Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 2011: další malý facelift
31.8.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Japonské automobilky jsou známy tím, že své produkty rády výrazněji vylepšují klidně každý rok. Lexus jako by chtěl toto pravidlo potvrdit a po nedávném faceliftu přišel s další sadou vylepšení modelu IS.
Na první pohled si žádných dramatických odlišností nevšimnete, při bližším zkoumání ale najdete oproti IS 2010 několik menších změn, které při troše dobré vůle za malý facelift označit lze.
Standardní IS tak dostalo nový design kol, upravená zadní světla a přední LED svítilny pro denní svícení. Více se liší sportovně laděné provedení F-Sport, které bude zdobit nový přední nárazník, jiná maska chladiče, upravený zadní spojler a nová 18" kola. Uvnitř najdeme černý strop po vzoru bavorského M paketu a obložení palubní desky v titanovém provedení.
Pod kapotou dostala padáka současná motorizace 220d, která byla nahrazena slabší verzí 200d. Jde o tentýž diesel o objemu 2,2 litru, kerý ale má místo 130 kW (177 koní) jen 110 kW (150 koní). Důvod této změny je neznámý, ale nebude se týkat všech trhů. Např. v Anglii se s IS 220d mohou rozloučit, v Německu nikoli a obě verze (200d i 220d) budou k dispozici současně. Jak tomu bude u nás, to teprve uvidíme, slabší novinka každopádně zrychluje se šestistupňovým manuálem na stovku za 10,2 sekundy a rozjede se až na 205 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba má čini 5,1 litru nafty na 100 km.
Upraven byl také zážehový šestiválec s objemem 2,5 l pro modely IS250 a IS250 C. Jeho výkon zůstal nezměněn (153 kW, 205 koní) stejně jako točivý moment (252 Nm), podařilo se však snížit průměrnou spotřebu z 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km. Motor také plní emisní normu Euro 5, ostatně mu ani nic jiného nezbývá.
Jemně faceliftovaný IS si svou premiéru zažije koncem září v Paříži, do showroomů dealerů by měl dorazit ještě letos. Snad i do těch českých...






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před hodinouŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 3 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 4 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 6 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom