Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Gallardo Blancpain: lehký „hodinář”
27.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud chcete, aby vaše auto šlapalo jako hodinky, útěchu dle zavedených klišé zřejmě nebudete hledat u italské automobilky. Chyba lávky, jedině u italského Lamborghini totiž najdete vůz nesoucí jméno věhlasné hodinářské firmy Blancpain.
„Hodináře” v názvu jsme si tedy rozklíčovali, ale proč by měl být lehký? Inu, tato speciální edice Lamborghini Gallardo vychází z provedení LP570-4 Superleggera, které je se svými 1 340 kg daleko nejlehčím produkčním „Lambem” současnosti. A v provedení Blancpain neváží ani o gram více.
Abychom to ale vzali pěkně popořádku, ona hodinářská firma je tituálrním sponzorem závodní série Lamborghini Super Trofeo a celou omezenou edici Gallarda Blancpain tak lze považovat za jakýsi projev reciprocity. Blancpain spojil své jméno s Lamborghini, Lamborghini nyní spojilo své jméno s Blancpain, jak jednoduché.
Vůz se krom výjimečně nízké hmotnosti, upraveného pětlitrového desetiválce s výkonem 570 koní a pohonu všech kol vyznačuje též velkým zadním přítlačným křídlem a specifickým krytem motoru, který má usnadnit jeho odvětrávání. Dále jsou zde jiná kola, keramické brzdy se žlutými třmeny nebo karbonové kryty zrcátek a stejně provedený zadní difuzor. Interiér je pak vyveden v kombinaci karbon-alcantara, mnoho jiných materiálů v něm věru nenajdete. Dokola kolem se pak objevuje žluté logo firmy Blancpain, vždy na černém poli, neboť právě jen v černé barvě se tato omezená edice Gallarda bude vyrábět.
Ptáte se na dynamiku? Ta je ještě úchvatnější než vzhled - s poměrem hmotnosti k výkonu ve 2,35 kilogramu na koně se vůz může pochlubit zrychlením na stovku za 3,2 sekundy a na dvě stě za 10,2 s. Maximální rychlost činí „více než 320 km/h.”
Řeč již padla na omezenou edici, bohužel ale zatím nevíme, kolik kusů tohoto provedení se dostane do výroby. Stejně tak netušíme, kolik bude stát. To vše bychom se ale měli dozvědět na pařížském autosalonu, kde vůz zažije svou veřejnou premiéru.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva