Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP750-4 SV je venku: lehčí, silnější a divočejší
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Přesně 50 k navrch a 50 kg dolů má SV proti standardu. Ve výsledku jde o nejrychlejší silniční Lambo historie.
Doplněno 3. 3.: Automobilka Lamborghini během noci uvolnila další detaily k novému Aventadoru SV spolu s dalšími fotografiemi. Dozvěděli jsme se zejména, že maximálka má být „přes 350 km/h” a také jak moc efektivní jsou změny na karoserii. Podle výrobce je Aventador SV o 150 % aerodynamicky efektivnější a přítlak je komplexně větší dokonce o 170 %.
Vůz byl upraven tak moc, že dokonce i karbonová vana, která je jeho základem, má jiné výrobní číslo než u standardního Aventadoru. Za tím ale stojí spíš přední a zadní rámy, které se na ni šroubují - ty jsou lehčí a dost možná si vyžádaly drobné změny na monokoku. Motor nabídne maximum výkonu v 8 400 otáčkách, tedy jen těsně pod omezovačem, a standardem budou karbon-keramické brzdy.
Aventador je na trhu již pěkných pár let, jeho oficiální představení proběhlo v roce 2011 na ženevském autosalonu. A letošní ženeva ukazuje jeho ostřejší variantu, označenou Aventador LP750-4 SV. Ano, čtete správně, 6,5litrový dvanáctiválec tohoto rudého stroje má 750 koní, o padesát více než v základní verzi, a posílá je - jak jinak - na všechna čtyři kola.
Kromě toho tu je 690 Nm točivého momentu a také je Aventador SV oproti tomu „standardnímu” také o 50 kilogramů lehčí, váží 1 525 kg, a je postaven tak, aby byl ostřejší a rychlejší. Ostatně, rychlost je dobře vidět i v číslech - zrychlení na stovku se odehraje za 2,8 vteřiny, zhruba o jednu desetinu rychleji, než to trvá stávajícímu Aventadoru. Maximálka činí 349 km/h.
Větší ztrátu má však Aventador SV slabšímu bratrovi nadělit v zatáčkách, kde se nejvíce projeví vylepšená aerodynamika a také nižší hmotnost. Vidíme nejen nová kola, ale také úplně nový přední nárazník, který bude patrně zajišťovat lepší přítlak na přední nápravě. Jsou tu také nové prahy, které budou pravděpodobně mít stejný úkol o kousek blíže k zádi. Zadní nárazník také doznal obrovských úprav, vidíme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku uprostřed a změny pro lepší proudění vzduchu za autem všude okolo. A o kousek výše je nastavitelné a vpravdě nepřehlédnutelné křídlo.
Výfukový systém je jednou z novinek oproti „běžnému” Aventadoru. Byl vyvinut kompletně nově s cílem co nejvíc snížit zpětný tlak, aby mohl atmosférický dvanáctiválec lépe dýchat. Nové je také adaptivní odpružení, které v zatáčkách upravuje tuhost tlumičů průběžně podle aktuálních podmínek. A také tu je elektromechanické řízení z menšího Huracánu. Než začnete hovořit o ztrátě citu ve volantu, jakkoliv možná budete mít pravdu, je potřeba dodat, že tento systém je oproti posilovači řízení ve stávajícím Aventadoru lehčí.
Úsporám hmotnosti padl za oběť také informačně-zábavní systém, standardní sedadla a dveřní panely. Sedadla jsou nová a karbonová, stejně jako ony výplně dveří. Zmizel také koberec a byl nahrazen materiálem nazvaným Carbon Skin, kterým je potažen strop a část interiéru. Podle automobilky je tato novinka měkká na dotek, ale lehká a velmi odolná. Holý karbon je ale v interiéru také vidět, například na středovém tunelu. A řidič bude před sebou mít nový displej, fungující jako přístrojový štít.
Začátek výroby by na sebe neměl nechat dlouho čekat, hovoří se o jaru tohoto roku. A není nepravděpodobné, že už nyní bude možno složit zálohu, pokud budete při komunikaci s Lamborghini dostatečně přesvědčiví. Cena tohoto stroje je už také známa - začíná na 327 tisících Eur, tedy asi 8,8 milionu korun bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Nové SuperVeloce se v Ženevě ukázalo ve žluté barvě
Kompletní fotosada ukazuje nový Aventador SV ze všech možných stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 10 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 11 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
včera - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva