Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné a stylové SUV Renaultu míří na další trhy, při jeho ceně a zájmu o něj není divu
19.2.2020 | Petr Prokopec
Francouzi trefili desítku, když jako první začali tzv. SUV-kupé nabízet mainstreamovému publiku. Od začátku jsme tvrdili, že jej musí začít prodávat i jinde než v Rusku a už je to tady.
Renault Arkana byl původně vyvinut pouze pro ruský trh. Z toho důvodu na něm tamní zastoupení francouzské automobilky zanechalo mnohem větší otisk než na zbytku portfolia a nakonec i jeho premiéra se konala na moskevském autosalonu. Možná jej Francouzi původně chtěli prodávat pouze na tomto trhu, zájem publika jim ale ukázal, že by museli být hloupí, kdyby to s ním nezkusili také jinde.
Prodejní čísla totiž jasně ukazují, že o poněkud rozmarná SUV-kupé nestojí jen klienti prémiových značek. Arkana se prodávala v Rusku jen v druhé polovině roku, přesto oslovila 11 311 zákazníků. To nemusí znít jako moc, v posledních měsících roku ale měla na celkových prodejích Renaultu v zemi neomezených možností skoro 20% podíl, a to je na jeden model opravdu hodně. Při jeho cenách od necelých 360 tisíc Kč vlastně ani není divu.
Současně ovšem platí, že 100 nebo 200 tisíc aut prodaných za očekávaný životní cyklus Arkany není na automobilku typu Renault zase tak ohromující číslo. Tomuto modelu jsme tedy věštili i příchod na další trhy a nemýlili jsme se - stylové SUV bylo nafoceno s čínskými znaky na zádi a z materiálů čínského ministerstva obchodu je zjevné, že vůz si i na největším trhu světa zachová jak svůj vzhled, tak svůj název.
Na oficiální představení zatím ještě nedošlo, nicméně bychom se ani nedivili, kdyby původní plány počítaly s autosalonem v Pekingu. Ten však byl kvůli koronaviru zrušen. Debut se tedy uskuteční o něco později, stejně jako nelze očekávat brzké zahájení výroby. Renault totiž ve spolupráci se značkou Dongfend provozuje továrnu ve Wu-chanu, který byl infekcí zasažen nejvíce.
Nicméně je jisté, že Arkana do Číny zamíří, přičemž ony špionážní fotky naznačují, že k mání bude s několika různými nárazníky. Kromě toho si zákazníci budou moci vybírat mezi 17- a 18palcovými koly, na které dost možná bude výkon posílat pouze přeplňovaná jedna-trojka vyvinutá ve spolupráci s Daimlerem. Tento čtyřválec by přitom měl produkovat 159 koní, jež dostane na starosti automat CVT. Zda však bude zaměstnávat jen přední či všechna čtyři kola, není v tuto chvíli jasné.
Pokud se pak ptáte, zda s ohledem na rozmělnění nákladů a navýšení registrací lze s tímto modelem počítat rovněž v Evropě, důvod k optimismu rozhodně existuje. Zástupci Renaultu už loni naznačovali, že Arkana by se mohla začít prodávat i tady, je ale možné, že kvůli své jednodušší konstrukci a nižší ceně dostane logo Dacie.



Renault Arkana byl nafocen i s čínskými znaky na zádi. Je tedy zjevné, že se chystá na další nový trh, Evropa by mohla následovat

















































Detailní pohled na Arkanu pro Rusko, jinde zatím v prodeji není
Zdroje: Autohome China, Renault
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
