Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Landwind CV9 2013: čínské MPV je k mání ve Španělsku, prozatím neoficiálně
6.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka pro španělský trh slibuje bohatou výbavu a 98 benzinových koní. Běžně nabízí 4 sedadla, k mání je ale i sedmimístná verze.
Čínské výrobce nepřijala Evropa zrovna s otevřenou náručí. Podivný design, výpary lepidla v interiéru a nízká bezpečnost byly důvody, které jen málokdo dokázal překousnout. Proto první vlna útoku dopadla tak, jak dopadla - drtivou porážkou. Proto čínské automobilky přišly s vlnou druhou, která se již pyšnila evropským stylem i požadovanou bezpečnostní. Za všechny můžeme jmenovat třeba nově vzniklý Qoros, třebaže ani jeho produkty nejsou zrovna do detailu dokonalé, podobných výrobců je dnes ale mnohem více.
Existuje ovšem výjimka z pravidla, která na evropských trzích uspěla již dříve. Značka Landwind totiž získala požehnání Euro NCAP před třemi lety, kdy její model CV9 sice rekordy netrhal, ale na dvě souhrnné hvězdy to stačilo. Komisaři byli navíc potěšeni ochrannou dětských pasažérů při bočním nárazu, díky čemuž se nakonec rozběhl prodej v Holandsku, Belgii a Německu.
Nejnověji se Landwind CV9 začal nabízet ve Španělsku, kam jej prozatím neoficiálně dováží společnost Bergé Automotive. Tato autopůjčovna má přitom s čínským zbožím své zkušenosti již z ostrova Ibiza, kde ve své flotile nabízí hned 70 exemplářů. A zjevně se jedná o úspěšný artikl, neboť firma plánuje nasazení dalších vozů. Snahám o dobytí Katalánie se tak nemůžeme divit - chce jej tam nejen půjčovat, ale i prodávat.
CV9 je ostatně velmi variabilním vozem, který dokáže uspokojit hlavně rodinné potřeby. Standardně je sice vyráběn pouze ve čtyřmístné konfiguraci, dopřát si ale můžete i zadní lavici o třech sedadlech a k mání je i varianta počítající se dvěma nouzovými sedáky v zavazadelníku. Při délce 4,45 metru by přitom sedmero pasažérů mohlo nalézt dostatek místa pro nohy.
Pohon vozu má na starosti 1,6litrový benzinový motor o výkonu 98 koní, se kterým je spojena pětistupňová manuální převodovka Getrag. Jízdní výkony firma neudává, podle prvních ohlasů by ale do nějakých 3 800 otáček měl Landwind nabízet vcelku nenucený a příjemný zátah. Na dlouhé cesty, kterých se na Ibize nedočkáte, ale prý není vhodný.
Strádat ovšem nebudete v oblasti výbavy. Již standardní model, který se prodává za 14 495 Eur (cca 377 tisíc korun), totiž nabízí klimatizaci, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek, centrální zamykání nebo audio systém. Připlatit si ale dále můžete za kvalitnější čalounění nebo lepší dekory, přičemž cenovým stropem má být částka 17 000 Eur (442 tisíc korun). Za málo peněz tak Landwind CV9 nabídne dost muziky, leccos přitom ale bude třeba překousnout. Jestli se tento „Číňan” jednou objeví i na českém trhu, je zatím obtížné předjímat, nakonec by stačila jedna odvážná firma...












Landwind CV9 nevypadá špatně. Podle prvních ohlasů je však vhodný spíše ke kratším cestám, proto jej ostatně neoficiální dovozce Bergé Automotive zařadil do sítě svých autopůjčoven na Ibize
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    