Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador S je venku, facelift mu nadělil výkon i přítlak navíc
19.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Aventador může vzadu nabídnout až 400 % přítlaku navíc. Pod kapotou k tomu přibylo 40 koní, kabinu pak krášlí nový přístrojový štít.
Očekávané se stalo skutečností. Lamborghini dnes oficiálně představilo modernizovaný Aventador S, jemuž továrna nadělila přesně to, o čem se v minulých dnech mluvilo. Dostal vyšší výkon, se kterým dorazil agresivnější design a řiditelná zadní náprava. Ta byla převzata z limitované edice Centenario, kde se systém LRS ukázal vůbec poprvé. U Aventadoru S debutuje na běžném sériovém modelu.
Než se dostaneme k mechanice, zmíníme pár slov o novém designu. Ten byl proměněn hlavně v oblasti čelního nárazníku, kde výraznější splitter upravuje proudění vzduchu směrem k pohonné jednotce. Právě na základě těchto inovací mohlo následně dojít ke zvýšení výkonu motoru. K tomu byl dvěma bočními otvory a na ně navazujícími kanály navýšen přítlak.
Dozadu se pro změnu nastěhoval výraznější difuzor, jehož design ovlivnilo SuperVeloce. Uprostřed zádě stále najdeme trojitou koncovku inovovaného výfukového systému, jenž je o 20 procent lehčí než předchozí provedení. Upraveno bylo také aktivní zadní křídlo, které v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu mění polohu mezi třemi pozicemi. Standardně oproti minulosti navyšuje přítlak o 50 procent, v maximálním aerodynamickém módu dokonce o 400 %. Celkově se pak běžný přítlak vozu zlepšil o 130 %.
V kabině najdeme nový digitální přístrojový štít, jehož vzhled se taktéž mění spolu s jízdním režimem. Zákazníci mohou za příplatek sáhnout po novém telemetrickém systému či koženém čalounění, jenž vzhledově imituje karbon. Přidat lze taktéž některé odhalené panely z uhlíkových vláken či karbonové dekory.
Vzhled je u Lamborghini důležitý, jen o tom ale eSko není. Jak už bylo řečeno, dostalo řízení zadní nápravy. Stejně jako u konkurence také zde se v nižších rychlostech zadní kola natáčí opačně než přední. To vede k virtuálnímu zkrácení rozvoru, při vyšším tempu se naopak kola natáčí paralelně a rozvor je prodloužen.
Technologie LRS spolupracuje s pohonem všech kol a magneto-reologickými tlumiči, kromě toho Aventador S dostal novou generaci zakázkových pneumatik Pirelli P Zero. Výsledkem všeho je zlepšení jízdní dynamiky, čemuž napomáhá také optimalizace 6,5litrového dvanáctiválce, který nyní produkuje o 40 koní více.
Točivý moment zůstává stejný, 740 koní nadále doprovází 690 Nm. Modifikace variabilního časování ventilů a variabilního sacího traktu však umožnily navýšit otáčky motoru z 8 350 na 8 500. Stovku tak Aventador S pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,9 sekundy a třístovku za 24,5 s.
O zpomalení se starají standardní karbon-keramické brzdy, které vpředu mají kotouče o průměru 400 mm a šestipístkové třmeny. Ze stovky na nulu tak vůz zvládne zastavit na pouhých 30 metrech. Za to vše zaplatíte 281 555 EUR (cca 7,61 mi. Kč).
Lamborghini Aventador S dostalo do vínku agresivnější i účinnější design, více koní či řiditelnou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
včera - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
včera - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
včera - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva