Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dál odmítá elektromobily. „Nenabízí konzistentní výkon, nesplňují požadavky zákazníků,” říká šéf
10.12.2023 | Petr Miler
V podstatě nejde o nic jiného než uvedení základních faktů, která stanovují technickou a obchodní hranici použitelnosti elektrického pohonu. Bavit se dnes o nich je ale pro mnohé hřích, Francesco Scardaoni tedy asi zhřešil.
Můžeme to zopakovat tisíckrát, někteří to ale stejně odmítají slyšet. Nemáme žádný problém s elektrickými auty jako takovými, pouze důrazně upozorňujeme na to, že kvůli svým technickým a ekonomickým limitům nejsou vhodná pro všechna myslitelná využití automobilu, zdaleka ne. To je celé. Stačí se na věc podívat rozumně, říci si, že tyto vozy jsou vhodné pro to a nevhodné pro ono a dát jim ospravedlnitelnou roli v jakémsi mixu řešení osobní i jiné mobility. A žádná debata se rázem nevede.
Ne, někteří se prostě vzhlédli v tom, že elektromobil je ideálním řešením pro všechny a všechno. A místo toho, aby se za toto své přesvědčení prali otevřenou diskuzí, jdou po každém, který si dovolí říkat něco jiného vším myslitelným od nálepkování a jiného očerňování až po snahu o devastaci jeho osobního či pracovního života. Proč to asi dělají? Že by neměli argumenty, kterými by výše zmíněné dokázali zvrátit? Obecně vzato nikdy neexistuje jedno ideální technické řešení pro zabezpečení čehokoli. A elektromobily to v případě dopravy teprve nejsou.
V tomto prostředí není divu, že si i málokdo ze zástupců významných automobilek dovolí proti současné mašinérii vystoupit, ať už si myslí cokoli. Také on by tím riskoval. O to více je třeba ocenit každého, kdo to přece jen dělá, kdo nemá problém vytáhnout fakta místo dogmat a připomenout, že elektromobily nejsou tou zázračnou stříbrnou kulkou, která všechno zachrání.
Jedním z takových je Francesco Scardaoni, šéf Lamborghini pro Asijsko-pacifický region, který byl při příležitosti uvedení nového hybridního modelu Revuelto na australský trh tázán, kdy italská automobilka přejde na elektrický pohon. Ta ale v tuto chvíli něco takového dál odmítá. A má pro to ryze racionální důvody.
Přechod na elektromobily nepřijde, dokud tato auta budou vyžadovat kompromisy v oblasti „jízdních vlastností a konzistence dodávek výkonu”. Problémem jsou pochopitelně baterie, které jsou jednak příliš těžké, současně ale mnoho nevydrží ani z hlediska kapacity, ani z hlediska schopnosti pohon soustavně zásobovat dostatečným množstvím energie. To už jsme viděli mnohokrát.
„Pokud teď vytáhnete čistě elektrické auto na okruh, jeho výkon není konzistentní, což znamená, že absolvujete dvě tři kola a auto se buď přehřeje, nebo začne ztrácet výkon,” řekl Scardaoni. „To je důvod, proč stále nechceme u sportovních aut používat čistě elektrický pohon. Nesplňuje to požadavky našich zákazníků a Lamborghini jako společnost naslouchá tomu, co si zákazníci přejí,” uvedl dále.
Jak prosté, milý Watsone, chce se říci. Je to pořád to samé - elektromobily mají své technické limity i limity z hlediska schopnosti oslovovat podstatnou část klientely. Za takové situace přece nemůže nikdo soudný říci, že za pár let nebude prodávat nic jiného. Mnozí to ale přesto dělají a zdá se, že se musíte jmenovat něco jako František a dělat na vysokém postu u významné automobilky, abyste byli schopni to prohlásit. Prakticky to samé těsně před Francescem Scardaonim prohlásil Franciscus van Meel z BMW M.
Pokud Lamborghini nabídne nějaké elektrické auto, nebude to sporťák, ale něco jako SUV, prostě cestovní auto ve stylu konceptu Lanzador níže, navíc nejdřív za 5 let. Tam se elektrický pohon uplatnit může, pro tradičně střižené modely ale v tuto chvíli zjevně neexistuje schůdná technická cesta, kterou by se firma mohla vydat. A tak si počká, podle Scardaoni nechce být první, kdo nabídne elektrická auta, ale „chce být nejlepší”. Něčeho takového se současnými limity elektrického pohonu nejde dosáhnout.




Na elektrické sporťáky Lamborghini zapomeňte, automobilka je dál odmítá kvůli jejich nedostatkům technického i ekonomického ražení. Pokud nějaké elektrické Lambo dorazí, bude to sériové provedení SUV-GT Lanzador, které firma ukázala letos. Foto: Lamborghini
Zdroj: Drive
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM: První test 850cc v Jerezu včera 14:30
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků včera 12:00
- Honda WN7: silniční elektromotocykl včera 08:00
- Coleman: Trh s jezdci MotoGP se brzy rozjede 4.12.2025
- Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska 3.12.2025
Nejnovější články
Někdo si koupil dieselové BMW v ikonické barvě ze vzorníku ostrých Audi, bizarní spojení fanouškům motá hlavu
před hodinou
Na světě je konečně levný, ne úplně malý elektromobil. Stojí 400 tisíc a chybí mu jen drobnost, baterie
před 3 hodinami
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
včera
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
včera
Trump zvýšil limit spotřeby ze 4,7 na 6,8 litru na 100 km a reakce výrobců šokuje. „Donutili nás prodávat elektromobily,” kaje se šéf Fordu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 21:20 - mattonecz
- Politický koutek 12.05. 21:04 - Stepan
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
