Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus HS 250h 2013: další japonský predátor napodruhé oficiálně
12.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přes měsíc trvalo luxusní divizi Toyoty, než únik prvních snímků přetvořila v oficiální představení. Nejen proto se k němu můžeme stavět vcelku chladně.
Možná už si ani nevzpomenete, že koncem loňského listopadu Lexusu unikly první fotky faceliftovaného HS. Čekali jsme oficiální krok Toyoty stejným směrem v řádu dnů, nakonec k němu ale nedošlo. Někteří už začali pochybovat, jestli byly snímky autentické, nebo automobilka nic podobného ve skutečnosti nechystá, nyní ale můžeme s jistotou potvrdit první možnost. Inovované HS 250h je oficiálně venku a prakticky vše dříve zmíněném se rázem potvrzuje.
Vůz uvedený na trh v roce 2009 dosud neměl zrovna lehký život. Do Evropy sice od počátku namířeno neměl, v Asii a Americe ale štěstí zkusil. Žádný velký úspěch z toho ovšem nebyl, a tak se už od první poloviny loňského roku prodává pouze na domácím trhu. Těžko říci, jestli Lexus své působení na jiných odbytištích po faceliftu přehodnotí, modernizaci jako takovou ale vozu dopřál.
Po vizuální stránce by nebyla překvapivá, i kdyby k žádnému úniku v listopadu nedošlo. Výrobce totiž kráčel cestou vyšlapanou faceliftem modelu GS, což znamená jediné - příď se zbavila nudné fazóny a místo něj přijala agresivní kukuč, kterému Lexus říká „Spindle Grille”. Mnohem častěji o něm ale uslyšíte mluvit jako o „Predator Grille” s ohledem na tvarování jednotlivých linek masky chladiče. Na tu navazují nové hlavní i mlhové světlomety s LED a pochopitelně také adekvátně upravený přední nárazník.
Záď se už změnila mírněji, když přijala pouze pozměněná koncová světla, modifikacemi prošla také nabídka kol z lehkých slitin. V případě interiéru jsou úpravy rovněž decentní - pomineme-li obvykle avizovaný posun v kvalitě materiálů a typů dostupných čalounění či obložení palubní desky, pak se HS dočkalo jen nové přístrojové desky a přepracované středové konzole.
S technikou je to ještě jednodušší, v jejím případě se nezměnilo lautr nic. Vůz tak nadále pohání čtyřválcový benzinový motor o objemu 2,4 litru pracující v Atkinsonově cyklu s výkonem až 150 koní, který doplňuje 40koňový elektromotor. Celkový výkon soustavy? Ano, uhádli jste, 190 koní, ani v tomto případě se nemění nic, stejně jako v případě jeho přenosu na přední kola přes převodovku CVT.
Jak už jsme zmínili, model HS je nyní pouze japonskou specialitkou, o dostupnosti mimo „JDM” se tiskové materiály Lexusu nezmiňují.







Do vietnamské džungle by inovovaný Lexus HS zapadl dobře. Jak moc se mu bude dařit v dalším boji o zákazníka teprve uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB