Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný sportovní sedan, který se prodával i v ČR, dostane ještě stylovější verzi
5.7.2019 | Petr Prokopec
V České republice se úspěchu podle všeho nedočkal a nemáme pocit, že by tomu kdekoli jinde bylo jinak. Firma MPM, která stojí za jeho výrobou, ale tvrdí, že zákazníci chtějí i kabriolet.
Skoro neuvěřitelný příběh ruského sporťáku původně pojmenovaného TagAZ AQUiLA jsme si mohli připomenout před pár týdny. Zmínili jsme, že vůz již není vyráběn a prodáván ve své někdejší domovině, neboť zakladatel automobilky Michail Paramonov musel uprchnout kvůli podezření ze zpronevěry. Ruský oligarcha se přitom usadil ve Francii, kam s ním zamířilo i levné sportovní čtyřdvířko. To následně začalo být nabízeno pod názvem MPM PS160, s nímž dorazilo i do České republiky, než opětovně změnilo název na MPM Erelis.
Nové ovšem není jen označení, ale také technika. Namísto původní jedna-šestky od Mitsubishi se totiž pod přední kapotu nastěhovala přeplňovaná jedna-dvojka od Peugeotu. Jakkoliv tak sice došlo k nahrazení čtyřválce tříválcem, zájemci si asi jen stěží budou stěžovat - nyní totiž mají k dispozici 131 koní namísto původních 102. Počítat tedy mohou s lepší jízdní dynamikou, jakkoliv na tu se Erelis nikdy výrazně nezaměřoval. Jeho primárním posláním bylo nabídnout vcelku levně sportovně vypadající vůz, tady maximum stylu za minimum peněz.
MPM se podařilo prodat již několik stovek kusů, zájem prý navíc díky testu Stiga narůstá. A to přesto, že Erelis se neobjevil v britském Top Gearu, nýbrž v jeho francouzské mutaci. Docela by nás přitom zajímalo, kterak byl maskovaný závodník se sedanem spokojen. Ruské recenze původního slabšího provedení totiž příliš pochvalné nebyly. Novináři si stěžovali hlavně na to, že do vozu zatéká a že kvalita materiálů je často horší než tragická. Omezený pak byl i prostor na zadních sedadlech.
Nicméně i přesto má MPM zjevně své fanoušky, kteří před pár dny na Facebooku rozhodli o dalším počínání společnosti. Ta se jich totiž dotázala, zda má vyrobit Roadster, který by stál do 25 tisíc Eur (cca 637 tisíc Kč). 86 procent lidí přitom uvedlo kladnou odpověď, trh dle nich takový vůz potřebuje. MPM pak s další reakcí dlouho neváhalo a slíbilo, že ještě stylovější verzi za pořád přijatelné peníze do výroby dostane.
Vzhledem ke konstrukci vozu se tedy dá předpokládat, že během pár měsíců by rusko-francouzská značka, do jejíhož čela se postavil Michailův syn Igor, mohla vyrukovat se svým druhým modelem. Ten přitom oproti čtyřdvířku značně podraží, jakkoliv techniku nejspíše dostane do puntíku identickou. Nicméně Erelis ve Francii startuje na 16 490 Eurech (420 300 Kč), u nás se pak nabízel ještě levněji - a to od 250 tisíc korun. Ani taková láce ale nevedla k prodejnímu úspěchu a auta MPM dnes podle všeho už v České republice koupíte jen jako ojetá. Že by kabriolet za více jak 600 tisíc Kč mohl zabodovat více, si nemyslíme, ale kdo ví, třeba nás MPM překvapí.



Francouzský Stig před pár týdny otestoval někdejší TagAZ AGUiLA, který je nově nabízen pod názvem MPM Erelis
V Česku se tento vůz před časem objevil ještě pod svým předchozím označením PS 160
Zdroj: MPM
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před hodinouNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch