Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí

Italská automobilka ještě před svou smrtí omladila supermini Ypsilon. To nyní počítá s novou maskou, nárazníkem či kvalitnějším interiérem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí

10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka ještě před svou smrtí omladila supermini Ypsilon. To nyní počítá s novou maskou, nárazníkem či kvalitnějším interiérem.

Jak již víme déle než rok, dny italské automobilky Lancia jsou sečtené. Někteří manažeři sice horují za její obrození, nicméně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne je proti. Vůči této svěřené značce totiž zjevně necítí takovou nostalgii jako u Alfy Romeo. A to přesto, že oba výrobci mají aktuálně v nabídce pouze dva mainstreamové modely. V případě Lancie je k mání překarosovaný Chrysler Voyager či supermini Ypsilon.

Druhý zmíněný vůz se na frankfurtském autosalonu dočká lehčího faceliftu, který by mu měl pomoci dožít poslední dny ve vážnosti. Zvenčí přitom můžeme počítat s novou čelní maskou, která již není orientována vertikálně, nýbrž horizontálně. Lancia Ypsilon tak vypadá širší než stávající provedení, což je umocňuje výměna nárazníku, který se chlubí chromovou linkou vedoucí napříč a většími mlhovkami.

Dále lze v případě exteriéru hovořit o nových barvách karoserie Ivory Chic (na obrázku) a Blu di Blu, za dalšími změnami však již musíme do kabiny. Její snímek sice automobilka nezveřejnila, dodává však, že počítat můžeme s přepracovaným středovým tunelem a přihrádkou před spolujezdcem, načež se objem vnitřních úložných prostor navýšil o tři litry. Sedadla a palubka pak počítají s novými materiály.

Dále je ve hře ještě nová hlavice řadicí páky a vylepšený přístrojový štít, který má být lépe čitelný. Změna se pak dotkla ještě prostřední výbavy Gold (mimo ní jsou v nabídce úrovně Silver a Platinum), v jejímž případě lze nově již ve standardu počítat s multimediálním systémem UConnect s pětipalcovým displejem.

Pohonné jednotky se ale již nemění, počítat tedy můžete nadále s dvěma benzinovými motory (1,2 l, 69 koní, 0,9 l TwinAir Turbo, 85 koní) a jedním 1,3litrovým turbodieselem Multijet (95 koní). Kromě nich je pak k mání ještě 1,2litrový čtyřválec uzpůsobený LPG (69 koní) a metan spalující přeplňovaný dvouválec (80 koní).

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí - 1 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 01Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí - 2 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 02Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí - 3 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 03Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí - 4 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 04Lancia Ypsilon 2016: facelift změnil tvář i kabinu, konec však jen oddálí - 5 - Lancia Ypsilon facelift 2015 nove foto 05
Lancia Ypsilon se dočkala nové masky či nárazníku, od smrti jí to však neuchrání. Zatím ji vidíme jen na jediné fotce, více říká text

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.