Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán SV nafoceno při testech, stovku má dát pod 3 s
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostřejší verze by mohla navýšit výkon a razantně snížit hmotnost. Pomohlo by to i akceleraci na stovku, k odhalení by mohlo dojít již ve Frankfurtu.
Prakticky ihned po představení standardního Lamborghini Huracán LP610-4 se začalo spekulovat o příchodu dalších verzí. Italská automobilka tyto dohady rozhodně nevyvracela, ale naopak do ohně přilévala další olej. Ohlášen tak byl kupříkladu model s pohonem zadních kol. O něm prozatím nemáme žádné konkrétní zprávy, jedna ostřejší varianta však aktuálně nafocena byla. Je přitom otázkou, zda se jedná o provedení SuperVeloce nebo Superleggera.
Jelikož větší Lamborghini Aventador používá opět označení SV, mohlo by přistát i za jménem Huracánu. Ať už to bude tak nebo onak, očekávat nemůžeme podstatné navýšení výkonu, koneckonců, 610 koní je více než působivé stádo. A to i přes fakt, že stejným stádem klisen disponuje sesterské Audi R8 V10 Plus. Pár desítek koní by ale Italové navrch přihodit mohli a mohou čarovat ještě více, je hmotnost. Pravda, ani „suchých“ 1 422 kilogramů není nemístná porce, takový McLaren 675 LT však váží o dvě stě kilo méně.
Pokud by přitom Italové dokázali srazit ony dva metráky, pak se můžeme těšit na skutečné divy. Stačí totiž jen vzpomenout na předchozí Gallardo Superleggera, které se pochlubilo nárůstem výkonu o 10 koní a nižší hmotností 100 kg. Díky této kombinaci sportovní vůz zvládl zrychlení z klidu na stovku o dvě desetiny sekundy rychleji než standardní verze, před čímž můžeme smeknout klobouk.
Pokud by Lamborghini podobný úspěch nejen zopakovalo, ale rovněž zdvojnásobilo, pak by ostřejší Huracán byl při akceleraci z klidu na stovku rychlejší než britský vůz, neboť cílovou pásku by protnul bezpečně pod 3 sekundy. V případě zrychlení na dvoustovku by ovšem i přes posílení motorového prostoru a odlehčení rozhodně metu 200 km/h zřejmě za méně než 8 sekund jako McLaren.
Dané spekulace ale raději již utneme hned v zárodku, přeci jen realita natolik slibná být nemusí. Koneckonců, ve výsledku na snímcích špionážních fotografů nemusí být ani provedení SV, ani Superleggera. Jít může klidně o verzi Squadra Corse, která by přišla pouze s agresivnějším designem a vylepšenou aerodynamikou.
Více se dozvíme v příštích měsících, premiéru by pak ostré Lamborghini mohlo mít na autosalonu ve Frankfurtu. I to je sice jen domněnka, podle nás však reálnější než ona fakta týkající se zrychlení. Níže si můžete prohlédnout tři vybrané špionážní fotografie, další hledejte v galerii na AutoEvolution.com.


Ostré Lamborghini Huracán se liší zejména v zadních partiích, kde jsou patrné dvě extra koncovky výfuku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 4 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    