Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dál odmítá elektromobily. „Nenabízí konzistentní výkon, nesplňují požadavky zákazníků,” říká šéf
10.12.2023 | Petr Miler
V podstatě nejde o nic jiného než uvedení základních faktů, která stanovují technickou a obchodní hranici použitelnosti elektrického pohonu. Bavit se dnes o nich je ale pro mnohé hřích, Francesco Scardaoni tedy asi zhřešil.
Můžeme to zopakovat tisíckrát, někteří to ale stejně odmítají slyšet. Nemáme žádný problém s elektrickými auty jako takovými, pouze důrazně upozorňujeme na to, že kvůli svým technickým a ekonomickým limitům nejsou vhodná pro všechna myslitelná využití automobilu, zdaleka ne. To je celé. Stačí se na věc podívat rozumně, říci si, že tyto vozy jsou vhodné pro to a nevhodné pro ono a dát jim ospravedlnitelnou roli v jakémsi mixu řešení osobní i jiné mobility. A žádná debata se rázem nevede.
Ne, někteří se prostě vzhlédli v tom, že elektromobil je ideálním řešením pro všechny a všechno. A místo toho, aby se za toto své přesvědčení prali otevřenou diskuzí, jdou po každém, který si dovolí říkat něco jiného vším myslitelným od nálepkování a jiného očerňování až po snahu o devastaci jeho osobního či pracovního života. Proč to asi dělají? Že by neměli argumenty, kterými by výše zmíněné dokázali zvrátit? Obecně vzato nikdy neexistuje jedno ideální technické řešení pro zabezpečení čehokoli. A elektromobily to v případě dopravy teprve nejsou.
V tomto prostředí není divu, že si i málokdo ze zástupců významných automobilek dovolí proti současné mašinérii vystoupit, ať už si myslí cokoli. Také on by tím riskoval. O to více je třeba ocenit každého, kdo to přece jen dělá, kdo nemá problém vytáhnout fakta místo dogmat a připomenout, že elektromobily nejsou tou zázračnou stříbrnou kulkou, která všechno zachrání.
Jedním z takových je Francesco Scardaoni, šéf Lamborghini pro Asijsko-pacifický region, který byl při příležitosti uvedení nového hybridního modelu Revuelto na australský trh tázán, kdy italská automobilka přejde na elektrický pohon. Ta ale v tuto chvíli něco takového dál odmítá. A má pro to ryze racionální důvody.
Přechod na elektromobily nepřijde, dokud tato auta budou vyžadovat kompromisy v oblasti „jízdních vlastností a konzistence dodávek výkonu”. Problémem jsou pochopitelně baterie, které jsou jednak příliš těžké, současně ale mnoho nevydrží ani z hlediska kapacity, ani z hlediska schopnosti pohon soustavně zásobovat dostatečným množstvím energie. To už jsme viděli mnohokrát.
„Pokud teď vytáhnete čistě elektrické auto na okruh, jeho výkon není konzistentní, což znamená, že absolvujete dvě tři kola a auto se buď přehřeje, nebo začne ztrácet výkon,” řekl Scardaoni. „To je důvod, proč stále nechceme u sportovních aut používat čistě elektrický pohon. Nesplňuje to požadavky našich zákazníků a Lamborghini jako společnost naslouchá tomu, co si zákazníci přejí,” uvedl dále.
Jak prosté, milý Watsone, chce se říci. Je to pořád to samé - elektromobily mají své technické limity i limity z hlediska schopnosti oslovovat podstatnou část klientely. Za takové situace přece nemůže nikdo soudný říci, že za pár let nebude prodávat nic jiného. Mnozí to ale přesto dělají a zdá se, že se musíte jmenovat něco jako František a dělat na vysokém postu u významné automobilky, abyste byli schopni to prohlásit. Prakticky to samé těsně před Francescem Scardaonim prohlásil Franciscus van Meel z BMW M.
Pokud Lamborghini nabídne nějaké elektrické auto, nebude to sporťák, ale něco jako SUV, prostě cestovní auto ve stylu konceptu Lanzador níže, navíc nejdřív za 5 let. Tam se elektrický pohon uplatnit může, pro tradičně střižené modely ale v tuto chvíli zjevně neexistuje schůdná technická cesta, kterou by se firma mohla vydat. A tak si počká, podle Scardaoni nechce být první, kdo nabídne elektrická auta, ale „chce být nejlepší”. Něčeho takového se současnými limity elektrického pohonu nejde dosáhnout.




Na elektrické sporťáky Lamborghini zapomeňte, automobilka je dál odmítá kvůli jejich nedostatkům technického i ekonomického ražení. Pokud nějaké elektrické Lambo dorazí, bude to sériové provedení SUV-GT Lanzador, které firma ukázala letos. Foto: Lamborghini
Zdroj: Drive
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 10 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 11 hodinamiAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včeraTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch