Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán SV nafoceno při testech, stovku má dát pod 3 s
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostřejší verze by mohla navýšit výkon a razantně snížit hmotnost. Pomohlo by to i akceleraci na stovku, k odhalení by mohlo dojít již ve Frankfurtu.
Prakticky ihned po představení standardního Lamborghini Huracán LP610-4 se začalo spekulovat o příchodu dalších verzí. Italská automobilka tyto dohady rozhodně nevyvracela, ale naopak do ohně přilévala další olej. Ohlášen tak byl kupříkladu model s pohonem zadních kol. O něm prozatím nemáme žádné konkrétní zprávy, jedna ostřejší varianta však aktuálně nafocena byla. Je přitom otázkou, zda se jedná o provedení SuperVeloce nebo Superleggera.
Jelikož větší Lamborghini Aventador používá opět označení SV, mohlo by přistát i za jménem Huracánu. Ať už to bude tak nebo onak, očekávat nemůžeme podstatné navýšení výkonu, koneckonců, 610 koní je více než působivé stádo. A to i přes fakt, že stejným stádem klisen disponuje sesterské Audi R8 V10 Plus. Pár desítek koní by ale Italové navrch přihodit mohli a mohou čarovat ještě více, je hmotnost. Pravda, ani „suchých“ 1 422 kilogramů není nemístná porce, takový McLaren 675 LT však váží o dvě stě kilo méně.
Pokud by přitom Italové dokázali srazit ony dva metráky, pak se můžeme těšit na skutečné divy. Stačí totiž jen vzpomenout na předchozí Gallardo Superleggera, které se pochlubilo nárůstem výkonu o 10 koní a nižší hmotností 100 kg. Díky této kombinaci sportovní vůz zvládl zrychlení z klidu na stovku o dvě desetiny sekundy rychleji než standardní verze, před čímž můžeme smeknout klobouk.
Pokud by Lamborghini podobný úspěch nejen zopakovalo, ale rovněž zdvojnásobilo, pak by ostřejší Huracán byl při akceleraci z klidu na stovku rychlejší než britský vůz, neboť cílovou pásku by protnul bezpečně pod 3 sekundy. V případě zrychlení na dvoustovku by ovšem i přes posílení motorového prostoru a odlehčení rozhodně metu 200 km/h zřejmě za méně než 8 sekund jako McLaren.
Dané spekulace ale raději již utneme hned v zárodku, přeci jen realita natolik slibná být nemusí. Koneckonců, ve výsledku na snímcích špionážních fotografů nemusí být ani provedení SV, ani Superleggera. Jít může klidně o verzi Squadra Corse, která by přišla pouze s agresivnějším designem a vylepšenou aerodynamikou.
Více se dozvíme v příštích měsících, premiéru by pak ostré Lamborghini mohlo mít na autosalonu ve Frankfurtu. I to je sice jen domněnka, podle nás však reálnější než ona fakta týkající se zrychlení. Níže si můžete prohlédnout tři vybrané špionážní fotografie, další hledejte v galerii na AutoEvolution.com.



Ostré Lamborghini Huracán se liší zejména v zadních partiích, kde jsou patrné dvě extra koncovky výfuku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 15 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 15 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva