Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX oficiálně: odvážný design, tři motory, hodně luxusu
11.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě hybridní verze budete moci sáhnout také po benzinovém dvoulitru. Ve verzi NX 200t jej doplní turbo, systém 4x4 je pak volitelný.
První kompaktní crossover Lexusu má konečně po premiéře. Jak nám přitom potvrdil včerejší únik prvních fotek, oproti konceptu venkovní linie lehce zjemněly. Stále se ovšem jedná o vůz - zejména ve verzi F Sport - který již na první pohled vypadá neskutečně dramaticky. Přídi i nadále dominuje mohutná šestiúhelníková maska, na kterou navazují vypouklé blatníky a zapuštěné kliky dveří. Nechybí ani výrazný boční prolis, který stoupá směrem k zádi. Tu zdobí střešní spoiler a náznak difuzoru, komplet pak dotvářejí standardně dodávaná 17palcová kola (na fotkách ale najdete především příplatkové osmnáctky).
Zatímco v rámci designu můžeme posloužit bohatou fotogalerií, při anoncování technických dat byl Lexus opravdu střídmý. Momentálně totiž víme pouze tolik, že pod kapotou se objeví trojice pohonných jednotek. Ne všechny ovšem budou dostupné na všech trzích. Kupříkladu za oceánem by se nový Lexus měl prodávat jen ve verzích NX 300h a NX 200t, z nichž první ve svých útrobách skrývá hybridní pohonnou jednotku, zatímco ta druhá přichází vybavena novým přeplňovaným dvoulitrem.
O výkonu druhého agregátu se toho mnoho neví, v případě hybridu jde ovšem o tu samou kombinaci 2,5litrového benzinového čtyřválce a 143koňového elektromotoru, jaký najdeme i pod kapotou Lexusu IS 300h. Je samozřejmě možné, že u modelu NX dojde k drobným změnám ve výkonu, příliš s nimi ovšem nepočítáme. Stejně tak je otázkou, zda se na českém trhu objeví model vybavený atmosférickým benzinovým dvoulitrem - jakožto „globální pohonná jednotka” by ale mohl.
To je bohužel v případě motorového prostoru vše, na další data si zjevně musíme počkat až do premiéry na autosalonu v Pekingu. Dodat ovšem můžeme tolik, že NX stojí na základech Toyoty RAV4, a jako takový bude ve standardní specifikaci nabízen s pohonem předních kol. Za příplatek ovšem budete moci sáhnout po systému 4x4, stejně jako bude nabízena základní karoserie nebo v úvodu zmiňované provedení F Sport.
Přesunout se můžeme do interiéru, který co do dramatičnosti drží krok s exteriérem. Zvláště patrné je to na vystupující středové konzoli, na níž najdeme větší než malé množství tlačítek. Lexus totiž stále odolává dotykovému displeji a místo toho raději nabízí ovládání Remote Touch. Zda je to dobře, již necháme na vás, pro nás ale tato „počítačová myš“ problém nepředstavuje.
Abychom ovšem dokončili prohlídku, musíme zmínit pětici sedadel, do které spadá i zadní dělená lavice. Pořídit si ovšem můžete i head-up displej, adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Na ceny si ovšem budeme muset počkat déle než do Pekingu, neboť první prodeje se rozjedou až na podzim letošního roku.







































Nový Lexus NX bude k mání se standarním bodykitem nebo ve verzi F Sport. S oběma můžete spárovat pohon předních nebo všech kol, dostupnost všech pohonných jednotek na českém trhu ovšem aktuálně není jasná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před hodinouElektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
před 2 hodinamiAutor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
před 4 hodinamiKorejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
před 5 hodinami„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 12:13 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB