Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F Sport: poloF se chystá do Ženevy, i se závodním RC GT3
28.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na ženevském stánku Lexusu uvidíme kupé RC 350 a RC300h F Sport a také závodní GT3 s V8, který má závodit i v Evropě.
Japonský Lexus přiveze do Ženevy hned tři novinky v modelové řadě RC. K prodeji všem zákazníkům budou ale jen dvě z nich, tedy produkční verze RC 350 a hybridní RC 300h, které dostanou paket F Sport. Třetí novinkou je závodní stroj RC F GT3.
Vizuální odlišnosti mezi RC 350 a 300h s paketem F Sport se patrně omezí jen na znáček na víku kufru, pokud vůbec - Lexus k těmto dvěma modelům zveřejnil jen jednu fotogalerii. Po vzhledové stránce je dominantou maska chladiče, která dostala jiný design oproti standardním verzím. Podaří-li se vám od ní odpoutat pohled, můžete si všimnout nových devatenáctipalcových tmavých kol. Exteriérové novinky pro F Sport završují tři nové laky, z nichž jeden máme pravděpodobně možnost vidět na snímcích.
Uvnitř byli Japonci trochu důraznější. Nový je volant a volič převodovky, které jsou potažené perforovanou kůží, a také kožená sedadla v červené barvě Rioja. Největší novinkou však je přístrojový štít - klasické budíky nahradil displej, soustředěný kolem velkého kruhu, podobně jako v supersportovním LFA.
Šestiválec verze RC 350 F Sport má objem 3,5 litru, svůj výkon směřuje samozřejmě na zadní kola, a to přes automatickou osmistupňovou převodovku. Výkon motoru činí 306 koní a točivý moment je 377 Nm. Rozdíl mezi konvenční verzí a hybridní RC 300h bude právě zde - hybrid pohání 2,5litrový čtyřválec o výkonu 176 koní a 222 Nm spolu s elektromotorem. Výsledný výkon celé sestavy činí 217 koní a na kola putuje přes bezestupňovou převodovku CVT.
Jak hybridní, tak i klasická verze dostane adaptivní odpružení, které reaguje na povrch vozovky a podle toho nastavuje tlumiče na každém kole. Podvozek lze přitvrdit zvolením módu Sport+. Benzínová verze RC 350 F Sport může být vybavena také natáčením všech kol ve spojení s posilovačem řízení s proměnným účinkem. Neočekávejte ale, že byste s vozem při couvání zatáčeli zadními koly - zvládnou natočení jen o dva stupně.
To u ostré závodní verze RC F GT3 nic takového nečekejte. Všechno je zde podřízeno nízké hmotnosti, a to docela s úspěchem - na váze tento stroj ukáže 1 249 kg. Je to zatím jen koncept, ale Lexus už oznámil své plány letos začít s testováním. Má v plánu závodit kromě japonské série Super GT, kde bude jezdit také dvoulitrové RC F GT500, také na vytrvalostních závodech včetně Nürburgringu. Pod jeho kapotou pracuje stejný pětilitrový osmiválec, jako ve špičkové verzi RC F, ale je naladěný na 540 koní, tedy o 90 koní výše, než jeho silniční dvojče.
Všechny tyto tři novinky uvidíme na ženevském autosalonu, který začne již příští týden. Pravděpodobně se tam Evropě ukáže také zmíněná verze RC F, která si svůj světový debut odbyla v Detroitu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014










V Ženevě jsme mohli naplno obdivovat zadní žábry Lexusu RC, které kupodivu na vrcholné verzi RC F chybí
















Lexus v Ženevě předvede model RC 350 F Sport, který se od hybridního RC 300h F Sport bude nejspíš lišit jen minimálně











Verze GT3 v Ženevě zaujala mohutným difuzorem a ještě větším zadním křídlem








Závodní RC F GT3 je zatím jen koncept, Lexus s ním však plánuje závodit, a to i v Evropě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
26.10.2025
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
26.10.2025
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
26.10.2025
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
27.10.2025
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
27.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
