Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné „americké Ferrari” dorazilo do Evropy, jeho zdejší výkon i dynamika jsou zklamání
7.10.2021 | Petr Prokopec
Jedna z nejzajímavějších automobilových novinek posledních let byla dosud Evropě v oficiální rovině zapovězena, právě to se ale nyní mění. V obou svých klíčových parametrech oproti americké verzi zklame, přesto není nezajímavá.
Osmá generace Chevroletu Corvette debutovala již v červenci roku 2019. Americká automobilka světu nejprve ukázala kupé, než v říjnu vyrukovala i s kabrioletem. Ve stejné době pak měla odstartovat i výroba, koncern General Motors nicméně místo toho řešil stávku dělníků. Z 50 továren jich tehdy 48 tisíc začalo bojovat za vyšší platy i lepší bezpečnost při práci. Montážní linky se tak nakonec rozjely až v únoru 2020, kdy byl Chevrolet doslova zavalený objednávkami. Není tak divu, že se z Corvette stal nejrychleji prodávaný vůz Ameriky, na skladě se ani neohřeje.
Zájem o supersport jedoucí 300 km/h nicméně nepolevuje dodnes, i s ohledem na nízkou cenu. Ve své domovině kupé odstartovalo pod 60 tisíci dolary (cca 1,32 mil. Kč), což je stejná suma, na kterou se můžete snadno dostat i se Škodou Superb. Ta vám pak sice nabídne vyšší praktičnost, ve všech ostatních ohledech ale za americkým supersportem zaostává. Chevrolet navíc vůz v loňském i letošním roce modernizoval, stejně jako si pohrál i s výbavou. Pod 60 000 USD se tak sice se základem již nedostanete, i nadále však lze mluvit o láci.
Důvod, proč výše zmíněné připomínáme, ale nemá s USA nic společného, místo toho Chevrolet konečně naplnil svá slova o Corvette C8 jako o globálním modelu. Vůz se tak oficiálně dostal do Evropy, přičemž dle očekávání cestou přes oceán zdražil. Třeba v Německu za kupé dáte 86 900 Eur (2 208 000 Kč), zatímco kabriolet vychází na 93 400 Eur (2 373 000 Kč). Britské zastoupení pak za pravostranný model, který se objevuje vůbec poprvé v historii, požaduje 74 200 liber (2 217 000 Kč), respektive 79 200 GBP (2 366 000 Kč).
Je nicméně třeba dodat, že toto zdražení má své opodstatnění, a to nikoliv pouze ve clech a daních. Součástí standardu je paket Z51, za který si Američané musí připlácet 6 345 dolarů. Jeho součástí jsou větší brzdy Brembo, elektronický diferenciál, aerodynamický balíček či pneumatiky Michelin Pilot Sport. Mimo to pak nechybí i sportovní výfukový systém, jenž u americké verze zvednul parametry motoru ze 497 koní výkonu a 630 Nm točivého momentu na 502 koní a 637 Nm.
Na podobná čísla ale bohužel v Evropě můžeme zapomenout, kvůli odlišným hlukovým i emisním normám byla pohonná jednotka přidušena na 482 koní a 613 Nm. Stovku tedy zvládá „až“ za 3,5 sekundy místo 2,9 s, nejvyšší rychlost nicméně již zůstala na 296 km/h. Stále tu tedy ve výsledku máme působivý vůz, který navíc počítá jen se dvěma úrovněmi výbavy 2LT a 3LT. Základní stupeň 1LT, jenž mají k dispozici Američané, byl vypuštěn, což dále ospravedlňuje ono zdražení.
Lze pak už jen dodat, že kromě karosářské varianty mohou zákazníci volit třeba mezi 12 barvami exteriéru, čtyřmi typy litých kol či třemi verzemi sedadel. Mimo to mezi příplatky nechybí zdvih přední nápravy, různé střechy, grafické polepy, barevné bezpečnostní pásy či různé varianty koženého čalounění.












Evropská verze Corvette C8 se ukázala na nových fotkách. Její ceny a hlavně snížení výkonu však fanoušky na starém kontinentu asi příliš nepotěší. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
