá již ve standardu s off-roadovým obutím.

Po stránce motorické nicméně již na změny nedošlo, pohon má tedy stejně jako v ostatních případech na starosti 1,7litrový atmosférický benzinový čtyřválec, jenž byl naladěn na 83 koní a 129 Nm točivého momentu. I proto by konec Lady Niva Bronto v nabídce měl být jen dočasný, dokud nebude též modernizována a možná posunuta na ještě vyšší úroveň.

Nyní tedy nejsou v nabídce ani skladové kusy, jejichž cena se pohybovala do 806 900 rublů (cca 237 tisíc Kč). Tak levnou nejdražší verzi může mít zřejmě jen Lada Niva...


Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl - 1 - Lada Niva Bronto 2020 pozastaveni prodeje 01Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl - 2 - Lada Niva Bronto 2020 pozastaveni prodeje 02Lada Niva v nejdražší verzi skončila, nebyla už dostatečně nóbl - 3 - Lada Niva Bronto 2020 pozastaveni prodeje 03
Lada 4x4 Bronto se dosud nedočkala vylepšeného interiéru jako zbytek verzí, proto vypadla z nabídky. Vrátit se ale má v ještě lepší formě. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.