Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F Sport: poloF se chystá do Ženevy, i se závodním RC GT3
28.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na ženevském stánku Lexusu uvidíme kupé RC 350 a RC300h F Sport a také závodní GT3 s V8, který má závodit i v Evropě.
Japonský Lexus přiveze do Ženevy hned tři novinky v modelové řadě RC. K prodeji všem zákazníkům budou ale jen dvě z nich, tedy produkční verze RC 350 a hybridní RC 300h, které dostanou paket F Sport. Třetí novinkou je závodní stroj RC F GT3.
Vizuální odlišnosti mezi RC 350 a 300h s paketem F Sport se patrně omezí jen na znáček na víku kufru, pokud vůbec - Lexus k těmto dvěma modelům zveřejnil jen jednu fotogalerii. Po vzhledové stránce je dominantou maska chladiče, která dostala jiný design oproti standardním verzím. Podaří-li se vám od ní odpoutat pohled, můžete si všimnout nových devatenáctipalcových tmavých kol. Exteriérové novinky pro F Sport završují tři nové laky, z nichž jeden máme pravděpodobně možnost vidět na snímcích.
Uvnitř byli Japonci trochu důraznější. Nový je volant a volič převodovky, které jsou potažené perforovanou kůží, a také kožená sedadla v červené barvě Rioja. Největší novinkou však je přístrojový štít - klasické budíky nahradil displej, soustředěný kolem velkého kruhu, podobně jako v supersportovním LFA.
Šestiválec verze RC 350 F Sport má objem 3,5 litru, svůj výkon směřuje samozřejmě na zadní kola, a to přes automatickou osmistupňovou převodovku. Výkon motoru činí 306 koní a točivý moment je 377 Nm. Rozdíl mezi konvenční verzí a hybridní RC 300h bude právě zde - hybrid pohání 2,5litrový čtyřválec o výkonu 176 koní a 222 Nm spolu s elektromotorem. Výsledný výkon celé sestavy činí 217 koní a na kola putuje přes bezestupňovou převodovku CVT.
Jak hybridní, tak i klasická verze dostane adaptivní odpružení, které reaguje na povrch vozovky a podle toho nastavuje tlumiče na každém kole. Podvozek lze přitvrdit zvolením módu Sport+. Benzínová verze RC 350 F Sport může být vybavena také natáčením všech kol ve spojení s posilovačem řízení s proměnným účinkem. Neočekávejte ale, že byste s vozem při couvání zatáčeli zadními koly - zvládnou natočení jen o dva stupně.
To u ostré závodní verze RC F GT3 nic takového nečekejte. Všechno je zde podřízeno nízké hmotnosti, a to docela s úspěchem - na váze tento stroj ukáže 1 249 kg. Je to zatím jen koncept, ale Lexus už oznámil své plány letos začít s testováním. Má v plánu závodit kromě japonské série Super GT, kde bude jezdit také dvoulitrové RC F GT500, také na vytrvalostních závodech včetně Nürburgringu. Pod jeho kapotou pracuje stejný pětilitrový osmiválec, jako ve špičkové verzi RC F, ale je naladěný na 540 koní, tedy o 90 koní výše, než jeho silniční dvojče.
Všechny tyto tři novinky uvidíme na ženevském autosalonu, který začne již příští týden. Pravděpodobně se tam Evropě ukáže také zmíněná verze RC F, která si svůj světový debut odbyla v Detroitu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014











V Ženevě jsme mohli naplno obdivovat zadní žábry Lexusu RC, které kupodivu na vrcholné verzi RC F chybí
Lexus v Ženevě předvede model RC 350 F Sport, který se od hybridního RC 300h F Sport bude nejspíš lišit jen minimálně
Verze GT3 v Ženevě zaujala mohutným difuzorem a ještě větším zadním křídlem
Závodní RC F GT3 je zatím jen koncept, Lexus s ním však plánuje závodit, a to i v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 4 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před hodinouZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 3 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 4 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 6 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:59 - Stepan
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 13:56 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB