Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP750-4 SV je venku: lehčí, silnější a divočejší
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Přesně 50 k navrch a 50 kg dolů má SV proti standardu. Ve výsledku jde o nejrychlejší silniční Lambo historie.
Doplněno 3. 3.: Automobilka Lamborghini během noci uvolnila další detaily k novému Aventadoru SV spolu s dalšími fotografiemi. Dozvěděli jsme se zejména, že maximálka má být „přes 350 km/h” a také jak moc efektivní jsou změny na karoserii. Podle výrobce je Aventador SV o 150 % aerodynamicky efektivnější a přítlak je komplexně větší dokonce o 170 %.
Vůz byl upraven tak moc, že dokonce i karbonová vana, která je jeho základem, má jiné výrobní číslo než u standardního Aventadoru. Za tím ale stojí spíš přední a zadní rámy, které se na ni šroubují - ty jsou lehčí a dost možná si vyžádaly drobné změny na monokoku. Motor nabídne maximum výkonu v 8 400 otáčkách, tedy jen těsně pod omezovačem, a standardem budou karbon-keramické brzdy.
Aventador je na trhu již pěkných pár let, jeho oficiální představení proběhlo v roce 2011 na ženevském autosalonu. A letošní ženeva ukazuje jeho ostřejší variantu, označenou Aventador LP750-4 SV. Ano, čtete správně, 6,5litrový dvanáctiválec tohoto rudého stroje má 750 koní, o padesát více než v základní verzi, a posílá je - jak jinak - na všechna čtyři kola.
Kromě toho tu je 690 Nm točivého momentu a také je Aventador SV oproti tomu „standardnímu” také o 50 kilogramů lehčí, váží 1 525 kg, a je postaven tak, aby byl ostřejší a rychlejší. Ostatně, rychlost je dobře vidět i v číslech - zrychlení na stovku se odehraje za 2,8 vteřiny, zhruba o jednu desetinu rychleji, než to trvá stávajícímu Aventadoru. Maximálka činí 349 km/h.
Větší ztrátu má však Aventador SV slabšímu bratrovi nadělit v zatáčkách, kde se nejvíce projeví vylepšená aerodynamika a také nižší hmotnost. Vidíme nejen nová kola, ale také úplně nový přední nárazník, který bude patrně zajišťovat lepší přítlak na přední nápravě. Jsou tu také nové prahy, které budou pravděpodobně mít stejný úkol o kousek blíže k zádi. Zadní nárazník také doznal obrovských úprav, vidíme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku uprostřed a změny pro lepší proudění vzduchu za autem všude okolo. A o kousek výše je nastavitelné a vpravdě nepřehlédnutelné křídlo.
Výfukový systém je jednou z novinek oproti „běžnému” Aventadoru. Byl vyvinut kompletně nově s cílem co nejvíc snížit zpětný tlak, aby mohl atmosférický dvanáctiválec lépe dýchat. Nové je také adaptivní odpružení, které v zatáčkách upravuje tuhost tlumičů průběžně podle aktuálních podmínek. A také tu je elektromechanické řízení z menšího Huracánu. Než začnete hovořit o ztrátě citu ve volantu, jakkoliv možná budete mít pravdu, je potřeba dodat, že tento systém je oproti posilovači řízení ve stávajícím Aventadoru lehčí.
Úsporám hmotnosti padl za oběť také informačně-zábavní systém, standardní sedadla a dveřní panely. Sedadla jsou nová a karbonová, stejně jako ony výplně dveří. Zmizel také koberec a byl nahrazen materiálem nazvaným Carbon Skin, kterým je potažen strop a část interiéru. Podle automobilky je tato novinka měkká na dotek, ale lehká a velmi odolná. Holý karbon je ale v interiéru také vidět, například na středovém tunelu. A řidič bude před sebou mít nový displej, fungující jako přístrojový štít.
Začátek výroby by na sebe neměl nechat dlouho čekat, hovoří se o jaru tohoto roku. A není nepravděpodobné, že už nyní bude možno složit zálohu, pokud budete při komunikaci s Lamborghini dostatečně přesvědčiví. Cena tohoto stroje je už také známa - začíná na 327 tisících Eur, tedy asi 8,8 milionu korun bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






















Nové SuperVeloce se v Ženevě ukázalo ve žluté barvě
Kompletní fotosada ukazuje nový Aventador SV ze všech možných stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB