Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX 2015: známe všechny české ceny, základ pod milion nekoupíte
27.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prozatím s jedinou motorizací a dvěma druhy pohonu je na českém trhu k mání kompaktní SUV Lexusu. Jeho rozměry jsou vcelku skromné, ceny nikoli.
Lexus NX není zrovna starým známým. Světu se pořádně představil teprve v dubnu, už o pár dnů později byl ale nafocen na ulici a netrvalo ani dalších 14 dnů, než se dostal k americkým dealerům. Už tehdy bylo zřejmé, že Japonci hodlají kout své nové železo ještě ve značně žhavé formě a jejich nejnovější krok to jen potvrzuje - není ani srpen a k dispozici už máme kompletní český ceník a katalog. I když kompletní... K mání je v případě motorizací zatím jen část nabídky, u Lexusu jsme ale zvyklí na to, že pohonných jednotek pro své modely mnoho nenabízí, a tak dramatické rozšíření nelze očekávat ani do budoucna.
Než se dostaneme k věci, sluší se říci, kam tohoto novice vlastně zařadit. Zvykli jsme si mu říkat „kompaktní” a na poměry SUV Lexusu kompaktní skutečně je, podobná rétorika ale svádí k očekávání docela malého vozu někde na úrovni Škody Yeti a jí konkurujících modelů. Jenže realita je trochu jiná - NX měří na délku přes 4,6 metru, a tak to zase takový prcek není. Velikostně se může rovnat s Audi Q5 a BMW X3, což dozajista nejsou velká SUV, v nabídce německých značek ale najdeme i menší modely.
Pokud už víme, kam si NX zařadit, je třeba dodat, jaký pohon bude zprvu tím jediným dostupným. Jedná se o verzi NX 300h, tedy vůz vybavený pohonem, který se v našem testu Lexus IS 300h nepředvedl zrovna v zářivém světle. Pro NX ale nebude k mání úplně ten samý pohon a i když název zůstane vždy stejný (300h), k dispozici bude ve verzích označených zkratkami FWD a AWD, které snad není třeba vysvětlovat. S IS ale bude srovnatelná jen ta první, která bude mít pod kapotou 2,5litrový atmosférický plněný čtyřválec s výkonem nejvýše 114 kW (115 koní) a elektromotor nabízející až 105 kW (143 koní). To vše roztočí jen přední kola, varianta AWD pak k témuž přihodí ještě zadní elektromotor s 50 kW (68 koní) a stane se z ní čtyřkolka.
Zajímavé je, že obě varianty pak nabízejí shodný maximální výkon celé soustavy (145 kW resp. 197 koní) a totožnou dynamiku (stovka za 9,3 sekundy, maximálka 180 km/h). To nejsou oslnivé hodnoty, uvážíme-li, že se ve verzi AWD ustájilo dohromady až 326 koní, navíc je třeba dodat, ze v IS se pocitově tento pohon v praxi projevuje ještě méně intenzivní než deklarovanou dynamikou. V NX přitom má „na hrbu” až 1 905 kg v IS o více než 200 kg méně. Nebudeme ale předbíhat událostem a počkáme si na praktický test toho, jak NX jezdí. Dnes vám povíme hlavně kolik stojí.
Základní provedení s označením NX 300h přijde včetně DPH na 1 029 000 Kč. To není zrovna skromná cena, výchozí výbava NX přitom není nikterak omračující - odhlédneme-li o bezpečnostních prvků a záležitostí, které se do seznamu uvádějí hlavně proto, aby toho v něm bylo co nejvíce („páčka směrových světel s funkcí automatického návratu do výchozí polohy”), můžeme zmínit v podstatě jen elektricky ovládaná okna a zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dvě loketní opěrky a základní palubní systém. Jenže v této „standardní výbavě” žádný model k mání není a už s výbavou Comfort dostáváte leccos k dobru.
Všechny prvky si budete moci projít v ceníku, který si můžete stáhnout níže, my vyjmenujeme třeba 17" litá kola, audiosystém Pioneer, lepší palubní systém s Bluetooth-konektivitou nebo kůží obšitý volant a řadící páku (spíše je to volič). Až toto vám tedy Lexus NX 300h FWD Comfort naservíruje za 1 029 000 Kč, připlatit se pak dá za kde co (třeba metalízu za 28 000 Kč). Pokud byste toužili po pohonu 4x4 (nebo jak označit pohon s až 197 koňmi na přední ose a nejvýše 68 na zadní), připravte si na AWD Comfort dalších 50 tisíc Kč.
Dalším stupněm výbavy je Executive s cenami 1 199 000 Kč (FWD) resp. 1 249 000 Kč (AWD), který ze 17" kol udělá 18", přihodí třeba kožené čalounění, LEDkové mlhovky, parkovací senzory, elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním nebo tempomat.
Varianta F-Sport s jiným vzhledem a pouze pohonem AWD (1 349 000 Kč) vypadá vrcholně, však obsahuje třeba i adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sportovní sedadla, kompletně LED-světla nebo elektricky nastavitelný volant. Jenže pravým cenovým vrcholem je až provedení Premium našlapané vším možným včetně audiosystému Mark Levinson, který vám bude na cestách hrát, pokud z peněženky vytáhnete alespoň 1 489 000 Kč, a to opět jen ve verzi AWD.
Jestli se NX za tyto ceny dá prodat, posuďte sami, my vám pro lepší rozhodování dáme k dispozici ještě úplný oficiální ceník (PDF, 91 kB) a také český katalog (PDF, 624 kB). Více vám od zítřka poví přímo dealeři Lexusu...
























































Lexus NX už je k mání i u nás, verze F-Sport v nabídce nechybí. Japonská X3 je ale zatím k mání jen s jedním motorem a pohonem přednćh nebo všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
