Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka ještě před svou smrtí omladila supermini Ypsilon. To nyní počítá s novou maskou, nárazníkem či kvalitnějším interiérem.
Jak již víme déle než rok, dny italské automobilky Lancia jsou sečtené. Někteří manažeři sice horují za její obrození, nicméně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne je proti. Vůči této svěřené značce totiž zjevně necítí takovou nostalgii jako u Alfy Romeo. A to přesto, že oba výrobci mají aktuálně v nabídce pouze dva mainstreamové modely. V případě Lancie je k mání překarosovaný Chrysler Voyager či supermini Ypsilon.
Druhý zmíněný vůz se na frankfurtském autosalonu dočká lehčího faceliftu, který by mu měl pomoci dožít poslední dny ve vážnosti. Zvenčí přitom můžeme počítat s novou čelní maskou, která již není orientována vertikálně, nýbrž horizontálně. Lancia Ypsilon tak vypadá širší než stávající provedení, což je umocňuje výměna nárazníku, který se chlubí chromovou linkou vedoucí napříč a většími mlhovkami.
Dále lze v případě exteriéru hovořit o nových barvách karoserie Ivory Chic (na obrázku) a Blu di Blu, za dalšími změnami však již musíme do kabiny. Její snímek sice automobilka nezveřejnila, dodává však, že počítat můžeme s přepracovaným středovým tunelem a přihrádkou před spolujezdcem, načež se objem vnitřních úložných prostor navýšil o tři litry. Sedadla a palubka pak počítají s novými materiály.
Dále je ve hře ještě nová hlavice řadicí páky a vylepšený přístrojový štít, který má být lépe čitelný. Změna se pak dotkla ještě prostřední výbavy Gold (mimo ní jsou v nabídce úrovně Silver a Platinum), v jejímž případě lze nově již ve standardu počítat s multimediálním systémem UConnect s pětipalcovým displejem.
Pohonné jednotky se ale již nemění, počítat tedy můžete nadále s dvěma benzinovými motory (1,2 l, 69 koní, 0,9 l TwinAir Turbo, 85 koní) a jedním 1,3litrovým turbodieselem Multijet (95 koní). Kromě nich je pak k mání ještě 1,2litrový čtyřválec uzpůsobený LPG (69 koní) a metan spalující přeplňovaný dvouválec (80 koní).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.





Lancia Ypsilon se dočkala nové masky či nárazníku, od smrti jí to však neuchrání. Zatím ji vidíme jen na jediné fotce, více říká text
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 15 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 15 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva