Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Murciélago SV: legenda pokračuje
19.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Představujeme vám nejnovější klenot v nabídce italského Lamborghini. Jde o model Murcielágo s legendárním přívlastkem Super Veloce neboli SV, který vás okouzlí svými výkony. Názorná ukázka jeho schopností je připravena v přiloženém videospotu.
Italská automobilka oprášila jedno ze svých starých dobrých označení. SuperVeloce nebo také SV jsme mohli naposledy vidět na modelu Diablo SV z roku 1995. Takto označené modely jsou čistým ztělesněním výkonu a rychlosti. Nejinak tomu je u modelu Murciélago SV. V první řadě vůz prošel, stejně jako Gallardo Superllegera, odtučňovací kůrou. Výsledkem je více dílů z karbonu a ušetřených 100 kilogramů na pohotovostní hmotnosti. Uhlíková vlákna se tentokrát dostala i do poměrně neobvyklých míst, kromě těch klasických jako jsou přední difusor nebo zadní přítlačné křídlo, najdeme karbon také na tunelu převodovky.
Technici od Lamborghini kompletně přepracovali zážehový dvanáctiválec V12 o objemu 6,5 l, který nyní produkuje výkon 670 koní (493kW) a 660 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0-100 km/h zabere pouhé 3,2 s. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 342 km/h. S motorem je spojena robotizovaná šestistupňová sekvenční převodovka e-gear, která pohání všechna čtyři kola. Což je klasika pro Murciélago, ale zásadní novinka pro písmena SV - původní modely s tímto označením měly pohon pouze zadních kol. Místo odebrání pohonu přední nápravy naopak systém pohonu vylepšili o další samosvorný differencial.
Murcielágo SuperVeloce představuje vrchol designového života za všechny generace. Kombinuje totiž prvky ikonického Reventóna a excelentního Gallarda LP 560-4. V předu obouvá pneumatiky o rozměru 245/35 ZR 18" a na zadní nápravě o rozměru 335/30 ZR 18". V interiéru pak kraluje černá barva, karbonové panely a čalounění Alkantrou.
V prodeji by se nové SV mělo objevit během pár týdnů, předná cena je zatím neznámá.




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 11 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 3 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 5 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 6 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 8 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
